PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o Umowe o dzieło

  • 1. Data: 2002-08-07 19:09:32
    Temat: pytanie o Umowe o dzieło
    Od: "Mac" <k...@p...onet.pl>

    Mam oferte pracy jako ankieter i pracodawca powiedział , że to jest na okres
    wakacji więc będzie umowa o dzieło....
    nie rozumiem dlaczego nie moze byc umowa zlecenie....

    Proszę o pomoc bo kompletnie sie na tym nie znam ...
    Mac

  • 2. Data: 2002-08-07 19:19:06
    Temat: Re: pytanie o Umowe o dzieło
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    Mac wrote:

    > Mam oferte pracy jako ankieter i pracodawca powiedział , że to jest
    > na okres wakacji więc będzie umowa o dzieło....
    > nie rozumiem dlaczego nie moze byc umowa zlecenie....

    A ja nie rozumiem, dlaczego Ci zależy na umowie zlecenie, skoro "o
    dzieło" jest dla Ciebie IMO w przypadku ankiet korzystniejsza.

    Jeżeli nie wykonasz np. 1000 ankiet, na które zawarto umowę, a 100 to i
    tak wynagrodzenie za wykonaną część dzieła Ci się należy.

    Ponieważ ankiety nei są przedmiotem prawa autorskiego, koszty uzyskania
    pzrychodu nie będą 50%, jak ktoś może Ci wmawiać.

    Jemu zależy na umowie o dzieło, ponieważ łatwiej mu wyegzekwować jakoś
    dzieła, jeśli nie będzie odpowiadało specyfikacji z umowy, moze
    odrzucić.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-08-07 19:26:38
    Od: "Mac" <k...@p...onet.pl>

    > Jemu zależy na umowie o dzieło, ponieważ łatwiej mu wyegzekwować jakoś
    > dzieła, jeśli nie będzie odpowiadało specyfikacji z umowy, moze
> [...]

    Dzięki za odpowiedź !!!

    co to znaczy ze koszty uzyskania przychodu nie będa 50% ( czytalem ze
    20% -chyba :) ale nie wiem o co chodzi , prosił bym o wytłumaczenie

    Zielony
    Mac :)

  • 4. Data: 2002-08-07 19:36:57
    Od: "Mac" <k...@p...onet.pl>

    Juz wiem dzięki
    Mac

  • 5. Data: 2002-08-08 09:17:16
    Od: "Piotr Chojnowski" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jemu zależy na umowie o dzieło, ponieważ łatwiej mu wyegzekwować jakoś
    > dzieła, jeśli nie będzie odpowiadało specyfikacji z umowy, moze

    W przypadku ankieerow stosuje sie rozliczenie na podstawie umowy o dzielo.
    Koszty uzyskania przychodu wynosza 20% (ale w przypadku gdy podstawa wynosi
    conajmniej 140 zl).

    piotrek