PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o prace

  • 1. Data: 2007-08-10 10:42:27
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prace
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Czy umowa o prace podpisana na czas okreslony, moze zostac
    wypowiedziana wczesniej przez pracownika?
    Jaki jest wtedy okres wypowiedzenia?
    Uzaleznione to jest od czasu na jaki ta umowa zostala zawarta?

    Jak to wyglada w sytuacji umowy o prace na czas nieokreslony?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2007-08-10 10:44:04
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prace
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Rafal M pisze:
> [...]
    > Uzaleznione to jest od czasu na jaki ta umowa zostala zawarta?
    >
    > Jak to wyglada w sytuacji umowy o prace na czas nieokreslony?

    Umowy o pracę na czas określony do 6 miesięcy nie można wypowiedzieć
    - ani ze strony pracownika, ani pracodawcy.

    Umowę o pracę na czas ponad 6 miesięcy można wypowiedzieć z
    zachowaniem 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia, pod warunkiem że
    możliwość taka została zapisana w treści umowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-08-10 11:11:46
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Umowy o pracę na czas określony do 6 miesięcy nie można wypowiedzieć - ani
    > ze strony pracownika, ani pracodawcy.

    Hmm. Jesteś pewien? Jeśli możesz to podaj podstawę prawną.

  • 4. Data: 2007-08-10 11:15:55
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Gienek pisze:

    > Hmm. Jesteś pewien? Jeśli możesz to podaj podstawę prawną.

    Podstawą prawną jest brak podstawy prawnej uprawniającej do
    rozwiązania takiej umowy za wypowiedzeniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-08-10 11:28:30
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Podstawą prawną jest brak podstawy prawnej uprawniającej do
    > rozwiązania takiej umowy za wypowiedzeniem.

    Bardzo fajne wyjaśnienie. Dzięki ;)

  • 6. Data: 2007-08-10 11:28:47
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 10 Sie, 13:11, "Gienek" <g...@s...pl> wrote:

    > Hmm. Jeste pewien? Je li mo esz to podaj podstaw prawn .

    art. 32 i 33 KP.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2007-08-10 11:54:34
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > art. 32 i 33 KP.

    Dzieki.
    Faktycznie tutaj nikt nie wsomina o wypowiedzeniu umowy na czas okreslony
    ponizej 6 miesiecy.

    Czyli jesli ktos ma taka umowe to mozna ja rozwiazac tylko za porozumieniem
    stron?

  • 8. Data: 2007-08-10 12:03:08
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Gienek pisze:

> [...]
    > okreslony ponizej 6 miesiecy.
    >
    > Czyli jesli ktos ma taka umowe to mozna ja rozwiazac tylko za

    Tak.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-08-10 12:18:53
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Tomek pisze:

    > A jeżeli w umowie jest zapis o wypowiedzeniu ? Np jednomiesięcznym ?

    Jest on nieskuteczny - kodeks pracy nie przewiduje możliwości takiego
    rozwiązania umowy.

    Czyli do rozwiązania takiej umowy wymagana jest zgoda obu stron i to
    w momencie wypowiadania, a nie podpisywania umowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-08-10 12:20:33
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-10 14:03 [Liwiusz] napisał(a):

    > Tak.

    Ależ oczywiście, że nie.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::