PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie konkursowe - bezrobocie › Re: pytanie konkursowe - bezrobocie
    From: "Jean" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pytanie konkursowe - bezrobocie
    Date: Mon, 4 Aug 2003 15:24:16 +0200

    > Ja tylko wykumałem, że może istniec problem z użyciem w przepisach roku
    > [czyli 365 dni] i miesięcy [30 dni? - albo różnice wynikające w
    > długościach miesięcy], ale nie chciało mi się patrzyć w kalendarz [dla
    > wesrji z różną długością dni], więc nie pisałem - pomysł nie dawał
    > algorytmu ze 100% skutecznością. Z racji tego, że pomysł nie wyglądał
    > "ładnie", to nie wysłałem. Innych furtek nie znalazłem, ale cos tam może
    > i instnieje, tylko chyba trzeba wiedzieć jak ustawa przekłada się na
    > rzeczywistość UP.

    zgadza sie, dla karencji 90/180 rejestrujesz sie w 181 dniu od daty
    rozwiazania umowy o prace
    w ciagu ostatnuich 18 mies masz nadal 365 dni pracy, wiec zasilek nabywasz
    na pelen okres ;)
    jedyny bol moze byc wtedy, jesli ten dzien w ktorym sie mozesz jeszcze
    zarejestrowac przypada w dzien wolny :(

    z drugiej strony nigdzie nie jest napisane, ze pracownik nie moze
    zarejestrowac osoby w dniu wolnym od pracy,
    przeciez moze miec nadgodziny (nieplatne, tylko do odbioru) i juz ;]

    > A tak przy okazji:
    > Czy jeżeli zarejestrowałem się bez prawa do zasiłku, to muszę co miesiąc
    > podawać swoje zarobki [poniżej 400 zł z Allegro - ale mogę utaić mimo,
    > że są zgodne z przepisami;)], do którego i w jakiej formie?

    z ustawy: "dochodach" - oznacza to dochody z innego tytułu niż zatrudnienie
    lub inna praca zarobkowa podlegające opodatkowaniu na podstawie przepisów o
    podatku dochodowym od osób fizycznych
    wiec jesli z allegro masz mniej niz 400 to wykazuj, jesli sa opodatkowane i
    nie jest to praca, um-zlec, um-dzielo

    ps. nagrode wysle golebiem pocztowym ;)

    Jean