PracaGrupypl.praca.dyskusje › nieuczciwy pracodawca !!

  • 1. Data: 2002-08-07 18:36:52
    Temat: nieuczciwy pracodawca !!
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie jak walczyc z pracodawca ?
    Mialem nieprzyjemnosci z moim ostatnim pracodawca :
    Zrobielem strone i pare innych dodatkowych rzeczy (pare razy bylem w biurze i
    konfigurowalem kompy) po wykonaniu strony (wczesniej zadnej umowy na papierze
    nie podpisywalem) doszlo do sprzeczki miedzy. Na poczatku wspolpracy umawialem
    sie na 1600 PLN a teraz pracodawca mowi ze tyle to on nie da i ze moze zaplacic
    800 PLN.
    Jak uniknac takich sytuacji na przyszlosc ?
    Podpisywac umowe od razu ?
    Brac zaliczke ?
    Jakie jest wasze doswiadczenie w tych sprawach ?
    (Dodam ze to byla umowa na zlecienie)

    azie

  • 2. Data: 2002-08-07 18:46:37
    Temat: Re: nieuczciwy pracodawca !!
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Podpisywac umowe od razu ?
    > Brac zaliczke ?
    > Jakie jest wasze doswiadczenie w tych sprawach ?
    > (Dodam ze to byla umowa na zlecienie)

    Nawet przy umowie zleceniu się najpierw podpisuje umowę a dopiero się
    wykonuje pracę !!!
    Kardynalny błąd ! A to że piszesz iż pracodawca jest nieuczciwy, to tylko 50
    % masz racji, bo w połowie jesteś sobie sam winien niedopilnowania
    podpisania umowy !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 3. Data: 2002-08-07 19:50:07
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Wrangler" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kardynalny błąd ! A to że piszesz iż pracodawca jest nieuczciwy, to tylko 50
    > % masz racji, bo w połowie jesteś sobie sam winien niedopilnowania

    Pierwszy raz musze się z Wranglerem w pełni zgodzić!

    mat

  • 4. Data: 2002-08-08 07:47:47
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > Podpisywac umowe od razu ?
    > Brac zaliczke ?
    > Jakie jest wasze doswiadczenie w tych sprawach ?

    Masz dwie możliwości:
    - starać się unikać tego rodzaju ludzi
    - brać pieniądze z góry, lub po każdej wykonanej czynności

    W przypadku takiego misia umowa pisemna może być nieskuteczna, ponieważ
    swych praw będziesz dochodził z powództwa cywilnego, a na to potrzebne
    są pieniądze, których jak mniemam za wiele nie posiadasz, a przynajmniej
    nie na ten cel.
    Jest sporo ludzi, którzy kłamstwem i oszustwem posługują się tak, jak
    inni długopisem czy komputerem - prawdopodobnie trafiłeś na jednego z
    nich.:-(

    Pzdr: Dogbert

  • 5. Data: 2002-08-08 08:40:46
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    >Jest sporo ludzi, którzy kłamstwem i oszustwem posługują się tak, jak
    >inni długopisem czy komputerem - prawdopodobnie trafiłeś na jednego z
    >nich.:-(
    Czyto aby nie norma w Polskim Biznesie?

    Pozdrawiam
    Artur

  • 6. Data: 2002-08-08 08:54:59
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
    (...)
    > Pierwszy raz musze się z Wranglerem w pełni zgodzić!

    A ja pierwszy raz chcę się nie zgodzić. Uczciwość polega m.in. na
    wywiązywaniu się z umów, niezależnie od tego, czy zostały zawarte na
    piśmie, czy ustnie - jeżeli jest tak, jak opisuje to kolega, to
    pracodawca jest nieuczciwy i opinia ta ma 100% racji.
    Zamawiając obiad w restauracji nie pytam, czy robią go z padliny - może
    powinienem?

    Pzdr: Dogbert

  • 7. Data: 2002-08-08 09:08:26
    Od: "killerisme" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    zaplacic
    > 800 PLN.
    > Jak uniknac takich sytuacji na przyszlosc ?
    [...]

    Brac zaliczke - jesli wystawiasz fakture to bierz ok 40% - jesli klienta
    stac na calosc to stac go na zaliczke...

    W tym przypadku (miales otrzymac 1600PLN - a otrzymales 800PLN) nalezalo by
    usunac z servera polowe zawartosci strony :) - pracowawca zaplacil tylko za
    polowe...
    ...ja, na ten przyklad, jak nic sie nie zmieni, bede zmuszony usunac w
    przyszlym tygodniu jedna strone...

  • 8. Data: 2002-08-08 10:37:42
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    > Czyto aby nie norma w Polskim Biznesie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Artur

    Na szczescie nie... A gdzies jest lepiej? chyba nie w USA... ostatnio Wielki
    Brat tez cos niedomaga choc na nieco wieksza skale...

    pzdr

    jacek

  • 9. Data: 2002-08-11 23:39:51
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    No Name wrote:

> [...]
    > pracodawca jest nieuczciwy i opinia ta ma 100% racji.
    > Zamawiając obiad w restauracji nie pytam, czy robią go z padliny - może

    Pomijajac kwestie wspomnianej tu uczciwosci, musimy pamietac, ze umowa
    ustna jest prawnie wiazaca w takim samym stopniu jak pisemna. Trudno
    jednak udowodnic jej istnienie (tylko swiadkowie), wiec zawsze lepiej
    zawierac ja w formie pisemnej.

    Zawsze jednak mozna pojsc po takiej linii: jesli pracowales u kogos
    bez wypisania umowy, to pracowales na czarno. Jako "uczciwy obywatel"
    powinienes doniesc o tym fakcie wladzy, chyba, ze Twoj szef postanowi
    porzucic "droge wystepku" i zawrze z Toba umowe na okreslona wczesniej
    w rozmowie kwote :-)

    Aha! Nie namawiam nikogo do szantazu. Bo to tak mogloby zabrzmiec...

    Pozdrawiam :-)

    --
    Mariusz

  • 10. Data: 2002-08-12 08:09:28
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    za
    > polowe...
    > ...ja, na ten przyklad, jak nic sie nie zmieni, bede zmuszony usunac w

    I O TO WŁAŚNIE CHODZI!...jak on tobie ..tak ty jemu