PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozmowa kwalifikacyjna ????

  • 1. Data: 2003-05-14 12:53:28
    Temat: rozmowa kwalifikacyjna ????
    Od: Marta Jakubiak <k...@w...pl>

    wyjasnijcie mi po co zadaja pytania w stylu :

    dlaczego uwazasz ze powinnismy cie zatrdunic?
    dlaczego chcesz pracowac?
    jakie masz cechy które pozwoli?yby ci tu pracowac?

    jezeli osoba ubiega sie o prace w kinie jako sprzedawca za barem
    (sprezdaz popkornu i coli)??????????

    chyba za duzo naczytali sie poradników o prace i mysla ze kazda praca
    wymaga rozmowy kwalifikacjyjnej

  • 2. Data: 2003-05-14 13:24:58
    Temat: Re: rozmowa kwalifikacyjna ????
    Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl>

    "Marta Jakubiak" wrote:

    > dlaczego uwazasz ze powinnismy cie zatrdunic?
    > dlaczego chcesz pracowac?

    Sprawdzają Twoją motywację,
    lepiej zatrudnic kogos kto nie zrezygnuje po tygodniu, bo go nogi od stania
    bolą.

    > chyba za duzo naczytali sie poradników o prace i mysla ze kazda praca
    > wymaga rozmowy kwalifikacjyjnej

    Kazda praca wymaga rozmowy kwalifikacyjnej,
    choc zaleznie od stanowiska powinny sie pojawiac zroznicowane pytania.

    Jak sobei wyobraszasz, ze wysyłasz emaila do pracodawcy ze swoją ofertą, a
    on Ci odpisuje, prosze przyjsc w srode o 14 - zaczyna Pani prace?

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154
    howuser&userid=3338656

  • 3. Data: 2003-05-14 14:22:38
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak sobei wyobraszasz, ze wysyłasz emaila do pracodawcy ze swoją ofertą, a
    > on Ci odpisuje, prosze przyjsc w srode o 14 - zaczyna Pani prace?

    Właśnie to sobie wyobrażam...utopia :-)

    KCH

  • 4. Data: 2003-05-14 14:58:10
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marta Jakubiak <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > (sprezdaz popkornu i coli)??????????
    >
    > chyba za duzo naczytali sie poradników o prace i mysla ze kazda praca

    Nie da się ukryć, że komuś solidnie odbiło. Wystarczy okres próbny - jak
    ktoś wytrzyma przy takiej robocie ze dwa tygodnie, to pewnie się nadaje.

  • 5. Data: 2003-05-14 16:10:53
    Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl>

    "Konrad Chechłacz" wrote:

    > Właśnie to sobie wyobrażam...utopia :-)

    No tak, marzenia dobra rzecz :)))

  • 6. Data: 2003-05-14 21:18:37
    Od: jw <d...@n...poczta.fm>

    > Sprawdzają Twoją motywację,
    > lepiej zatrudnic kogos kto nie zrezygnuje po tygodniu, bo go nogi od stania
    > bolą.

    w tych czasach? zrezygnować po tygodniu? myślę że poszukujący pracy mają
    więcej oleju niż przypuszczasz

  • 7. Data: 2003-05-14 22:08:02
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Lia napisał:

    > Sprawdzają Twoją motywację,
    > lepiej zatrudnic kogos kto nie zrezygnuje po tygodniu, bo go nogi od stania
    > bolą.

    Wiesz na czym polega problem - jedna [słownie jedna] rozmowa
    kwalifikacyjna w życiu kandydata powoduje, że już na każdej następnej
    będzie równie wiarygodny, niezależnie od jego chęci i niechęci do pracy.
    Troche to zabawne, że pracodawcy zamiast sobie wprost powiedzieć -
    trudno to jest jak loteria, wolą racjonalizować rzeczywistość za pomocą
    takich pytań.

    Flyer

  • 8. Data: 2003-05-15 00:22:03
    Od: "Piotr Pater" <t...@g...pl>

    Uzytkownik "Marta Jakubiak" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > (sprezdaz popkornu i coli)??????????
    >
    > chyba za duzo naczytali sie poradników o prace i mysla ze kazda
    ____________
    Przede wszystkim, proponuje wysylanie wiadomosci w trybie tekstowym
    ( nie html)
    - bo wychodza bledy " ogonków" - jak to widac.
    Ale to nie jest istotne.
    Pracodawca formuluje pytania tak jak sie mu podoba.
    Ma do tego prawo.
    Jesli Ci sie nie podoba formulowanie pytan pracodawcy, to szukaj
    pracodawcy, który formuluje
    pytania inaczej.
    Jest wolny rynek.Wiem ze" o prace jest trudniej, niz latwiej" -
    natomiast ja jestem z tej drugiej strony.
    -tzn. jestem pracodawca: z tego powodu mam wiecej problemów, niz Ci
    sie wydaje...
    np: potrzebuje pracowników - nie wyobrazasz sobie jak trudno ich
    znalezc!
    - kazdy liczy na ciepla posadke i pensje.
    Znajdz w internecie jakikolwiek kalkulator kosztów utrzymania
    pracownika i jezeli umiesz liczyc,
    to policz, ile Mozesz kosztowac pracodawce przy najnizszej krajowej.
    pozdrawiam
    PP

  • 9. Data: 2003-05-15 05:14:01
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

    > Wiesz na czym polega problem - jedna [słownie jedna] rozmowa
    > kwalifikacyjna w życiu kandydata powoduje, że już na każdej następnej
    > będzie równie wiarygodny, niezależnie od jego chęci i niechęci do pracy.

    naprawde?

    oczywiscie, jesli potrafi znakomicie klamac a potem ma cos na pokrycie
    tych klamstw w pracy...

    z moich doswiadczen jako prowadzacego interview wynika jednak cos
    dokladnie przeciwnego.

    osob, ktore udatnie sa w stanie _udawac_ uczciwosc, zapal do pracy i
    solidna motywacje jest baaardzo niewielu.

    ogromna wiekszosc wyklada sie juz na merytorycznym odpytywaniu z
    kwalifikacji, na zadawaniu szczegolowych pytan, a jak juz przychodzi
    do pytan na myslenie i tzw. problemowych to juz w ogole makabra.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 10. Data: 2003-05-15 05:51:45
    Od: g...@o...pl

> [...]
    > jakie masz cechy które pozwoliłyby ci tu pracowac?
    >
    > jezeli osoba ubiega sie o prace w kinie jako sprzedawca za barem

    Pytania takie są stawiany dlatego, że osoba odpytująca nie ma doświadczenia w
    pracy barmana, czy sprzedawcy popcornu, więc musi coś ściemnić żeby wykazać
    swój "profesjonalizm".