PracaGrupypl.praca.dyskusje › prowizja za usługi

  • 1. Data: 2007-08-10 13:02:03
    Temat: prowizja za usługi
    Od: "Lukasz" <l...@p...com.pl>

    Witam
    Jestem nowy na grupie wiec na poczatek witam
    Pytanie moje jest nastepujące : Szef zaproponował mi prowizje za wykonane
    uslugi
    np : naprawiam klientowi komputer , klient placi 100zł+Vat za usługę (bez
    częsci) szef proponuje zebym dostawal za wykonana usluge prowizje
    czyli wyplata 700 zł (podstawa) + prowizja
    jaki procent rachunku klienta sobie zarezerwowac ? czy 10% jest realne czy
    np 20% powinno byc
    branza komputerowa , kasy fiskalne drukarki
    w tym roku koncze studia inzynierskie , doswiadczenie 4 lata w branzy
    Jesli sie ktos z taka prowizja spotklal to prosze o opinie i sugestie
    pozdrawiam Łukasz

  • 2. Data: 2007-08-10 13:30:01
    Temat: Re: prowizja za usługi
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Lukasz porozsypywal nastepujace haczki:
    > jaki procent rachunku klienta sobie zarezerwowac ? (...)
    > w tym roku koncze studia inzynierskie , doswiadczenie 4 lata w branzy

    4 lata w branzy i nie wiesz? to cos Ty robil dotychczas, pracowales za
    darmo?

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-08-10 14:00:33
    Od: "Lukasz" <l...@p...com.pl>

    Na innych zasadach , a nie znam nikogo kto jest oplacany w ten sposob

    > 4 lata w branzy i nie wiesz? to cos Ty robil dotychczas, pracowales za
    > darmo?
    ps latwa szybka odpowiedz ... tylko wnoszaca cos do dyzkusji ??

    Pozdrowka

  • 4. Data: 2007-08-10 14:40:37
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > Na innych zasadach , a nie znam nikogo kto jest oplacany w ten sposob

    > ps latwa szybka odpowiedz ... tylko wnoszaca cos do dyzkusji ??

    Nie chciał być brutalny mówiąc, że nic ci się nie należy, bo się jeszcze
    uczysz :)

    --
    andrzej

  • 5. Data: 2007-08-10 15:57:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > w tym roku koncze studia inzynierskie , doswiadczenie 4 lata w branzy
    > Jesli sie ktos z taka prowizja spotklal to prosze o opinie i sugestie

    To teraz do naprawy komputera potrzeba inżyniera? ;P

    j.

  • 6. Data: 2007-08-10 16:14:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > To teraz do naprawy komputera potrzeba inżyniera? ;P

    Nie inżyniera tylko człowieka po studiach inżynierskich ;)

    e.

  • 7. Data: 2007-08-10 16:21:47
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 10 Aug 2007 18:14:10 +0200, entroper wrote:

    > Nie inżyniera tylko człowieka po studiach inżynierskich ;)

    a mi się wydawało że do tego wystarczy technik

    --
    futszaK
    0601061867

  • 8. Data: 2007-08-10 16:34:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > a mi się wydawało że do tego wystarczy technik

    Tylko kto to jest technik, skoro niekoniecznie jest to ktoś po technikum ? :)

    e.

  • 9. Data: 2007-08-10 16:53:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    entroper napisał(a):

    > Tylko kto to jest technik, skoro niekoniecznie jest to ktoś po technikum ? :)

    Technik to osoba po studiach inzynierskich ;P 15 lat temu absolwent ZSZ
    wiecej potrafil ;) Ot, postep w zagrodzie i obejsciu ;P

    j.

  • 10. Data: 2007-08-11 07:21:39
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 10 Aug 2007 18:53:51 +0200, januszek wrote:

    > Technik to osoba po studiach inzynierskich ;P 15 lat temu absolwent ZSZ
    > wiecej potrafil ;) Ot, postep w zagrodzie i obejsciu ;P

    bo się zrobił owczy pęd na wyższe uczelnie które kształcą ludzi do
    pełnienia innych funkcji niż absolwenci ZSZ czy technikum.

    Inżynier ma się zajmować projektowaniem urządzeń, być częścią zespołu
    wykonującego jakiś projekt, zaś zadaniem magistra jest kierować takim
    zespołem, stąd na studiach wyższa matematyka i kupa innej wiedzy która:

    1)Osobie pracującej na stanowisku serwisanta na nic się przydaje.
    Serwisant powinien posiadać umiejętność posługiwania się narzędziami
    serwisowymi, nie zaś liczenia całek na piechote
    2)Zdobywanie jej zabiera mase czasu, który można wykorzystać na
    doszkalanie się w kierunku rzeczywiście wykonywanego zawodu, czy też
    robienie przysłowiowego nic (odpoczynek też jest ważny).

    Gospodarka jakiś czas temu w sposób naturalny zaczyna eliminować tych
    pożal się boże magistrów którzy poszli na studia bo rodzice kazali i teraz
    są zdziwieni że dla nich pracy nie ma. Ludzie z doświadczeniem, często po
    zawodówkach są lepiej wynagradzani na rynku pracy, jak ludzie po studiach
    których wiedza teoratyczna na niewiele się przydaje w ponad 90% małych
    firm, które nie zajmują się wielkimi niszowymi projektami.