PracaGrupypl.praca.dyskusjesamozatrudnienie... › Re: samozatrudnienie...
    From: "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: samozatrudnienie...
    Date: Tue, 22 Feb 2005 23:06:17 +0100

    kolo_km napisał(a):

    > Czy to nie jest procentowo - w zaleznosci od przychodu? (emryt 19.52% +rent
    > 13% + chorobowe 2.5% ??? czy jest to stala kwota?

    Jest. Emerytalne+rentowe+wypadkowe i dobrowolne chorobowe. Kwotę liczysz
    wg procentów od zadeklarowanej kwoty nie mniejszej niż podana przez ZUS.
    Jedna uwaga przy okazji. Szwagier miał kiedyś taką fantazje że po roku
    prowadzenia DG postanowił zebrać na większa emeryturę i zadeklarował na
    DRA większe podstawy niż ustawowe. ZUS zażądał wyrównania składek za rok
    wstecz z odsetkami :)

    > czy musze placic vat? czy po odliczeniu zusu i p.dochoodowego mam jeszcze
    > VAT?
    > bede wystawial tylko jeden rachunek zleceniodawcy w misiacu

    To ja zadam gupie pytanie. Po co Ci DG??? Rejestrują Cię jako
    zleceniobiorcę i tyle. ZUS płacicie od kwoty rachunku po połowie, od
    reszty potrącają Ci podatek i odprowadzają do US. Na koniec roku
    dostajesz pit8b.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::