PracaGrupypl.praca.dyskusje › prawa autorskie dokumentalisty

  • 1. Data: 2005-08-23 07:49:43
    Temat: prawa autorskie dokumentalisty
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    witam
    jeśli by kto posiadał wiedzę związaną z poniższym pytaniem byłabym
    bardzo wdzięczna, niestety nie mam czasu szukać po sieci bo roboty
    mnóstwo.
    nasza dokumentalistka (firma IT) ma uwowy zlecenia (jedna po drugiej),
    w żadnej z tych umów nie ma wzmianki o prawach autorskich do
    dokumentacji, którą tworzy. poprzedni szef załatwiał to poprzez
    podpisywanie co jakiś czas aneksu do aktualnej umowy, w którym była mowa
    o zrzekaniu się praw na rzecz naszej firmy, co łączyło się z dodatkowym
    zarobkiem(wypłacanym jako premia). Teraz nastał nowy szef, umowy co
    miesiąc podpisuje nadal, ale szef stwierdził, że dokumentacja to nie kod
    i on nie słyszał o prawach autorskich do dokumentacji i żadnych aneksów
    podpisywać nie będzie.
    i jak taka sytuacja wygląda od strony prawnej?
    to, że prawa autorskie do dokumentacji istnieją to ja wiem. dla
    programistów to wygląda tak, że jeśli w umowie nie ma żadnej wzmianki o
    prawach autorskich to one automatycznie przechodzą na pracodawcę, a jak
    jest z dokumentalistami, tak samo?
    ja mimo wszystko w swojej umowie formułkę o zrzekaniu się praw
    autorskich mam wpisaną, więc jak to jest?

    papatki
    kanta
    dźwięczna jestem za pomoc
    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas..

  • 2. Data: 2005-08-23 13:14:13
    Temat: Re: prawa autorskie dokumentalisty
    Od: "Koziorozec" <k...@g...pl>

    Kanta - czyżby kobieta - programistą???
    Gdzie są takie firmy, co przyjmują kobiety na programistów?

    --
    Koziorozec (też kobieta)

  • 3. Data: 2005-08-23 13:25:16
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Koziorozec napisał(a):
    > Gdzie są takie firmy, co przyjmują kobiety na programistów?
    W Polsce :P (ja w takiej pracuje)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-08-23 13:32:26
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik Koziorozec napisał:

    > Kanta - czyżby kobieta - programistą???
    > Gdzie są takie firmy, co przyjmują kobiety na programistów?
    >
    > --
    > Koziorozec (też kobieta)

    gdyby nie to, że zanzaczyłaś, że jesteś kobietą to pomyślałabym, że to
    ironia syczy :) kiedyś tam kira 'uświadomiła' mnie co rozumieją
    niektórzy nazywając kobietę programistkę świnką morską ;)
    a firm przyjmujących kobiety-programistki pewno jest mnóstwo, ja znam
    kilka :D

    papatki
    kanta(astronom, którymało co programuje,a pracuje jako tester)

  • 5. Data: 2005-08-23 14:13:53
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Kanta [Tue, 23 Aug 2005 15:32:26 +0200]:

    > a firm przyjmujących kobiety-programistki pewno jest
    > mnóstwo, ja znam kilka :D

    Kira sie zglasza ;) Pewnie ze takich jest od groma. Bo niby
    co mi za roznica, czy klepie mi ten kod facet czy baba? Ma
    dzialac, reszta malo mnie interere.

    Kira (w trakcie rejestracji spolki... masochizm ze mnie wylazl)

  • 6. Data: 2005-08-23 14:21:22
    Od: "Koziorozec" <k...@g...pl>

    > gdyby nie to, że zanzaczyłaś, że jesteś kobietą to pomyślałabym, że to
    > ironia syczy :)

    A więc wiedziałam co robię! ;)

    A moje pytanie zaczepne, bo sama jestem informatykiem, chociaż nie
    programistą i na swoim terenie nie mogę już długo znaleźć pracy,
    bo w ogóle mało jest ofert, a w szczególe - nie chcą zatrudniać
    kobiety na stanowisko informatyka, argumentując, że albo monitor
    będzie mi ciężko na czwarte piętro wnieść (praca serwisanta),
    a to z pobłażaniem uśmiechają się, gdy oświadczam, że składałam
    komputery (a jak nawet to udowadniam, to i tak robię to za długo, czyli
    dłużej niż 15 minut - nie przesadzam, tak było).

    > kiedyś tam kira 'uświadomiła' mnie co rozumieją
    > niektórzy nazywając kobietę programistkę świnką morską ;)

    Będę musiała przeszukać archiwum, czy w treściwy sposób
    'uświadomisz' ;)) mnie?

    > a firm przyjmujących kobiety-programistki pewno jest mnóstwo,
    > ja znam kilka :D

    To ja poproszę o jakieś w Zachodniopomorskim - może są takie, co
    przyjmują do helpdesku, administracji ;))

    > kanta(astronom, którymało co programuje,a pracuje jako tester)

    Też kiedyś testowałam oprogramowanie, nawet mam jakiś udział
    w zastosowanym słownictwie :), np. niektórzy programiści nie widzieli
    różnicy między pojęciem "gama" a "gamma" (dotyczy modułu graficznego
    aplikacji).

    --
    Koziorozec

  • 7. Data: 2005-08-23 14:27:32
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Koziorozec napisał(a):
    > To ja poproszę o jakieś w Zachodniopomorskim - może są takie, co
    > przyjmują do helpdesku, administracji ;))
    Z Zachodniopomorskiego to masz moze blisko do Niemiec? Moze tam byloby
    latwiej (jesli ofkoz sprawy osobiste nie trzymaja Cie w Polsce)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-08-23 14:29:30
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Koziorozec [Tue, 23 Aug 2005 16:21:22 +0200]:

    > Będę musiała przeszukać archiwum, czy w treściwy sposób
    > 'uświadomisz' ;)) mnie?

    Moge znow ja ;) Tego... bo ani swinka, ani morska... ;)

    > To ja poproszę o jakieś w Zachodniopomorskim - może są takie,
    > co przyjmują do helpdesku, administracji ;))

    A daj strzalke na priva, z krotkim info co Cie interesuje
    i co dobrze potrafisz?

    Kira

  • 9. Data: 2005-08-23 14:36:23
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik Koziorozec napisał:

    > Będę musiała przeszukać archiwum, czy w treściwy sposób
    > 'uświadomisz' ;)) mnie?

    już to kira poniżej zrobiła:) ona chyba to lubi ;)

    > To ja poproszę o jakieś w Zachodniopomorskim - może są takie, co
    > przyjmują do helpdesku, administracji ;))

    no niestety ja nie ten region, ja z małopolski :)

    > Też kiedyś testowałam oprogramowanie,

    no ze mnie programista i grafik żaden wybitny to nie będzie
    to po co się pchać :)

    kanta

  • 10. Data: 2005-08-23 14:36:42
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Kanta [Tue, 23 Aug 2005 16:36:23 +0200]:

    > już to kira poniżej zrobiła:) ona chyba to lubi ;)

    Ja duzo rzeczy lubie ;) A ze akurat pisze powiesc pt. PKD
    i moja paranoja zastanawia sie, czy nie zostawic na wszelki
    wypadek transportu morskiego, to uznalam ze czas najwyzszy
    jednak sie nieco odprezyc na newsach...

    Kira