PracaGrupypl.praca.dyskusje › przeciągające się wykonanie zlecenia

  • 1. Data: 2006-06-16 11:10:09
    Temat: przeciągające się wykonanie zlecenia
    Od: Łukasz <w...@w...pl>

    Witam,

    Zleciłem projektantowi wykonanie dokumentacji projektowej pod budowę domu. Umowę
    podpisałem w pierwszym tygodniu stycznia, a termin wykonania ustalony był na
    15-ego marca br. W tej chwli jest połowa czerwca (3 miesiące po terminie), a mi
    wciąż nie udało się wyegzekwować mojego projektu. Po miesiącu (tj. na początku
    lutego) dostałem tzw. koncepcję architektoniczno-budowalną do przejrzenia.
    Wniosłem do niej pare uwag i na tym sprawa umarła. Odwiedzałem projektanta kilka
    razy od tego czasu. On ciągle powtarza, że już kończy, ale potrzebuje jeszcze
    paru dni, a ja mam już powoli dość czekania. Na telefon jest w zasadzie
    nieuchwytny (nie odbiera, zgłasza się automat), a w biurze mogę go złapać, jeśli
    się "zaczaję" w chwili kiedy przychodzi, bo potem nie otwiera drzwi. Niemniej
    jednak, nawet jeśli go dopadnę, to rozmowy nie przynoszą skutku. Przy
    podpisywaniu umowy wpłaciłem 33% zaliczki. Zastanawiam się, jak teraz najlepiej
    postąpić, żeby zmusić gościa żeby skończył projekt (zakładam, że faktycznie ma
    już zrobioną znaczną część).
    Będę wdzięczny za sugestie.

    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2006-06-16 11:28:40
    Temat: uderzenie po kasie
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    a mi
    > wciąż nie udało się wyegzekwować mojego projektu.

    A może poinformuj projektanta (w dowlonej formie, może być nawet nagraniem
    na poczcie głosowej), że własnie rozpocząłeś obniżanie kwoty za wykonanie
    przez niego zlecenia. Od dzisiaj za jeden dzień zwłoki potrącasz kwotę X
    pln. Lub też przekaż informację, że wynagrodzenie zostanie poniejszone o
    kwotę Y pln w dniu dostarczenia projektu do Twoich rąk

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Każdego można ocenić po jego Temporary Internet Files.

  • 3. Data: 2006-06-16 11:33:12
    Temat: Re: uderzenie po kasie
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "Pegaz" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pln. Lub też przekaż informację, że wynagrodzenie zostanie poniejszone o
    > kwotę Y pln w dniu dostarczenia projektu do Twoich rąk

    No chyba, ze w umowie nie bylo takiego zapisu ... wtedy troche dluzej sie
    zejdzie
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 4. Data: 2006-06-16 11:58:14
    Temat: Re: przeciągające się wykonanie zlecenia
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Łukasz <w...@w...pl> wrote in

> [...]
    > wyegzekwować mojego projektu. Po miesiącu (tj. na początku lutego)
    > dostałem tzw. koncepcję architektoniczno-budowalną do przejrzenia.

    hmmm; skoro bylo zapisane w umowie, ze efekt umowy ma byc wykonany
    (zapewne odebrany za jakims potwierdzeniem) do 15 marca, jednak ten
    do dnia dzisiejszego wykonany nie zostal, to chyba znaczy ze zlecenie
    nie zostalo wykonane?

    mysle, ze powinienes sie skonsultowac z radca prawnym - bo przeciez
    trudno opierac sie na wypowiedziach ludzikow na grupach; zapewne ma
    tutaj duze znaczenie przedmiot umowy: czy to byla umowa na efekt
    (dzielo - dostarczenie projektu) czy na wykonanie (zlecenie - czyli
    "prace nad projektem");

> [...]
    > postąpić, żeby zmusić gościa żeby skończył projekt (zakładam, że
    > faktycznie ma już zrobioną znaczną część).

    ale ja jednej rzeczy nie rozumiem: po co sie upierasz, ze ten ktos
    ma konczyc Twoj projekt? chcesz ryzykowac? przeciez pierwsza rzecza
    jaka zrobi ten projektant, bedzie spartolenie Twojego projektu; jak
    inaczej wyobrazasz sobie wykonanie projektu, ktory ma sie w glebokim
    powazaniu przez pol roku? po drugie: co Cie trzyma przy tym kolesiu?

    pzdrv;
    adas;

  • 5. Data: 2006-06-16 13:27:12
    Od: Łukasz <w...@w...pl>

> [...]

