PracaGrupypl.praca.dyskusjeprawa autorskie dokumentalisty › prawa autorskie dokumentalisty
    From: Kanta <k...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: prawa autorskie dokumentalisty
    Date: Tue, 23 Aug 2005 09:49:43 +0200

    witam
    jeśli by kto posiadał wiedzę związaną z poniższym pytaniem byłabym
    bardzo wdzięczna, niestety nie mam czasu szukać po sieci bo roboty
    mnóstwo.
    nasza dokumentalistka (firma IT) ma uwowy zlecenia (jedna po drugiej),
    w żadnej z tych umów nie ma wzmianki o prawach autorskich do
    dokumentacji, którą tworzy. poprzedni szef załatwiał to poprzez
    podpisywanie co jakiś czas aneksu do aktualnej umowy, w którym była mowa
    o zrzekaniu się praw na rzecz naszej firmy, co łączyło się z dodatkowym
    zarobkiem(wypłacanym jako premia). Teraz nastał nowy szef, umowy co
    miesiąc podpisuje nadal, ale szef stwierdził, że dokumentacja to nie kod
    i on nie słyszał o prawach autorskich do dokumentacji i żadnych aneksów
    podpisywać nie będzie.
    i jak taka sytuacja wygląda od strony prawnej?
    to, że prawa autorskie do dokumentacji istnieją to ja wiem. dla
    programistów to wygląda tak, że jeśli w umowie nie ma żadnej wzmianki o
    prawach autorskich to one automatycznie przechodzą na pracodawcę, a jak
    jest z dokumentalistami, tak samo?
    ja mimo wszystko w swojej umowie formułkę o zrzekaniu się praw
    autorskich mam wpisaną, więc jak to jest?

    papatki
    kanta
    dźwięczna jestem za pomoc
    --