PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowę zlecenie › Re: praca na umowę zlecenie
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowę zlecenie
    Date: Thu, 16 Dec 2004 22:40:02 +0100

    Andrzej Wozniak; <cp4vq8$d2a$1@inews.gazeta.pl> :

    > Dokładnie rzecz biorąc, to najlepiej zacząć walkę w ostatnich dniach trwania
    > umowy. Jeśli wiadomo, że nie zostanie przedłużona.

    Nigdy tak nie robiłem, również nie neguję prawdziwości słów Greg'a -
    problem w tym, że z narzekań Elite wynikało, że problem leży gdzie
    indziej, że ma w pewien sposób ograniczony punkt widzenia i w pierwszej
    możliwej chwili złości, kiedy jej "agresja' przeważy nad lękiem, zacznie
    "atakować" pracodawcę.

    Ale z drugiej strony faktycznie umowa zlecenia ma sporo plusów - można
    zawsze wnieść sprawę o stwierdzenie istnienia stosunku pracy [nie znam
    orzecznictwa, ale nie sądzę, żeby wynikiem była umowa o pracę
    beztreminowa, chyba że Sąd uzna, że kilka kolejnych umów zlecenia z tym
    samym zleceniodawcą liczy się jako kilka terminowych umów o pracę -
    jedynym efektem może być kara dla pracodawcy i ewentualne świadczenia za
    "nadgodziny" i urlop], ale również można "nic" nie robić, bo umowa
    zlecenia to umowa działania a nie efektu - byle nie leżeć ;) - w tej
    sytuacji pracodawca i tak musi zapłacić za zlecenie, bo niepłacąc naraża
    się na wniesienie sprawy do Sądu, który stwierdzi zaistnienie stosunku
    pracy itd. ;)

    Flyer