PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i wyjazd do UK

  • 1. Data: 2004-08-30 22:14:32
    Temat: Praca i wyjazd do UK
    Od: "Jedrzej " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Siemka
    Zastanawiam sie nad wyjazdem do UK, bede szukal pracy w branzy IT (
    programista VB.net ). Konkretnie interesuje mnie londyn, ale slyszalem, ze
    oni odzywaja sie tylko do osob, ktore juz sa w londynie. Z jeden strony im
    sie nie dziwie, z drugiej strony wyjazd do londynu bez pewnej pracy to dosc
    ryzykowne. Znam angielski na tyle, aby wmiare ( im dluzej trwa rozmowa tym
    lepiej mi idzie ;) swobodnie w nim rozmawiac, czytac, pisac. Jestem troche
    negatywnie nastawiony do wyjazdu w ciemno bo jednak trzeba oplacic
    mieszkanie, jedzenie, a jesli nie znajdzie sie pracy to najprarwdopodobniej
    bilans wyjazdu zakonczy sie -kilka tys zl. W zwiazku z tym jestem ciekaw jak
    sobie radzili Ci ktorzy wyjechali niejako w ciemno, zeby byc na miejscu. Czy
    wiedzieliscie , ze prace znajdziecie na bank, i mieliscie juz jakies namiary
    wczesniej na kogos kto was przyjmie czy liczyliscie na szczescie ? Moze
    pytania troche naiwne ale ciekaw jestem jak jest na obcym badz co badz
    terenie.
    Jedrzej

  • 2. Data: 2004-08-31 13:49:38
    Temat: Re: Praca i wyjazd do UK
    Od: Janusz Szpilewski <j...@s...com>

    Jedrzej wrote:

    > Jestem troche negatywnie nastawiony do wyjazdu w ciemno bo jednak trzeba oplacic
    > mieszkanie, jedzenie, a jesli nie znajdzie sie pracy to najprarwdopodobniej
    > bilans wyjazdu zakonczy sie -kilka tys zl.

    Twoje obawy odnosnie wyjazdu w celu poszukiwania pracy sa jak
    najbardziej uzasadnione. Ryzyko jest zawsze duze i mimo ze z pewnoscia
    latwiej jest znalezc potencjalnego pracodawce bedac na miejscu to kazdy
    dzien szukania kosztuje znacznie wiecej niz bedac w Polsce. Status
    bezrobotnego cudzoziemca niesie ze soba liczne utrudnienia i nalezy sie
    liczyc z powaznymi klopotami z wynajeciem mieszkania czy pokoju, a
    nalezy pamietac, ze sama procedura rekrutacyjna w branzy IT trwa czesto
    kilka tygodni. Ale w branzy IT istotne jest tez to, ze pierwszy kontakt
    nastepuje przez Internet lub telefon, a do tego bezposrednia obecnosc
    nie jest potrzebna. Mozesz wiec z powodzeniem rozpoczac poszukiwania juz
    teraz odpowiadajac na interesujace Cie ogloszenia i z uzyskanego odzewu
    przynajmniej wyciagnac wnioski dotyczace zainteresowania Twoja osoba u
    potencjalnych pracodawcow. Byc moze uda Ci sie nawet odbyc pierwsze
    interview przez telefon i otrzymac zaproszenie na bezposrednia rozmowe.
    Ale brak takiego odzewu z pewnoscia nie powinien byc sygnalem, ze nalezy
    wsiadac i jechac. Taki wyjazd wydaje sie rozsadna opcja tylko wtedy gdy
    mozesz liczyc na miejscu na pomoc rodziny lub bliskich znajomych. W
    przeciwnym razie nalezy starac sie zalatwic jak najwiecej bedac jeszcze
    w Polsce.

    Zycze powodzenia,
    Janusz