PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy należy mi się odprawa?

  • 1. Data: 2007-08-10 06:51:37
    Temat: Czy należy mi się odprawa?
    Od: Bankowy <n...@m...maila.pl>

    Właœnie dostałem wypowiedzenie z pracy przez pracodawcę (bez mojej
    winy) i zastanawiam się czy należy mi się odprawa.
    - jestem na okresie próbnym
    - dostałem dwutygodniowe wypowiedzenie wraz ze zwolnieniem od
    obowišzków względem pracodawcy
    - na wypowiedzeniu jest wymieniony art. 30 par.1 pkt 2 KP
    - powodem zwolnienia jest fakt, że niedługo biorę œlub, a moja
    narzeczona też tam pracuje (ona mnie rekomendowała i ani dział HR, ani
    bezp. kieronik nie mieli nic przeciw) i rzekomo będziemy przenosić
    życie prywatne do pracy. /niestety tego nie mam na piœmie/

    No i czy w takiej sytuacji mogę liczyć na odprawę? A może powinienem
    odwoływać sie do sšdu pracy?
    Jeœli potrzeba dodatkowych informacji, to dopiszę.

    --
    pzdr
    Bankowy

  • 2. Data: 2007-08-10 22:49:22
    Temat: Re: Czy należy mi się odprawa?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Bankowy" <n...@m...maila.pl> napisał w wiadomości

    > Właœnie dostałem wypowiedzenie z pracy przez pracodawcę (bez mojej
    > winy) i zastanawiam się czy należy mi się odprawa.
    > - jestem na okresie próbnym

    Żadnej odprawy nie możesz oczekiwać, bo się nie należy.
    W okresie próbnym każda ze stron może rozwiązać umowę o pracę za
    wypowiedzeniem (przy umowie na 3-miesięczny okres próbny wypowiedzenie
    jest 2-tygodniowe), dlatego odwołaniem do sądu pracy nic nie wskórasz.
    W wypowiedzeniu pracodawca nie musi podawać przyczyny wypowiedzenia.
    Niestety, musisz szukać nowej pracy.

    Pozdr

    wa