PracaGrupypl.praca.dyskusje › samozatrudnienie...

  • 1. Data: 2005-02-22 19:36:28
    Temat: samozatrudnienie...
    Od: "kolo_km" <k...@g...pl>

    mozecie mi powiedziec z jakimi miesiecznymi kosztami sie wiaże
    samozatrudnienie?
    pomijajac zalozenie dzialansosci gospodarczej, ile miesiecznie beda
    odprowadzal do wszelakich insytucji?

  • 2. Data: 2005-02-22 20:28:09
    Temat: Re: samozatrudnienie...
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "kolo_km" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > mozecie mi powiedziec z jakimi miesiecznymi kosztami sie wiaże
    > samozatrudnienie?
    > pomijajac zalozenie dzialansosci gospodarczej, ile miesiecznie beda
    > odprowadzal do wszelakich insytucji?

    chyba jakieś www muszę stworzyć na ten temat, bo powraca jak bumerang...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[ZBĘDNE]@interia.pl
    http://zycz.3mam.net

  • 3. Data: 2005-02-22 20:54:39
    Od: "kolo_km" <k...@g...pl>

    > chyba jakieś www muszę stworzyć na ten temat, bo powraca jak bumerang...

    no a tak konkretnie? dokladnych informacji nie znalazle,. zalezy mi na tej
    odpowiedzi, prosze odpowiedzcie jezeli mozecie...
    pozdraiwiam

  • 4. Data: 2005-02-22 21:21:09
    Od: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO>

    > no a tak konkretnie?

    Pomijam kwestię kosztów założenia działalności, czyli koszty zostania
    vatowcem, pieczątki itd.
    Koszty regularne:

    1. zus - około 690,00 zł płacąc wszystkie 3 ubezpieczenia (kwota zmienia
    się co kwartał - stawiam duże piwwo temu kto potrafi to bezbłędnie wyliczyć
    przy samozatudnieniu lun może inaczej kto wskaże mi miejsce w sieci gdzie
    jest to podawane w jasny sposób)
    2. dochodowy - wynika z tego ile zarabiasz - w dużym uproszczeniu kwota z
    faktury minus twoje koszty razy 19% (tym się martwi biuro rachunkowe za co
    płacisz)
    3. vat - wynika z tego jaką fakturę wystawiłeś w poprzednim miesiącu
    (praktycznie niec nie da się tu uskubać - tyle co dostajesz od
    zleceniodawcy tyle do 25 następnego miesiąca oddajesz do US (pomijam tych
    co mają auta w leasingu)
    4. księgowość - od 50 do 200 zł w sporym mieście, przeważnie liczą sobie
    biura rachunkowe od ilości faktur, za 50 zł może to ktoś robić na czarno
    5. bank - opłata za prowadzanie rachunku co da się wyeliminować np. patrz
    oferta mBanku + koszty przelewów - kilka złotych miesięcznie
    6. inne koszty specyficzne dla tego co robisz - telefon komurkowy,
    stacjonarny, sieć i chyba najpoważniejsz wydatek ... paliwo na auto jak je
    masz i nim pracujesz

    więcej mi do głowy nie przychodz

    -----------
    Pozdrawiam
    RS
    -----------

  • 5. Data: 2005-02-22 21:25:45
    Od: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO>

    > 6. inne koszty specyficzne dla tego co robisz - telefon komurkowy,

    ups ... kuźwa pięknie. Oczywiście KOMÓRKOWY przepraszam za babol

    -----------
    Pozdrawiam
    RS
    -----------

  • 6. Data: 2005-02-22 21:45:07
    Od: "kolo_km" <k...@g...pl>

> [...]
    > wyliczyć
    > przy samozatudnieniu lun może inaczej kto wskaże mi miejsce w sieci gdzie

    Czy to nie jest procentowo - w zaleznosci od przychodu? (emryt 19.52% +rent
    13% + chorobowe 2.5% ??? czy jest to stala kwota?

