PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o urlop wypoczynkowy

  • 1. Data: 2006-04-21 13:49:52
    Temat: pytanie o urlop wypoczynkowy
    Od: "Szpilka \(Sylvja\)" <s...@t...pl>

    Witam
    Chcąc pójść na urlop wychowawczy muszę najpierw
    wykorzystać urlop wypoczynkowy. To wiem.
    Z zeszłego roku mam do wykorzystania 20 dni.
    Czy będąc od nowego roku na macierzyńskim (3 m-ce)
    liczą mi się jakieś dni do wypoczynkowego?
    Czy wykorzystuję tylko zaległy wypoczynkowy?

    Sylwia

  • 2. Data: 2006-04-21 14:21:53
    Temat: Re: pytanie o urlop wypoczynkowy
    Od: "Wielki Miś" <w...@m...pl>

    Użytkownik "Szpilka (Sylvja)" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy będąc od nowego roku na macierzyńskim (3 m-ce)
    > liczą mi się jakieś dni do wypoczynkowego?
    > Czy wykorzystuję tylko zaległy wypoczynkowy?

    Zgodnie z prawem: przed pojsciem na wychowawczy pracodawca powinien dac ci
    urlop zalegly czyli te 20 dni i biezacy czyli tez te 20 (bo i tak bedzie ci
    musial ten urlop dac).

  • 3. Data: 2006-04-21 14:41:41
    Od: "Szpilka \(Sylvja\)" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wielki Miś" <w...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z prawem: przed pojsciem na wychowawczy pracodawca powinien dac
    > ci urlop zalegly czyli te 20 dni i biezacy czyli tez te 20 (bo i tak
    > bedzie ci musial ten urlop dac).

    Czyli nie jest tak że daje mi tylko tyle dni ile mi się naliczyło do
    dnia pójścia na wychowawczy? (mowa o tym roku)
    A 20 dni mam dlatego że nie pracowałam od początku roku
    tylko od 1 kwietnia. Więc w nowym roku mam juz 26 dni.

    No a jeśli na tym wychowawczym chcę być 3 lata to potem po
    powrocie do pracy będzie mi wisiał ~60 dni urlopu?

    Sylwia

  • 4. Data: 2006-04-21 17:53:18
    Od: "Wielki Miś" <w...@m...pl>

> [...]
    >
    > No a jeśli na tym wychowawczym chcę być 3 lata to potem po
    > powrocie do pracy będzie mi wisiał ~60 dni urlopu?

    Zgadza sie.

  • 5. Data: 2006-04-21 19:20:50
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 4/21/2006 7:53 PM, Wielki Miś wrote:

    > Zgadza sie.

    Uzasadnij. Bo moim zdaniem nie.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "On nie potrafił się tak śmiać jak Aleksander Macedoński: do tego trzeba

  • 6. Data: 2006-04-21 19:51:46
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Szpilka (Sylvja)" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chcąc pójść na urlop wychowawczy muszę najpierw
    > wykorzystać urlop wypoczynkowy.

    Nie ma takiego przymusu, ale jest to w Twoim interesie.

    > Z zeszłego roku mam do wykorzystania 20 dni.
    > Czy będąc od nowego roku na macierzyńskim (3 m-ce)
    > liczą mi się jakieś dni do wypoczynkowego?
    > Czy wykorzystuję tylko zaległy wypoczynkowy?

    Bezpośrednio po urlopie macierzyńskim masz prawo do wykorzystania na
    swój wniosek zaległego urlopu wypoczynkowego oraz całości urlopu za
    rok bieżący (20 lub 26 dni).
    Jeżeli przed rozpoczęciem urlopu wychowawczego nie wykorzystasz urlopu
    wypoczynkowego za 2006 r., to wymiar urlopu wypocz. za 2006 r.
    zostanie pomniejszony o 1/12 rocznego wymiaru za każdy miesiąc urlopu
    wychowawczego w bieżącym roku.
    Urlop wychowawczy do uprawnień urlopowych jest traktowany jak urlop
    bezpłatny - podczas urlopu wychowawczego nie nabywa się prawa do
    urlopu wypoczynkowego.

    wa

  • 7. Data: 2006-04-21 20:09:48
    Od: "Wielki Miś" <w...@m...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Urlop wychowawczy do uprawnień urlopowych jest traktowany jak urlop
    > bezpłatny - podczas urlopu wychowawczego nie nabywa się prawa do

    Wydaje mi sie ze urlop bezplatny to urlop bezplatny.
    Natomiast podczas urlopu wychowawczego nabywa sie prawo do urlopu
    wypoczynkowego.
    Urlop wypoczynkowy jest czyms innym niz wychowawczy.
    Przynajmniej tak bylo 2005. Mialem pracownika ktory poszedl na urlop
    wychowawczy i nabyl prawa do urlopu wypoczynkowego. Z uwagi na to ze koniec
    urlopu wychowawczego konczyl sie w tym samym czasie pracownik otrzymal
    ekwiwalent za niewykorzystany urlop.

  • 8. Data: 2006-04-21 20:52:33
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    z Kodeksu pracy:

    Art. 1551. [Urlop proporcjonalny] § 1. W roku kalendarzowym, w którym
    ustaje stosunek pracy z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu,
    pracownikowi przysługuje urlop:

    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługującym mu lub w wyższym wymiarze,

    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,

    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym -
    w razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego roku
    kalendarzowego, z zastrzeżeniem § 2.

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ciągu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikający z §
    1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio
    niższym wymiarze; łączny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może
    być jednak niższy niż wynikający z okresu przepracowanego w tym roku u
    wszystkich pracodawców.

    § 21. Przepis § 1 pkt 2 stosuje się odpowiednio do pracownika
    podejmującego pracę u kolejnego pracodawcy w ciągu innego roku
    kalendarzowego niż rok, w którym ustał jego stosunek pracy z
    poprzednim pracodawcą.

    § 3. (skreślony).

    Art. 1552. [Urlop proporcjonalny po urlopie bezpłatnym] § 1. Przepis
    art. 1551 § 1 pkt 2 stosuje się odpowiednio do pracownika
    powracającego do pracy u dotychczasowego pracodawcy w ciągu roku
    kalendarzowego po trwającym co najmniej 1 miesiąc okresie:

    1) urlopu bezpłatnego,

    2) urlopu wychowawczego,

    3) odbywania zasadniczej służby wojskowej lub jej form zastępczych,
    okresowej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego albo ćwiczeń
    wojskowych,

    4) tymczasowego aresztowania,

    5) odbywania kary pozbawienia wolności,

    6) nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy.

    § 2. Jeżeli okres, o którym mowa w § 1, przypada po nabyciu przez
    pracownika prawa do urlopu w danym roku kalendarzowym, wymiar urlopu
    pracownika powracającego do pracy w ciągu tego samego roku
    kalendarzowego ulega proporcjonalnemu obniżeniu, chyba że przed
    rozpoczęciem tego okresu pracownik wykorzystał urlop w przysługującym
    mu lub w wyższym wymiarze.

    Pzdr.

    --
    wa

  • 9. Data: 2006-04-21 21:59:21
    Od: "Wielki Miś" <w...@m...pl>

    Zgadza sie. Masz rację. chyba że przed rozpoczęciem tego okresu pracownik