PracaGrupypl.praca.dyskusje › samochód służbowy

  • 1. Data: 2003-08-12 13:24:48
    Temat: samochód służbowy
    Od: "Kot Behemot" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Jeżeli pracowałem dla kogoś na umowę o dzieło i w czasie tej pracy używałem
    służbowego samochodu ( własność pracodawcy) i samochód się popsuł -
    pracodawca chce żebym pokrył koszty naprawy ja niebardzo mam ochotę.

    Kto ma rację ( i z prawnego i moralnego ) punktu widzenia??

    Co o tym myślicie??

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-08-12 13:35:05
    Temat: Re: samochód służbowy
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Kot Behemot" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Kto ma rację ( i z prawnego i moralnego ) punktu widzenia??

    Ty w jednym i drugim przypadku.

    m.

  • 3. Data: 2003-08-12 17:24:18
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

> [...]
    > pracodawca chce żebym pokrył koszty naprawy ja niebardzo mam ochotę.
    >
    > Kto ma rację ( i z prawnego i moralnego ) punktu widzenia??

    imho:

    moralnie:
    jesli to stluczka, to Ty powinienes pokryc koszty (pomijam kwestie ew.
    ubezpieczenia). Jesli normalne zuzycie - zleceniodawca.

    prawnie:
    nie ma czegos takiego jak samochod sluzbowy przy pracy na umowe o dzielo, wiec
    bylaby tu wlasciwa umowa uzyczenia (KC art 710-719), chyba ze Twoja umowa
    reguluje to inaczej.

    KC art. 713. Biorący do używania ponosi zwykłe koszty utrzymania rzeczy
    użyczonej. Jeżeli poczynił inne wydatki lub nakłady na rzecz, stosuje się
    odpowiednio przepisy o prowadzeniu cudzych spraw bez zlecenia.

    KC art. 718. § 1. Po zakończeniu użyczenia biorący do używania obowiązany jest
    zwrócić użyczającemu rzecz w stanie nie pogorszonym; jednakże biorący nie
    ponosi odpowiedzialności za zużycie rzeczy będące następstwem prawidłowego
    używania.

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2003-08-13 07:14:01
    Od: "Kot Behemot" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Najgorsze jest to, że mam b. małe pole manewru. Pracodawca jest mi winien
    kaskę i jak nie bęę chciał współpracować to mi po prostu jej nie wypłaci:-(

    Pieprzona polska rzeczywistość:-(

  • 5. Data: 2003-08-13 08:28:01
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Najgorsze jest to, że mam b. małe pole manewru. Pracodawca jest mi winien
    > kaskę i jak nie bęę chciał współpracować to mi po prostu jej nie

    Moze sprobuj z nim na przyszlosc ustalic na pismie zakres odpowiedzialnosci
    za urzytkowanie wozu? Inaczej wszystkie remonty i przeglady moga wyladowac
    na twojej glowie....i kieszeni.
    czy nie znamy sie z forum ue na gw?

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##

    http://www.gazeta.pl/usenet/