PracaGrupypl.praca.dyskusje › pozyczka z funduszu socjalnego

  • 1. Data: 2004-07-16 10:45:01
    Temat: pozyczka z funduszu socjalnego
    Od: "enneagramor" <s...@p...chat>

    Taka watpliwosc mna targa:

    Pracujac w pewnej firmie otrzymalem pomoc w formie pozyczki z zakladowego
    funduszu socjalnego. Po pewnym czasie (ok 3 mies) zostalem zwolniony
    (redukcja stanowisk) i poproszony o natychmiastowa splate pozostalej czesci
    pozyczki.
    W zwiazku z tym zapytuje:
    1. Czy pozwyzsza pozyczke mozna traktowac jako umowe wynikajaca ze stosunku
    pracy (KP)?
    2. Czy pracodawca wypowiadajac umowe o prace moze zazadac zwrotu pozyczki w
    calosci z dniem wygasniecia umowy o prace (w umowie pozyczki jest okreslaona
    ilosc rat a co za tym idzie okres splaty)?

    Za wszelkie informacje z gory dziekuje.

    --
    ENNEAGRAMOR

    "Od społeczeństwa nie wywiniesz sie bratku,
    z niego wyszedłeś i nie pomogą ci tu żadne
    abstrakcje." S.I. Witkiewicz

  • 2. Data: 2004-07-16 11:15:03
    Temat: Re: pozyczka z funduszu socjalnego
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2004 12:45:01 +0200, enneagramor <s...@p...chat>
    napisał:

    > Za wszelkie informacje z gory dziekuje.

    Wiem, ze kolega w podobnej sytuacji rowniez musial splacac w
    przyspieszonym tempie - negocjowal harmonogram splat po pozyczka byla duza
    na zakup mieszkania.
    Najlepiej zapoznaj sie z regulaminem funduszu socjalnego czy jak tam sie
    to ustrojstwo nazywa - musza miec spisane zasady
    pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2004-07-16 12:09:22
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > W zwiazku z tym zapytuje:
    > 1. Czy pozwyzsza pozyczke mozna traktowac jako umowe wynikajaca ze
    > stosunku pracy (KP)?
    Tak, jest to zobowiązanie twoje wobec twojego zakładu pracy, a umowę z
    zakładem miałeś (masz) na podstawie KP

    > 2. Czy pracodawca wypowiadajac umowe o prace moze zazadac zwrotu pozyczki
    > w calosci z dniem wygasniecia umowy o prace (w umowie pozyczki jest
    > okreslaona ilosc rat a co za tym idzie okres splaty)?
    A jaką będzie miał gwarancję że spłacisz nie będąc już pracownikiem?
    oczywiście, można negocjowac okres spłaty, ale generalnie raczej mało
    prawdopodobne żeby pracodawca się zgodził na spłacanie w okresie po
    zatrudnieniu? nie będzie cię przecież z tym pracodawcą wiązała juz żadna
    umowa ....

    > Za wszelkie informacje z gory dziekuje.

    gromax

  • 4. Data: 2004-07-17 08:46:50
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "enneagramor" <s...@p...chat> napisał w wiadomości
> [...]
    > calosci z dniem wygasniecia umowy o prace (w umowie pozyczki jest
    okreslaona
    > ilosc rat a co za tym idzie okres splaty)?

    No to Cię pocieszę - takiej pożyczki nie musisz w ogóle spłacić. Nie
    potrafię Ci przytoczyć konkretnych paragrafów, ale w mojej firmie jedna
    osoba została zwolniona w analogicznej sytuacji i po analizie całej sytuacji
    przez prawników pracujących w firmie okazało się, że zobowiązanie spłacania
    zanika wraz z zaniknięciem stosunku pracy.
    Śmieszne ale prawdziwe.

    Pozdrawiam,
    andy