PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie konkursowe - bezrobocie

  • 1. Data: 2003-08-01 12:02:37
    Temat: pytanie konkursowe - bezrobocie
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    witam

    mam dla grupowiczow pytanko, na ktore prosilbym o nieodpowiadanie przez
    osoby pracujace w PUPach ;)

    jak wiadomo, osoba ktora porzuci prace lub zostanie zwolniona
    dyscyplinarnie, uzyskuje zasilek po 180 dniach od daty rejestracji, czyli
    defacto, zasilek jest krotszy o owe 180 dni
    a w przyp. porozumienia stron po 90 dniach

    pytanie:
    w jaki sposob taka osoba moze zarejestrowac sie z takim rozwiazaniem umowy o
    prace i dostac zasilek, ktory nie bedzie skrocony o 90 lub 180 dni?

    jakby ktos chcial skorzystac z ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu
    bezrobociu to podaje link:
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jedn
    ostka&akt=nr17020514&ver
    =-1&jedn=-1

    glowna nagroda: satysfakcja ;)

    Jean

  • 2. Data: 2003-08-01 19:45:32
    Temat: Re: pytanie konkursowe - bezrobocie
    Od: "mec.Michał" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prace i dostac zasilek, ktory nie bedzie skrocony o 90 lub 180 dni?
    >
    > jakby ktos chcial skorzystac z ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu

    Nie słyszałem aby ktoś żył z satysfakcji.
    Nawet chleba za to nie można kupić.

    pozdrowienia
    Michał
    PS. To tylko mały humor.

  • 3. Data: 2003-08-02 06:57:31
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Nie słyszałem aby ktoś żył z satysfakcji.
    > Nawet chleba za to nie można kupić.
    >
    > pozdrowienia
    > Michał
    > PS. To tylko mały humor.

    satysfakcja gwarantowana, albo zwrot pieniedzy...... czyli kasa tez moze byc
    ;)

    Jean

  • 4. Data: 2003-08-04 10:52:11
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    hm....

    czyzby nikt nie odwazyl sie nawet odpowiadac?

    mala podpowiedz: ejestracja nastepuje po pewnym czasie i zasilek jest za
    caly okres

    Jean

  • 5. Data: 2003-08-04 11:32:57
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Jean napisał:

    > hm....
    >
    > czyzby nikt nie odwazyl sie nawet odpowiadac?
    >
    > mala podpowiedz: ejestracja nastepuje po pewnym czasie i zasilek jest za
    > caly okres

    Ja tylko wykumałem, że może istniec problem z użyciem w przepisach roku
    [czyli 365 dni] i miesięcy [30 dni? - albo różnice wynikające w
    długościach miesięcy], ale nie chciało mi się patrzyć w kalendarz [dla
    wesrji z różną długością dni], więc nie pisałem - pomysł nie dawał
    algorytmu ze 100% skutecznością. Z racji tego, że pomysł nie wyglądał
    "ładnie", to nie wysłałem. Innych furtek nie znalazłem, ale cos tam może
    i instnieje, tylko chyba trzeba wiedzieć jak ustawa przekłada się na
    rzeczywistość UP.

    A tak przy okazji:
    Czy jeżeli zarejestrowałem się bez prawa do zasiłku, to muszę co miesiąc
    podawać swoje zarobki [poniżej 400 zł z Allegro - ale mogę utaić mimo,
    że są zgodne z przepisami;)], do którego i w jakiej formie?

    Flyer

  • 6. Data: 2003-08-04 13:24:16
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > "ładnie", to nie wysłałem. Innych furtek nie znalazłem, ale cos tam może
    > i instnieje, tylko chyba trzeba wiedzieć jak ustawa przekłada się na

    zgadza sie, dla karencji 90/180 rejestrujesz sie w 181 dniu od daty
    rozwiazania umowy o prace
    w ciagu ostatnuich 18 mies masz nadal 365 dni pracy, wiec zasilek nabywasz
    na pelen okres ;)
    jedyny bol moze byc wtedy, jesli ten dzien w ktorym sie mozesz jeszcze
    zarejestrowac przypada w dzien wolny :(

    z drugiej strony nigdzie nie jest napisane, ze pracownik nie moze
    zarejestrowac osoby w dniu wolnym od pracy,
    przeciez moze miec nadgodziny (nieplatne, tylko do odbioru) i juz ;]

> [...]
    > podawać swoje zarobki [poniżej 400 zł z Allegro - ale mogę utaić mimo,
    > że są zgodne z przepisami;)], do którego i w jakiej formie?

    z ustawy: "dochodach" - oznacza to dochody z innego tytułu niż zatrudnienie
    lub inna praca zarobkowa podlegające opodatkowaniu na podstawie przepisów o
    podatku dochodowym od osób fizycznych
    wiec jesli z allegro masz mniej niz 400 to wykazuj, jesli sa opodatkowane i
    nie jest to praca, um-zlec, um-dzielo

    ps. nagrode wysle golebiem pocztowym ;)

    Jean

  • 7. Data: 2003-08-04 19:33:22
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Jean napisał:

    > ps. nagrode wysle golebiem pocztowym ;)

    Za nagrode dziękuję - mam kilka kotów, będzie jak znalazł. ;)

    Flyer

  • 8. Data: 2003-08-05 14:02:24
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

    Podepnę się przy okazji - byłem dziś w UP, pan uroczo sie zdziwił w
    temacie oświadczenia o dochodach i skierował mnie do US, a dodatkowo
    uznałem, że w świetle art 24 pkt 6 Ustawy PDOF nie mam dochodu, ale
    tylko przychód:

    6. Dochodem ze sprzedaży rzeczy określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit.
    d), jeżeli
    przychód z odpłatnego zbycia nie stanowi przychodu z działalności
    gospodarczej, jest różnica pomiędzy przychodem uzyskanym ze sprzedaży
    rzeczy a kosztem ich nabycia, zmniejszona o wartość nakładów
    poczynionych w
    czasie posiadania rzeczy

    Ogólnie dzisiaj czarł prysł - ogłoszenia o pracę wiszą nie w tych
    gablotkach co trzeba [wg opisu] np. w pracy biurowej wisiała oferta dla
    ogrodnika, informacji jest full, ale wszystko to porozwieszane na kilku
    pietrach i nie wiadomo co do czego itd. - nie ma jak tresura
    bezrobotnych. ;)

    Flyer