PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na 1/2 etatu a działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2003-11-22 07:37:29
    Temat: praca na 1/2 etatu a działalność gospodarcza
    Od: "Mariusz Lichota" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jak wygląda rozliczenie z ZUS w przypadku kombinacji pracy na 1/2 etatu i
    prowadzeniem własnej DG.
    Dodatkowo czy jest szansa w tym przypadku skorzystania z programu absolwent
    (nie płacenia ubezpieczenia emerytalnego)?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-11-22 11:57:58
    Temat: Re: praca na 1/2 etatu a działalność gospodarcza
    Od: "Kubik" <k...@i...com>

    Cześć Mariusz :)))

    > Jak wygląda rozliczenie z ZUS w przypadku kombinacji pracy na 1/2 etatu i
    > prowadzeniem własnej DG.
    Jeżeli wynagrodzenie z tytułu pracy na etat będzie poniżej minimalnego, to
    płacisz
    i tu i tu. Jeżeli będzie równe lub wyższe, to możesz wybrać, że chcesz
    płacić tylko
    z tytułu pracy. Z obydwu tytułów zawsze płacisz składkę zdrowotną (~120zł).

    > Dodatkowo czy jest szansa w tym przypadku skorzystania z programu
    absolwent
    > (nie płacenia ubezpieczenia emerytalnego)?
    Jeżeli założyłeś firmę przed podjęciem pracy to tak. W zasadzie tutaj
    interpretacja
    przepisów przez urzędników ZUS jest różna.

    pozdrawiam
    Adam Kubiczek

  • 3. Data: 2003-11-22 14:27:16
    Od: "Mariusz Lichota" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki Adam,

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2003-11-28 21:55:23
    Od: "Daniel Kot" <n...@g...pl>

    Tzn. jeżeli pracuję na państwowej posadzie, gdzie na pół etatu mam na rękę
    600 pln, to jak założę własną działalność gospodarczą, z której zarobię nie
    więcej niż 600 na rękę to będę płacił jedynie składkę zdrowotną?

    A jak to wygląda z zatrudnianiem kogoś. Bo w sumie to, aby z zyskami na
    czysto zejść poniżej 600 pln to musiałbym kogoś zatrudnić na etat, np. matkę
    bądź ojca.

    Może znacie podstawy prawne?