PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca za granica?

  • 1. Data: 2004-08-31 06:38:43
    Temat: praca za granica?
    Od: "Aleksa_Be" <d...@p...fm>

    witam!

    Jak znalezc prace za granica,ale pewna, sprawdzona, gdziet tego szukac jak
    sie nie ma znajomych???

    Aleksa_Be

  • 2. Data: 2004-09-02 21:29:10
    Temat: Re: praca za granica?
    Od: kingram <t...@o...pl>

    Aleksa_Be wrote:

    > witam!
    >
    > Jak znalezc prace za granica,ale pewna, sprawdzona, gdziet tego szukac jak
    > sie nie ma znajomych???
    >
    > Aleksa_Be

    O jaki rodzaj pracy ci chodzi?

    --
    - -

    Bsrgds,
    kingram

    Penguin#171437

  • 3. Data: 2004-09-03 10:43:30
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Aleksa_Be" <d...@p...fm> wrote in message
    > witam!
    >
    > Jak znalezc prace za granica,ale pewna, sprawdzona, gdziet tego szukac jak
    > sie nie ma znajomych???

    kilka luznych rad:
    sprecyzuj pytanie - jaki rodzaj pracy (kazdy? IT, etc). W jakim kraju
    (gdziekolwiek, Belgia, Bialorus, etc).
    po drugie - przeczytaj posty z grupy z co najmniej kilku miesiecy
    wstecz(www.google.com w temacie wpisz niusy, przegladaj pod wzgledem tematu
    (szukam pracy w UK!!!!, gdzie praca w Holandii, etc )
    przeczytaj archiwa grup emigracyjnych (alt.pl.emigracja,
    alt.pl.emigracja.londyn, ect)
    wez pod uwage, ze opinie, ktore przeczytasz sa subiektywne, oparte na
    wlasnym doswiadczeniu i / lub mniej lub bardziej wiarygodnych plotkach.
    wiem, ze to moze oczywiste, ale... w innych krajach mowia innymi jezykami.
    Dla wielu Polakow, ktorzy szukaja pracy w Wlk Brytanii jest to nadal szok.

    O posrednikach:
    Uwazaj na oszustow, szczegolnie w Polsce, a za granica - na Polakow - na
    tych obiecujacych gory zlota i na tych pobierajacych depozyt 300 zl "na
    mieszkanie". Nigdy nie rozstawaj sie z pieniedzmi pod presja pospiechu, "bo
    praca jest dzis i pani musi sie dzis zdecydowac, bo mamy wielu kandydatow"
    (to tylko jeden z przykladow) Wystrzegaj sie posrednikow, ktorzy maja
    zaledwie nr telefonu komorkowego. Wystrzegaj sie tych, ktorzy w swoich
    nazwach dorzucaja slowa angielskie, sugerujac przez to, ze maja zasieg
    miedzynarodowy. Sprawdz, czy firma-posrednik w ogole istnieje (rejestr
    skarbowy?) i od kiedy.
    Wklep nazwe firmy-posrednika w google, przeczytaj _wszystko_ co o nim pisza
    (no, chyba, ze to 20 tys stron ;)
    Osobiscie radze probowac znalezc prace bez posrednictwa. Dopoki nie
    sprobujesz, wydaje Ci sie, ze to problemy prawie nie do przeskoczenia, ale
    jesli Ci sie uda, nabierzesz pewnosci siebie (jesli jeszcze nie masz :)
    ktora sie przyda w zyciu - zawsze i wszedzie.
    Ostatnia rada: zredukuj swoje oczekiwania (pewna, sprawdzona praca - takie
    bywaja, ale mozesz szukac cale zycie).

    marek