PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na umowę zlecenie

  • 21. Data: 2004-12-07 21:52:16
    Temat: Re: praca na umowę zlecenie
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Flyer w news:cp4ukd$fpl$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > więc kroki "samobójcze" niech podejmuje z rozwagą,

    Pisząc tamtego posta myślałem o zdaniu:
    - Postaw się jak uważasz, że Ci się to opłaca.
    Ale ostatecznie nie napisałem - mój błąd. Pewne skróty myślowe nie zawsze
    wychodzą na zdrowie. Ja byłem w podobnej sytuacji i nie wojowałem, bo
    pasowało mi to. "Urlopu" miałem po dziurki w nosie ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 22. Data: 2004-12-16 21:40:02
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Andrzej Wozniak; <cp4vq8$d2a$1@inews.gazeta.pl> :

    > Dokładnie rzecz biorąc, to najlepiej zacząć walkę w ostatnich dniach trwania
    > umowy. Jeśli wiadomo, że nie zostanie przedłużona.

    Nigdy tak nie robiłem, również nie neguję prawdziwości słów Greg'a -
    problem w tym, że z narzekań Elite wynikało, że problem leży gdzie
    indziej, że ma w pewien sposób ograniczony punkt widzenia i w pierwszej
    możliwej chwili złości, kiedy jej "agresja' przeważy nad lękiem, zacznie
    "atakować" pracodawcę.

    Ale z drugiej strony faktycznie umowa zlecenia ma sporo plusów - można
    zawsze wnieść sprawę o stwierdzenie istnienia stosunku pracy [nie znam
    orzecznictwa, ale nie sądzę, żeby wynikiem była umowa o pracę
    beztreminowa, chyba że Sąd uzna, że kilka kolejnych umów zlecenia z tym
    samym zleceniodawcą liczy się jako kilka terminowych umów o pracę -
    jedynym efektem może być kara dla pracodawcy i ewentualne świadczenia za
    "nadgodziny" i urlop], ale również można "nic" nie robić, bo umowa
    zlecenia to umowa działania a nie efektu - byle nie leżeć ;) - w tej
    sytuacji pracodawca i tak musi zapłacić za zlecenie, bo niepłacąc naraża
    się na wniesienie sprawy do Sądu, który stwierdzi zaistnienie stosunku
    pracy itd. ;)

    Flyer

  • 23. Data: 2004-12-16 21:40:36
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Greg; <cp58on$5in$2@news.onet.pl> :

> [...]
    > wychodzą na zdrowie. Ja byłem w podobnej sytuacji i nie wojowałem, bo
    > pasowało mi to. "Urlopu" miałem po dziurki w nosie ;-)

    Bym się nie czepiał, gdyby nie znamienne narzekanie Elite "na los
    studentów". Mz. problem tkwi w tym, że niezależnie od formy zatrudnienia
    Elite nie uzyska tego, co powoduje jej obecny stan umysłu. Nie uzyska
    pewności, zagwarantowania "bezkarności" posiadania własnego zdania w
    stosunkach pracy, możliwości dowolnego kształtowania swojego czasu, nie
    uwolni się z podporządkowania - utyskiwanie na umowę zlecenia w jej
    wypadku jest mz. tylko objawem, a nie przyczyną.

    Flyer