PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na 1/2 etatu + nadgodziny - jaki staz pracy? › Re: praca na 1/2 etatu + nadgodziny - jaki staz pracy?
    From: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na 1/2 etatu + nadgodziny - jaki staz pracy?
    Date: Mon, 24 Apr 2006 02:38:11 +0200

    > Czyli w przyszlosci, jezeli przepisy nie ulegna zmianie, to ZUS gdy bedzie
    > mi naliczal lata pracy aby zdecydowac czy jestem emerytem czy jeszcze nie
    > to ten przepracowany okres na 1/2 etatu bedzie rownowazny tak jakbym
    > pracowal w tym czasie na caly etat?

    primo, w tym zakresie przepisy raczej się nie zmienią. Pracując na 1/500
    etatu przezywasz 1/500 czasu mniej? cholera, to może ja mam coś pokręcone
    ze swoją datą urodzenia, bo pracowałem na pół, na ćwierć, na półtora
    etatu... chyba się nie doliczę jak przez to zmieniło się moje życie. to
    znaczy jego długość

    secundo, mylisz zupełnie niezależne pojęcia - okres pracy i wymiar pracy a
    także wysokość zarobków. Prawdziwe jest zdanie " W trakcie 12-letniej
    nieprzerwanej pracy pracowałem: 2 lata w wymiarze pół etatu, 10 lat w
    wymiarze pełnego etatu". tak będzie rozumiał to zus/śmus i takie tam inne
    urzędy. a do wysokości wypracowanych przez ciebie swiadczeń będą brały
    ilość odprowadzonych składek (lub znów to przeliczać z wysokości zarobków)
    a nie z wymiaru pracy...

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---