> [...]
    > (praktycznie niec nie da się tu uskubać - tyle co dostajesz od
    > zleceniodawcy tyle do 25 następnego miesiąca oddajesz do US (pomijam tych

    czy musze placic vat? czy po odliczeniu zusu i p.dochoodowego mam jeszcze
    VAT?
    bede wystawial tylko jeden rachunek zleceniodawcy w misiacu

  • 7. Data: 2005-02-22 22:00:56
    Od: "kolo_km" <k...@g...pl>

    Stala.
    Jedna z przyczyn uwiadu gospodarki i generator pracy na czarno.
    Nie masz mozliwosci prowadzic DG zarabiajac w sumie kilkaset zl
    miesiecznie, mimo, ze jednoczesnie bez DG moglbys np pracowac na cwierc
    etatu czy na umowy zlecenia groszowej wartosci (ale jest to niewygodne dla
    wielu pracodawcow - latwiej zaplacic za fakture i miec wykonana prace z
    glowy) .
    Natomiast DG - masz zaporowe kwoty zusu, ktore utrudniaja rozkrecenie
    przyszlosciowej dzialalnosci, jesli masz malo kapitalu, a calkiem
    uniemozliwiaja dzialalnosc niskodochodowa.

    no a gdybym zarabial miesiecznie 3000 zl??
    wszystko to dla mnie pogmatwane...
    pracodawca zaproponowal mi taka mozliwosc podjecia pracy, powiedzial ze
    moze w tym ukladzie wydac na mnie 3000 zl moze troszke wiecej...
    Wyliczylem to sobie jakos, ale teraz juz nie wiem na czym stoje :(
    jezeli mozesz, czy moglbys mi to lopatologicznie rozbic - te np. 3000zl,
    pomijajac zalozenie firmy

  • 8. Data: 2005-02-22 22:04:50
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2005-02-22 22:06:17
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    kolo_km napisał(a):

    > Czy to nie jest procentowo - w zaleznosci od przychodu? (emryt 19.52% +rent
    > 13% + chorobowe 2.5% ??? czy jest to stala kwota?

    Jest. Emerytalne+rentowe+wypadkowe i dobrowolne chorobowe. Kwotę liczysz
    wg procentów od zadeklarowanej kwoty nie mniejszej niż podana przez ZUS.
    Jedna uwaga przy okazji. Szwagier miał kiedyś taką fantazje że po roku
    prowadzenia DG postanowił zebrać na większa emeryturę i zadeklarował na
    DRA większe podstawy niż ustawowe. ZUS zażądał wyrównania składek za rok
    wstecz z odsetkami :)

    > czy musze placic vat? czy po odliczeniu zusu i p.dochoodowego mam jeszcze
    > VAT?
    > bede wystawial tylko jeden rachunek zleceniodawcy w misiacu

    To ja zadam gupie pytanie. Po co Ci DG??? Rejestrują Cię jako
    zleceniobiorcę i tyle. ZUS płacicie od kwoty rachunku po połowie, od
    reszty potrącają Ci podatek i odprowadzają do US. Na koniec roku
    dostajesz pit8b.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 10. Data: 2005-02-22 22:17:46
    Od: "kolo_km" <k...@g...pl>

    > pracodawca zaproponowal mi taka mozliwosc podjecia pracy, powiedzial ze
    > moze w tym ukladzie wydac na mnie 3000 zl moze troszke wiecej...

    Przy takiej kwocie nie jest zle.
    Przy kalkulacji musisz uwzglednic, poza sprawami odliczenia mozliwych
    kosztow itp (pogoglaj lub porozmawiaj z kims, kto mialby prowadzic ci
    ksiegowosc) to, ze sam sobie placisz chorobowe - pierwszy miesiac, i urlop
    ( o ile nie wynegocjujesz konkretnie, najlepiej na pismie mozliwosci
    fakturowania pracodawcy za czas choroby i jakiegos urlopu - czyli nie ma
    cie dwa tygodnie a i tak wystawiasz rachunek w wysokosci jak za miesiac
    prac)
    Jesli powyzszego nie ma - musisz przemyslec ( o ile masz mozliwosc
    negocjacji)podwyzszenie kwot comiesiecznych, aby odkladac z nich na
    chorobe i urlopy.

    ale czy mglbys mi rozbic na poszczegolne instytucje, ile gdzie bede
    odprowadzal?
    nie moge znalezc...
    po prostu moj szef musi to sobie wliczyc w koszty swojego dzialu, pensje
    chce mi pozostawic na aktualnym poziomie, to jest przejszciowa sytuacja...
    ale musze to wiedziec....