PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy zasilek przepada?

  • 1. Data: 2003-08-01 11:35:03
    Temat: Czy zasilek przepada?
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Na szczescie pytam czysto teoretycznie - koncze studia, pracuje co najmniej
    rok, trace prace. Nabywam prawo do zasilku. Poniewaz z jakichs wzgledow (np.
    ideowych) nie chce z niego korzystac, to nie korzystam. I teraz pytanie - czy
    po kilku miesiacach bezskutecznego poszukiwania pracy ten zasilek nadal mi
    przysluguje? A co w przypadku gdy prace znajde, znowu popracuje rok czy ile
    tam trzeba i strace? Czy te zasilki jakos sie kumuluja (w kwocie lub czasie
    wyplacania) czy tez ten pierwszy mi przepada?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2003-08-01 11:52:16
    Temat: Re: Czy zasilek przepada?
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    czasie
    > wyplacania) czy tez ten pierwszy mi przepada?

    heh, temat juz byl walkowany, ale...
    tracisz, prace, masz przepracowane 365 dni z minimalnym wynagrodzeniem
    (wymiar niewazny, liczyc sie kasa)
    to zasilek dostaniesz, jak w ciagu ostatnich 18 miesiecy (od daty
    rejestracji) bedziesz miec owe 365 dni pracy
    czyli prawie przez pol roku mozesz sie nierejestrowac, a pozniej i tak
    dostaniesz zasilek
    zasilki nie kumuluja sie, masz od momntu zarejestrowania sie okreslony okres
    zasilkowy (6/12/18mies)

    wg. projektu ustawy o promocji zatrudnienia, osoby ze stazem do 10 lat beda
    mialy zasilek na 6 miesicy, inni zas 12 miesiecy - nie bedzie sie juz liczyc
    stopa bezrobocia na obszarze dzialania PUP

    Jean