    > pln. Lub też przekaż informację, że wynagrodzenie zostanie poniejszone o
    > kwotę Y pln w dniu dostarczenia projektu do Twoich rąk

    A czy Twoim zdaniem mogę zaczekać, aż dostanę projekt do ręki, a następnie
    rozpocząć dyskucję o obniżeniu kosztów? Myślę, że jeśli teraz zostawię mu taką
    wiadomość na poczcie głosowej, to projekt nie zostanie przez niego ukończony
    nigdy.

    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 6. Data: 2006-06-16 13:35:18
    Od: Łukasz <w...@w...pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > tutaj duze znaczenie przedmiot umowy: czy to byla umowa na efekt
    > (dzielo - dostarczenie projektu) czy na wykonanie (zlecenie - czyli

    Umowa dotyczyła dzieła - zleciłem opracowanie dokumentacji projektowej, która
    miała mi być dostarczona do 15 marca. Z radcą prawnym spróbuję się skonsultować,
    ale chwilowo było mi wygodniej zapytać na grupie. Wiele osób tu pisze i ktoś
    mógł się już spotkać z podobną sytuacją. Interesuje mnie po prostu zdanie
    innych.

> [...]
    > inaczej wyobrazasz sobie wykonanie projektu, ktory ma sie w glebokim
    > powazaniu przez pol roku? po drugie: co Cie trzyma przy tym kolesiu?

    Tu masz rację - nad zmianą projektanta też się już zastanawiałem, ale to oznacza
    konieczność walki o zaliczkę (chyba że sam odda:)), no i kolejne opóźnienie
    związane z szukaniem kogoś innego i kolejnym czasem realizacji. O ile dobrze
    pamiętam część niezbędnych dodatkowych papierów również straci ważność już
    niedługo, więc zabawy z załatwianiem i kosztów będzie więcej.

    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 7. Data: 2006-06-16 14:42:24
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozpocząć dyskucję o obniżeniu kosztów? Myślę, że jeśli teraz zostawię mu
    > taką wiadomość na poczcie głosowej, to projekt nie zostanie przez niego

    nie, stary. Nie czekaj. Widać że człowiek Cię lekceważy, może nawet olewa.
    Inni forumowicze słusznie doradzają abyś rozważył rezygnację z usług
    nieterminowego gościa. O zwrot zaliczki możesz powalczyć później. Z nim
    samym bezpośrednio lub w sądzie. Ale to później. Teraz Twój cel (moim
    zdaniem) to dostać projekt do ręki. Od tego człowieka, z tego co piszesz, to
    raczej niewykonalne.

    Uderzaj gościa po kasie lub szukaj innego projektanta

    pozdrawiam
    Pegaz.

  • 8. Data: 2006-06-16 15:33:05
    Od: Łukasz <w...@w...pl>

> [...]
    > raczej niewykonalne.
    >
    > Uderzaj gościa po kasie lub szukaj innego projektanta

    Dzięki za opinię. Pomyślę o zmianie.
    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 9. Data: 2006-06-19 07:34:55
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    To co ci przysługuje zgodnie z KC:
    1) zlecenie wykonania projektu komu innemu (nawet w najdroższej firmie),
    niesolidny wykonawca musi pokryć różnicę i dodatkowo zapłacić odszkodowanie.
    Oczywiście sprawa będzie się toczyć w sądzie z powództwa cywilnego. Termin i
    egzekucja - mgliste.

    Oprócz tego:
    2) Składasz do prokuratury doniesienie o popełnieniu przestępstwa wyłudzenia
    zaliczki - to z kolei kodeks karny
    3) Możesz zlecić agencji windykacyjnej odzyskanie zaliczki
    4) Publikujesz w lokalnej prasie i w internecie kilka miłych słów na temat
    tego wykonawcy.

    Przed wykonaniem tych ruchów polecam spokojną rozmowę ze zleceniobiorcą.
    Zwłaszcza punkt 2 i podkreślenie przestępstwa z KK działa - przynajmniej na
    w miarę normalnych ludzi.
    Mnie się udało w ten sposób wyegzekwować wykonanie przeterminowanych usług.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2006-06-19 08:12:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jackare napisał(a):
> [...]
    > w miarę normalnych ludzi.
    > Mnie się udało w ten sposób wyegzekwować wykonanie przeterminowanych usług.

    Tyle że żeby można było mówić o wyłudzeniu, musi być zamiar niewykonania
    dzieła już w momencie brania zaliczki.

    p. m.