PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa agencyjna - czy ktoś, kiedyś...

  • 1. Data: 2003-05-14 07:32:23
    Temat: umowa agencyjna - czy ktoś, kiedyś...
    Od: "Piotr Pater" <t...@g...pl>

    Czy, ktoś, kiedyś pracował na umowę agencyjną na zasadzie takiej, że
    pracodawca opłacał ZUS i US ?
    - jak, to w skrócie wyglądało?
    pozdr.
    PP

  • 2. Data: 2003-05-14 07:46:10
    Temat: Re: umowa agencyjna - czy ktoś, kiedyś...
    Od: Kuroi Bonza <bonza@[nospam]wp.pl>

    Piotr Pater wrote:

    > Czy, ktoś, kiedyś pracował na umowę agencyjną na zasadzie takiej, że
    > pracodawca opłacał ZUS i US ?
    > - jak, to w skrócie wyglądało?
    Ja sie z tym spotkalem tylko przy okazji ubezpieczen. Ale tam do umowy
    agencyjnej musiales miec wlasna dzialalnosc...

    --
    Dariusz
    pager 0642299084

  • 3. Data: 2003-05-14 09:38:34
    Od: "Janek" <t...@p...onet.pl>

    W skrucie to chyba wygląda tak, że na umowe agencyjną zakładasz działalność
    gospodarczą i wystawiasz pracodawcy Faktury comiesiąc. Do płacy zasadniczej
    pracodawca dolicza Ci składke na ZUS (najni,ższą) którą sam opłacasz tak jak
    podatek.

    Załuzmy ze zarabiałeś 3000 brutto będąc zatrudnionym w firmie. Od tego
    pracodawca płacił jeszcze ZUS ok 40% czyli 1200 zł. Zatem jego koszty
    (pracodawcy) wynosiły 4200. Podatek do US naliczany był od płacy brutto po
    odtrąceniu innych narzutów które w uproszczeniu wynoszą 1/3 płacy brutto
    (tu twój koszt nie pracodawcy). Czyli potrącena z Twojej lacy brutto to ok.
    1000 zł narzutów i 19% z 2000 podatku(ok 400 zł). Do ręki masz 1600 zł.
    Załóżmy ze teraz przechodzisz na umowe agencyjną.Różnica będzie wyglądać
    tak, że pracodawca doliczy Ci do 3000 zł ok 500 zł na ZUS (najniższa
    skłądka). Czyli wystawisz mu Fa na 3500 brutto. Od tego zapłacisz ZUS 500 zł
    i tylko podatek od 3000 zł (19% czyli ok 600 zł). Netto masz 2400 zł.
    Pracodawca zyska na tym, żenie płaci 40% ZUS-u tylko ok 500 zł, a Ty na tym,
    ze nie płacisz inych narzutów które były naliczane przez pracodawce.

    Tak to moze wyglądać ale chyba znacznie to uprościłem. Może sie wypowie
    potem ktoś kto sie na tym zna.
    HEY

  • 4. Data: 2003-05-14 09:41:38
    Od: "Janek" <t...@p...onet.pl>

    sorki za błędy powyżej. Jestem chyba analfabetą :)

  • 5. Data: 2003-05-14 09:43:14
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    Użytkownik "Piotr Pater" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy, ktoś, kiedyś pracował na umowę agencyjną na zasadzie takiej, że
    > pracodawca opłacał ZUS i US ?
    > - jak, to w skrócie wyglądało?

    Jezeli nie pracujesz w innym zakladzie pracy i nie prowadzisz dzialalnosci
    gospodarczej to wtedy pracodawca, u ktorego pracujesz na podstawie umowy
    agencyjnej musi za Ciebie oplacac skladki na rzecz ZUS, tj. emerytalna,
    rentowa, zdrowotna jako obowiazkowe, natomiast chorobowa-dobrowolnie oraz
    odprowadzac podatek do US.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-05-14 09:53:55
    Od: "Piotr Pater" <t...@g...pl>

> [...]
    emerytalna,
    > rentowa, zdrowotna jako obowiazkowe, natomiast chorobowa-dobrowolnie
    - czy zdrowotna proporcjonalnie do wynagrodzenia?
    > odprowadzac podatek do US.
    >
    > Pozdrawiam

    O to mi właśnie chodziło!
    Dziękuję!
    PP

  • 7. Data: 2003-05-14 10:13:00
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    > - czy zdrowotna proporcjonalnie do wynagrodzenia?
    tak jest to okreslone procentowo, jak kazda inna skladka

    > O to mi właśnie chodziło!

    nie ma za co, pozdrawiam

    Agnieszka