PracaGrupypl.praca.dyskusje › prawa do pracy dyplomowej

  • 1. Data: 2003-05-09 20:40:15
    Temat: prawa do pracy dyplomowej
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl>

    Witam
    Tak sobie myśle...
    ...jeżeli zrobie pewien układzik na pracy dyplomowej to czy mogę go potem
    wykorzystać komercyjnie bez żadnej wiedzy i zgody uczelni na której zrobiłem
    taki projekt?
    I gdzie te kwestie są regulowane?

  • 2. Data: 2003-05-09 21:01:37
    Temat: Re: prawa do pracy dyplomowej
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ...jeżeli zrobie pewien układzik na pracy dyplomowej to czy mogę go potem
    > wykorzystać komercyjnie bez żadnej wiedzy i zgody uczelni na której

    Prawa autorskie do pracy posiada uczelnia. Więc jeśli ewentualny "klient"
    będzie chciał wykorzystać to publicznie i ktoś się dopatrzy plagiatu możesz
    mieć problemy....

    Nie maszprawa bez zgody uczelni wykorzystywać w jakikolwiek sposób projektu
    wykorzystanego w pracy - tak samo jak nie powinieneś kopiować cudzych
    pomysłów jako swoim do pracy dyplomowej.....

    Reguluje to regulamin uczelni (chyba każda ma taki zapis... polibuda
    wrocławska na pewno..). Jest chyba nawet zapis, że mogą cofnąć tutył.....

  • 3. Data: 2003-05-09 21:44:21
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Prawa autorskie do pracy posiada uczelnia.
    autorskie jak sama nazwa wskazuje posiada AUTOR i sa one niezbywalne.

    co najwyzej prawa majatkowe (a te sa tu istotniejsze ;-)) sa dopuszczone
    do ,,obrotu''. czasem nazywane ,,autorkimi prawami majatkowymi'' - zupelnie
    kiepska nazwa, bo zjedzene ostatniego czlonu zmienia przedmiot rozmowy
    dosc drastycznie (co prawdopodobnie mialo wyzej miejsce).

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-05-09 21:58:40
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kiepska nazwa, bo zjedzene ostatniego czlonu zmienia przedmiot rozmowy
    > dosc drastycznie (co prawdopodobnie mialo wyzej miejsce).

    Przyznaję rację - źle się wyraziłem, ale sens zachowano w kontekście
    zapytania. Zarabiać bez wiedzy uczelni nie wolno.

  • 5. Data: 2003-05-09 22:33:11
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Tak przez ciekawosc: czy jesli uczelnia chcialaby ten ukladzik wykorzystac
    komercyjnie to autor cos z tego dostanie? I czy w ogole moze to zrobic bez
    zgody autora?

    Aga

  • 6. Data: 2003-05-10 01:07:12
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    aga.p <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak przez ciekawosc: czy jesli uczelnia chcialaby ten ukladzik wykorzystac
    > komercyjnie to autor cos z tego dostanie? I czy w ogole moze to zrobic bez
    > zgody autora?

    Jesli jest tak jak napisal przedpisca i prawa majatkowe sa przy uczelni
    (to bardzo prawdopodobne, ale nie znam sie na tym),
    to moze ona zrobic z tym cokolwiek nie pytajac autora o zdanie.
    nie moze go pozbawic praw autorskich, czyli prawa do gloszenia, ze jest
    autorem tego dziela. ba! nie moze temu zaprzeczac. ale to wszystko.
    bycie autorem nie znaczy w tym wypadku praktycznie nic...

    ... ale wracajac do poczatku watku.
    Jesli ktos zrobil cos praktycznego na dyplom, to znaczy, ze z pewnoscia
    jest w stanie zrobic to samo LEPIEJ w celach komercyjnych jako np.
    rozwianiecie pomyslu ze swojej pracy dyplomowej.

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2003-05-10 03:11:52
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl>

    > Jesli jest tak jak napisal przedpisca i prawa majatkowe sa przy uczelni
    > (to bardzo prawdopodobne, ale nie znam sie na tym),
    > to moze ona zrobic z tym cokolwiek nie pytajac autora o zdanie.

    No właśnie.
    Skoro ja nie mogę nic zrobić bez wiedzy uczelni to w drugą stronę powinno
    być odwrotnie; to w końcu ja zrobiłem to urządzenie...
    Jak nie znajdę nic w sieci to się zapytam w dziekanacie :-)

    Pzdr
    KCH

  • 8. Data: 2003-05-10 07:39:08
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > ...jeżeli zrobie pewien układzik na pracy dyplomowej to czy mogę go potem
    > wykorzystać komercyjnie bez żadnej wiedzy i zgody uczelni na której
    Ja zrobiłem tak, że wpracy dyplomowej wyraźnie podkreśliłem iż jest ona
    oparta na gotowym projekcie, który powstał niezależnie od pracy dyplomowej
    co oczywiście nie jest w pełni prawdą, ale pozwala mi na wykorzystywanie
    mojego projektu (programu) w celach komercyjnych.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 9. Data: 2003-05-10 10:59:43
    Od: "Luki" <m...@p...com>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości:

> [...]
    > co oczywiście nie jest w pełni prawdą, ale pozwala mi na wykorzystywanie
    > mojego projektu (programu) w celach komercyjnych.

    hmm... zastanawiam sie co ja mam napisac.
    Pisze wlasnie prace o implementacji bazy danych w pewnej firmie. Jest to
    opis projektu, ktory juz komercyjnie zrealizowalem, jednak chcialem jego
    rezultat (w postaci stworzonej strony www obslugujacej ta baze) wlaczyc jako
    czesc mojej pracy dyplomowej.
    Czy to bedzie mialo sens jak napisze ze jednoczesnie ten serwis/baza jest
    czescia mojej pracy ale powstal od niej niezaleznie? Czy ktos moze sie do
    tego przyczepic?

    Pozdrawiam
    Luki

  • 10. Data: 2003-05-10 17:29:04
    Od: "Konrad Chechłacz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Luki" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > czescia mojej pracy ale powstal od niej niezaleznie? Czy ktos moze sie do

    No właśnie. Jak jest to regulowane?
    KCH