PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na 1/2 etatu + nadgodziny - jaki staz pracy?

  • 1. Data: 2006-04-21 17:28:38
    Temat: praca na 1/2 etatu + nadgodziny - jaki staz pracy?
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    Jak wyglada sprawa obliczania stazu pracy dla osob ktore sa zatrudnione na 1/2
    etatu (20h na tydzien) ale w ramach nadgodzin przepracowuja 40h na tygodniowo?
    Czy rok takiego zatrudnienia bedzie liczony jako 1/2 etatu czyli 6mies.?
    A może w ramach roku zatrudnienia beda uwzglednione nadgodziny czyli rok bedzie
    potraktowany jako 12mies?
    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-04-23 19:00:56
    Temat: Re: praca na 1/2 etatu + nadgodziny - jaki staz pracy?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 21 Apr 2006 19:28:38 +0200, "gomez" <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Czy rok takiego zatrudnienia bedzie liczony jako 1/2 etatu czyli 6mies.?
    Dla stażu pracy nie ma znaczenia czy pracowałes na 1/1 czy 1/10 etatu.
    Rok pracy to rok pracy.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 3. Data: 2006-04-23 19:29:44
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    ciach
    > Dla stażu pracy nie ma znaczenia czy pracowałes na 1/1 czy 1/10 etatu.
    > Rok pracy to rok pracy.

    Czyli w przyszlosci, jezeli przepisy nie ulegna zmianie, to ZUS gdy bedzie mi
    naliczal lata pracy aby zdecydowac czy jestem emerytem czy jeszcze nie to ten
    przepracowany okres na 1/2 etatu bedzie rownowazny tak jakbym pracowal w tym
    czasie na caly etat?

  • 4. Data: 2006-04-24 00:38:11
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > mi naliczal lata pracy aby zdecydowac czy jestem emerytem czy jeszcze nie
    > to ten przepracowany okres na 1/2 etatu bedzie rownowazny tak jakbym

    primo, w tym zakresie przepisy raczej się nie zmienią. Pracując na 1/500
    etatu przezywasz 1/500 czasu mniej? cholera, to może ja mam coś pokręcone
    ze swoją datą urodzenia, bo pracowałem na pół, na ćwierć, na półtora
    etatu... chyba się nie doliczę jak przez to zmieniło się moje życie. to
    znaczy jego długość

    secundo, mylisz zupełnie niezależne pojęcia - okres pracy i wymiar pracy a
    także wysokość zarobków. Prawdziwe jest zdanie " W trakcie 12-letniej
    nieprzerwanej pracy pracowałem: 2 lata w wymiarze pół etatu, 10 lat w
    wymiarze pełnego etatu". tak będzie rozumiał to zus/śmus i takie tam inne
    urzędy. a do wysokości wypracowanych przez ciebie swiadczeń będą brały
    ilość odprowadzonych składek (lub znów to przeliczać z wysokości zarobków)
    a nie z wymiaru pracy...

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-04-26 16:59:26
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    ...ciach...

> [...]
    > urzędy. a do wysokości wypracowanych przez ciebie swiadczeń będą brały
    > ilość odprowadzonych składek (lub znów to przeliczać z wysokości zarobków)

    Faktycznie, chyba pomyliłem pojecia. Dzieki za wyjasnienie.
    To teraz jeszcz jedna kwestia, co ja jako pracownik "trace" na takim ukladzie:
    jestemn zatrudniony na 1/2 etatu chociaz i tak pracodawca zatrudnia mnie w
    nadgodzinach tak że moj tydzien pracy wynosi 40h czyli caly etat, oczywiscie
    pracodawca legalnie/oficjalnie placi mi za nadgodziny.
    Druga sprawa, jezeli mam w umowie o prace ze bedac zatrudnionym na 1/2 etatu
    nalezy mi sie 13 dni urlopu w ciagu roku, czy przy pracy w nadgodzinach ten
    wymiar urlopu zmieni sie do 26dni/1rok czy pozostanie nadal w wymiarze
    13dni/1rok?

    pzdr

  • 6. Data: 2006-04-26 18:58:56
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > zatrudnia mnie w nadgodzinach tak że moj tydzien pracy wynosi 40h czyli
    > caly etat, oczywiscie pracodawca legalnie/oficjalnie placi mi za
    praktycznie nic nie tracisz, poza tym że (teoretycznie) powinineś byc w
    pracy przez 4 godziny dziennie i nie więcej.

> [...]
    > zatrudnionym na 1/2 etatu nalezy mi sie 13 dni urlopu w ciagu roku, czy
    > przy pracy w nadgodzinach ten wymiar urlopu zmieni sie do 26dni/1rok czy
    skoro pracujesz 5 dni w tygodniu, to znaczy że masz 5 dni po 4 godziny pracy
    dzienni.
    Urlopu masz 20 lub 26 na rok, przy umowie na pół etatu jest to 10 lub 13 dni
    *po* *8* *godzin* czyli de facto 20 lub 26 dni po 4 godziny. nadgodziny są
    tylko nadgodzinami wypracowanymi do swojego wymiaru etatu.
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 7. Data: 2006-04-26 20:48:53
    Od: "sarra" <b...@s...pl>

> [...]
    ten
    > wymiar urlopu zmieni sie do 26dni/1rok czy pozostanie nadal w wymiarze

    Zawsze masz 26 dni urlopu.
    Temat wielokrotnie wałkowany, vide: archiwum
    Skoro pracujesz pół dnia to idąc na urlop też bierzesz pół dnia urlopowego.
    13 dni to 26 "połówek"
    W Twoim przypadku 26 "połówek" plus niebranie nadgodzin pozwala ci miec
    pełne 26 dni urlopu

  • 8. Data: 2006-04-29 10:43:52
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    Dzieki za pomoc i pozdrawiam.