PracaGrupypl.praca.dyskusje › z cyklu jak to nasi pracodawcy nie placa za urlop i wiele wiele innych rzeczy.......

  • 1. Data: 2004-12-05 03:32:36
    Temat: z cyklu jak to nasi pracodawcy nie placa za urlop i wiele wiele innych rzeczy.......
    Od: "Lukas" <d...@v...pl>

    witam

    otrzymalem siwadectwo pracy na ktorym pisze ze otrzymalem ekwiwalent za 7
    dni urlopu z wynagrodzenia wynika ze raczej go nie dostalem wogule kwitek
    (widzialem kwitek raz na ruski rok ) jak zwykle byl zawily ale z tego
    ostaniego wynikalo ze 2600 brutto zarobilem a przelano mi 1222 potracajac
    jakms zliczke w wyskosci 400 zl ktorej wogule nie bralem wystosowalem pismo
    do pacodawcy o sprostowanie swiadectwa i wyliczenie mi ile zarobilem za
    kazdy miesiac ile za urlop mi naliczyli ile za nadgodizny ile za sierpien
    powinienem dostac choc jezszcze nie dostalem wyplaty ale nic minal dzisiaj 8
    dzien i teraz zglupialem gdzie oddac sprawe ?

    w poneidizalek ide na spotkanie ze znajoma specjalistka od kadr i plac oraz
    zadzownie do pip od razu srpawdze czy wogule byly odporowadzane skladki na
    zus

    poradzcie jak najlepiej zalatwic sprawe bo mysle ze zadzwonie do nich i
    zapytam czy chca sie dogadywac czy nie

    ...i w zwiazku ze ze konczy sie rok to chyb zaczne juz skladac zyczenia
    uczciwych pracowadcow wszystkim zycze tkaich ktorzy placa i szanuja
    podwaldnych .... sam nie wierze w to co psize

    z gory dzieki za pomoc

    PS ps jak ktos sie zna na odszyfrowywaniu takich kwitkow to moge go przeslac
    na priv jesli ktos bedzie chcial mi pomoc z gory dzieki

  • 2. Data: 2004-12-05 16:06:32
    Temat: NIe tylko tobie nie wypłacają....
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    1.Jeśli chodzi o ZUS to dla Ciebie wystarczającym dokumentem są druki RMUA.
    Jeśli pracodawca nie płacił ZUS-owi to nie twoja sprawa. To ZUS ma dochodzić
    swoich pieniędzy u twojego pracodawcy.
    Tobie nic do tego.

    2. Wyliczenia płacy od pracodawcy nie sposób wyegzekwować, chyba że przez sąd.

    Patrz(w niusach z 21 listopada g 16:10):
    Sprawdź czy Tobie nie skradziono części ekwiwalentu za urlop w WARCIE.

  • 3. Data: 2004-12-05 17:32:25
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Lukas w news:cotvgb$9k$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > wogule kwitek (...) ktorej wogule nie bralem (...) srpawdze
    > czy wogule byly

    O mamo! ;-)
    Przeprasam, że zwracam uwagę publicznie, ale to z powodu popularności błędu.
    Być może skorzystają również inni.

    pozdrawiam
    Greg

    Podpowiedz: istnieje słowo "ogół". Skoro zaś istnieje to coś innego może się
    W tym OGÓLE znajdować.

  • 4. Data: 2004-12-06 00:28:09
    Od: "Lukas" <d...@v...pl>

    Użytkownik "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > Greg
    >
    > Podpowiedz: istnieje słowo "ogół". Skoro zaś istnieje to coś innego może

    tak na 1 marginesie to kwitek wyslali mi poczta wiec dostalem i musialem
    akceptowac a dwa jak chodzilem do liceum to mialem tkaie zasiadczenie wiec
    nie czepiaj sie aptekarzu bledow szkoda ze nie na temat piszesz .... malo
    wazne

  • 5. Data: 2004-12-06 02:49:52
    Od: Cam <c...@g...pl>

    On 2004-12-06 01:28:09 +0100, "Lukas" <d...@v...pl> said:

> [...]
    > nie czepiaj sie aptekarzu bledow szkoda ze nie na temat piszesz .... malo

    Nie chowaj nieuctwa za kwitkiem. Bumaga w niczym nie pomoże, bo nikt
    się nad Tobą nie zlituje. Szkółka się skończyła, witaj w prawdziwym
    świecie! I wogule urzywaj dórzyh liter i znakuf pżestankowyh!

    Cam

  • 6. Data: 2004-12-06 08:12:06
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    > PS ps jak ktos sie zna na odszyfrowywaniu takich kwitkow to moge go przeslac
    > na priv jesli ktos bedzie chcial mi pomoc z gory dzieki

    podeślij na priv
    pracuję jako sp. ds płac więc postaram się pomóc

  • 7. Data: 2004-12-06 18:14:07
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Lukas w news:cp099k$qih$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > dwa jak chodzilem do liceum to mialem tkaie zasiadczenie

