PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie a moje zlecenie

  • 1. Data: 2003-11-21 20:29:01
    Temat: umowa zlecenie a moje zlecenie
    Od: Wiciu <w...@x...wp.pl>

    Zostalem przyjety w pewnej firmie na umowe zlecenie, chcialbym rowniez
    dodatkowo zlecic swoje zlecenie innym osobom, czy istniej taka mozliwosc
    zebym mogl to wykonac? czy tylko gdbybym posiadal firme?.

  • 3. Data: 2003-11-21 20:36:22
    Temat: Re: umowa zlecenie a moje zlecenie
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Wiciu" w wiadomości news:slrn.pl.brstbi.39o.bischoop@kgb.russia
    napisal(a):

    > chcialbym rowniez dodatkowo zlecic swoje zlecenie innym
    > osobom, czy istniej taka mozliwosc zebym mogl to wykonac?
    > czy tylko gdbybym posiadal firme?.

    http://prawo.interia.pl/wzory/umowy?aid=7012

    W skrocie - nie musisz miec firmy.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 2. Data: 2003-11-21 20:36:22
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

  • 4. Data: 2003-11-21 20:58:51
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > http://prawo.interia.pl/wzory/umowy?aid=7012
    >
    > W skrocie - nie musisz miec firmy.

    Oj, chyba nie tak - jesli wszystko ma byc oficjalnie i na papierku, to chyba
    jednak musi.
    No chyba, ze sie dalej dogada nieoficjalnie, a kasa pojdzie z reki do reki.

    Chyba ze chybiam:))
    Aga

  • 5. Data: 2003-11-21 20:58:51
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2003-11-21 21:29:04
    Od: "Jarek" <e...@g...pl>

> [...]
    chyba
    > jednak musi.
    > No chyba, ze sie dalej dogada nieoficjalnie, a kasa pojdzie z reki do

    IMHO niestety nie masz racji - dlaczego to bowiem osoba fizyczna nie
    prowadzaca dg nie moglaby kogos zatrudnic??? Jak osoba fizyczna nie
    prowadzaca dg, mozesz nawet zatrudnic kogos na umowe o prace.

    pzdr.
    Jarek

  • 7. Data: 2003-11-21 21:29:04
    Od: "Jarek" <e...@g...pl>

  • 8. Data: 2003-11-21 21:41:38
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > IMHO niestety nie masz racji - dlaczego to bowiem osoba fizyczna nie
    > prowadzaca dg nie moglaby kogos zatrudnic??? Jak osoba fizyczna nie
    > prowadzaca dg, mozesz nawet zatrudnic kogos na umowe o prace.

    A jakis paragraf na dowod moge prosic? Bo mi sie to bardzo dziwne wydaje:))

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 9. Data: 2003-11-21 21:41:38
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

  • 10. Data: 2003-11-21 22:29:01
    Od: "Jarek" <e...@g...pl>

    > A jakis paragraf na dowod moge prosic? Bo mi sie to bardzo dziwne
    wydaje:))

    Prosic mozesz, inna sprawa czy dostaniesz - zobacz ze paragrafy reguluja to,
    czego nie mozna robic lub to co trzeba robic. Nie ma paragrafow
    pozwalajacych chodzic w spodniach w kratke, nie ma paragrafow pozwalajacych
    schodzic tylem po schodach itp, itd. Skoro nie ma przepisu mowiacego, ze
    zatrudniac moze tylko firma, to znaczy, ze osoba fizyczna nie prowadzaca dg
    tez moze. A kp mowi, ze:

    "Pracodawcą jest jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości
    prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają one pracowników."

    Nie ma obwarowanie, ze jedynie prowadzac dzialalnosc mozesz kogos zatrudnic

    Pozdrawiam
    Jarek Dyrkacz

    PS. Zakaladajac ze masz racje, jak zatrudnilabys w domu gosposie czy
    ogrodnika????