    Teraz 80% społeczeństwa ma takie zaświadczenie ;-) Ja go nie mam, ale...
    przypuszczalnie w moim przypadku jest ono bardziej uzasadnione niż w wielu
    innych. Od małego popełniałem wiele błędów - dyktanda w 99% na najniższy
    stopień. Nie nasłuchałem się rad w rodzaju:
    - Czytaj więcej to zapoznasz się z poprawną pisownią.
    Po prostu osoby, które mnie znały wiedziały, że więcej czytać raczej się nie
    da (któregoś dnia bibliotekarka uświadomiła mnie, że jednego dnia tylko raz
    można wypożyczyć ksiązki). W moich szkolnych zeszytach roi się od błędów, w
    których "p" i "b" występują zamiennie. Często podczas pisania musiałem się
    zatrzymać (nadal mi się zdarza) aby wychwycić różnicę pomiędzy nimi. Do tego
    dochodziło przestawianie liter w słowach (np. mówiłem "koda wapie" zamiast
    "woda kapie"). W szkole średniej bałem się chodzić do tablicy, aby matematyk
    nie zauważył, że liczę na palcach - w końcu uważał mnie za jednego z
    lepszych. Chociaż wiele razy próbowałem nie jestem w stanie zapamiętać
    niektórych zasad pisowni (głównie jak piszemy połączenia z "nie" - kiedy
    razem, a kiedy oddzielnie), dopiero pod koniec szkoły średniej nauczyłem się
    polskiego alfabetu (litery znałem już dużo wcześniej, ale nie potrafiłem
    powiedzieć w jakiej kolejności występują) i kolejności miesięcy. Nie mam
    pamięci do twarzy, oraz do imion (na to jednak znalazłem sposób i jest
    lepiej). Nie potrafię określić jak daleko coś się znajduje np. 5 metrów, 20
    metrów 200 metrów, chociaż czuję odległości.

    Tak to mniej więcej wygląda. Kiedyś nagminnie pisałem "wogóle". Ktoś zwrócił
    mi uwagę. Podziękowałem i starałem się uważać, ale nadal popełniałem ten
    błąd. Ta osoba ponownie zwróciła mi uwagę. Wreszcie się utrwaliło. Dodatkowo
    obok mnie leży słownik ortograficzny. Położyłem go na półce obok monitora
    kilka dobrych lat temu i często po niego sięgam. Korzystam również z
    http://slowniki.onet.pl (zakładka polszczyzna). Czasem z samej wyszukiwarki
    Google (gdy wprowadzi się słowo z błędną pisownią pojawi się propozycja
    wyszukania wg poprawnej wersji).

    > wiec nie czepiaj sie aptekarzu bledow

    Nie wpieniają mnie błędy, ale takie właśnie riposty. Gdybym sam nigdy nie
    miał problemów z ortografią pewnie tego typu odpowiedzi spływałyby po mnie
    jak woda po kaczce. Nie napisałem tego aby Ci dopiec. Gdyby taki był mój
    zamysł napisałbym raczej "zainwestuj w słownik bałwanie" i wtedy miałbyś
    prawo się burzyć. To jak piszemy wpływa na to jak jesteśmy oceniani.
    Uznałem, że w prosty sposób przynajmniej części błędów możesz uniknąć.
    Chciałem dobrze - nie wymagałem abyś to docenił. Skoro uznałeś, że z dobrej
    rady skorzystać nie chcesz to już lepiej mogłeś zignorować.

    > szkoda ze nie na temat piszesz .... malo wazne

    Zimny, listopadowy wieczór. Bezdomny w łachmanach prosi kobietę o jedzenie.
    Ta co prawda nie ma przy sobie niczego czym mogłaby go poczęstować, ale daje
    mu ciepły swetr. Ten zaś do niej:
    - Nie o ciuchy proszę!
    Ale przecież też mógłby mu się przydać. Za chwilę ktoś pewnie da mu coś do
    zjedzenia - miałby jedzenie i ubranie. Jeśli jednak nikt go niczym nie
    poczęstuje to przynajmniej ubierze się w coś ciepłego.
    Przykład przejaskrawiony (bo ja aż takim gestem się nie wykazałem), ale sens
    mniej więcej ten sam.

    Nie bądź sztywny i korzystaj z tego co Ci życie przynosi, a nie tylko z tego
    czego się aktualnie spodziewasz. Będzie Ci się żyło lepiej.

    pozdrawiam
    Greg

  • 8. Data: 2004-12-06 20:55:09
    Od: "cheops" <q...@g...jp>

> [...]
    jedzenie.
    > Ta co prawda nie ma przy sobie niczego czym mogłaby go poczęstować, ale
    ^^^^^^

    poprawna forma: SWETER

    [..]

  • 9. Data: 2004-12-06 22:48:33
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    cheops w news:cp2gva$8ut$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > ^^^^^^
    > poprawna forma: SWETER

    A jednak :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 10. Data: 2004-12-07 11:40:45
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cp27pu$7cr$1@news.onet.pl>, Greg wrote:
    > Ja go nie mam, ale... przypuszczalnie w moim przypadku jest ono
    > bardziej uzasadnione niż w wielu innych. (..)

    I, jak widać po tym poście, od całej tej bandy pseudo-dyslektyków
    różnisz się również tym, że się starasz - co widać po tym poście
    (ja nawet tego 'swetra' nie wyłapałem - a na takie rzeczy jestem
    czuły jak pies ;-).

    W ogóle zauwazyłem ciekawą prawidłowość: ludzie z _prawdziwą_
    dysleksją (znam raptem dwóch) z reguły starają się jak mogą, żeby
    błędów nie robić. W szczególności na newsach ich nie robią prawie
    wcale (bo używają słownika). Natomiast banda symulantów... ech,
    nie będę pisał dalej, bo już się wsciekać zaczynam :-/
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH