PracaGrupypl.praca.dyskusje › powrot do Polski

  • 1. Data: 2003-05-16 10:02:22
    Temat: powrot do Polski
    Od: i...@a...pl

    Witam szanownych grupowiczow,

    obecnie pracuje na obczyznie ale chcialbym wrocic do Polski i to z powodow
    nazwijmy to osobistych

    w PL skonczylem studia na jednej z najlepszych politechnik zrobilem szybciutko
    doktorat i od tego czasu w zasadzie pracuje za granicami kraju jak najbardziej
    w zawodzie (energetyka). Obecnie chcialbym sie ustawic jak najbardziej pod
    katem pracy w PL a ze w moich firmach awansowalem tylko poziomo wiec mysle moze
    o kursie MBA. Wymaga to dodatkowych 1-2 studiow i nakladow rzedu 20.000 euro. W
    PL moge MBA zrobic za 10.000 euro. Tylko czy jest sens? Pewnie nie
    bezpodstawnie obawiam sie ze mi to specjalnie w znalezeniu sensownej pracy w PL
    nie pomoze i szkoda czasu.

    Z drugiej strony jakos nie bardzo widze miejsca dla siebie w kraju, choc
    sytuacja delikatnie mowiac zmusza mnie bym tam pracowal.

    Dlatego tez prosze o podzielenie sie ze mna informacjami ludzi w podonych
    sytuacjach. Powrot i co najwazniejsze znalezienie sobie miejsca w kraju.

    Przemyslu w PL praktycznie nie ma. Jest co prawda obcy kapital ale zorientowany
    glownie na sprzedaz "czarnych skrzynek" naszym odbiorcom. Duze firmy
    konsultingowe cienko przeda juz nie mowiac o tych malych czy zakladaniu wlasnej.

    Rady, sugestie, uwagi ?

    pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2003-05-16 10:15:12
    Temat: Re: powrot do Polski
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > Rady, sugestie, uwagi ?

    Polskie Sieci Energetyczne to jedna z największych polskich firm i do tego
    dosyć bogata, może tam byś próbował jakoś dojść.

  • 3. Data: 2003-05-16 10:17:07
    Od: "Andrzej 'Muzzy' Gajewski" <m...@f...internet.pl>

    > Rady, sugestie, uwagi ?

    Jesli chodzi o mozliwosci zatrudnienia inzynierow (energetykow), zwłaszcza
    tych z doswiadczeniem oraz płynna umiejetnoscia posługiwania sie jezykiem
    angielskim ewentualnie niemieckim raczej problemow byc nie powinno. Jest
    kilka firm juz dzialajacych np. Wabco we Wroclawiu ktore nieustanie
    poszukuja kadry inzynierskiej. Dodatkowo tu na dolnym slasku buduje sie
    kilka nowych firm wiec nie powinno byc strasznie.

    Andrzej 'Muzzy' Gajewski
    m...@f...internet.pl

  • 5. Data: 2003-05-16 10:17:22
    Od: "Rob59" <r...@g...pl>

    > Rady, sugestie, uwagi ?

    Jedna podstawowa rada - NIE WRACAJ !!!

    Jeżeli musisz, to postaraj się załatwić sobie pracę w polskim przedstawicielstwie
    firmy z
    kraju w którym obecnie rezydujesz.

    pozdrawiam, Robert

  • 4. Data: 2003-05-16 10:17:22
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl>

    > Przemyslu w PL praktycznie nie ma.

    Faktycznie nie ma. Ludzie powrocili do czasow pierwotnych, orza radlem i
    wolami, kwitnie garncrstwo, myslistwo, zbieractwo, mafufaktura i
    ziololecznictwo. Np. ostatnim hitem sa dymarki i polowania na tury. Ponoc
    jakis bezrobotny pod Mlawa wynalazl maszyne tkacka, ale to chyba plotki...

    pzdr

  • 6. Data: 2003-05-16 13:42:12
    Temat: Odp: powrot do Polski
    Od: "CyberBob" <-...@g...pl>

    znalazłeś robote:

    Ostatnia Wyborcza, strona 31
    " Nasz klient - krajowy llider w branży energetycznej poszukuje kandydatow
    na dwa stanowiska w Projekcie Wdrozenia Zintegrowanego Systemu Zarzadzania."
    /kierownik projektu i jego zastepca.

    Ogloszenie puscil bigram.pl
    nr ref: AO/KPSZ/1205 i AO/KPSZ-2/1205

    Po wymaganiach wnioskuje że rozchodzi sie o dużą kasę. Ja póki co spełniam 2
    na 45: jestem zaangażowany i dyspozycyjny :)

    Pisz na priv gdybys potrzebowal wiecej informacji.

    Użytkownik <i...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

  • 7. Data: 2003-05-16 15:04:09
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakis bezrobotny pod Mlawa wynalazl maszyne tkacka, ale to chyba plotki...

    A jestes moze energetykiem aby pieprzyc takie glupoty ??? :-((( Przez
    ostatnie 20 lat bylem glownym energetykiem w zakladach ktore zatrudnialy po
    kilkaset osob. Posiadam wszystkie aktualne grupy SEP lacznie z
    cieplowniczymi i jestem nikomu niepotrzebny. Zaklady przemyslowe albo padly,
    albo powstaly w nich male spolki na bazie zwalnianych pracownikow. Jako
    przyklad z energetyki moge podac typowa elektrocieplownie weglowa zasilajaca
    kilkuset tysieczne miasto i produkujaca dodatkowo energie elektryczna. Samo
    EC to okolo 30 osob !!!! Pozostale sluzby to spolki pracujace za widzimisie
    dyr EC. Co oczywiscie nie wplywa na koszt placonej przez nas dostawy ciepla,
    ale na stres spowodowany tym czy jutro nie podpisza umowy z inna spolka. Z
    uwagi na fakt ze powstale spolki sa prawie "rodzinne" osoby obce nie maja
    tam szans na zatrudnienie. Po upadlych firmach powstaly male zakladziki
    ktore zostaly zmuszone do podpisania umow na konserwacje stala z ZE i
    praktycznie nie posiadaja zadnych sluzb energetycznych. Elektroenergetyk to
    zawod na wymarciu. Dlatego jezeli kolega chce wracac do kraju i myslec o
    pracy w zawodzie to najwyzej jako przedstawiciel firmy ktora jest
    posiadaczem jakiegos zakladu w PL, inaczej akwizycja albo cos innego ;-)))
    Wlasciwie to jest szansa jak zaczna sie nabory na kontrakty do arabusow, jak
    za starej komuny :-((
    pozdrawiam
    Irek

  • 8. Data: 2003-05-16 16:53:56
    Od: "Sengir" <s...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > jakis bezrobotny pod Mlawa wynalazl maszyne tkacka, ale to chyba plotki...
    Dobre :)

  • 9. Data: 2003-05-17 15:33:33
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

    > Polskie Sieci Energetyczne to jedna z największych polskich firm i do tego
    > dosyć bogata, może tam byś próbował jakoś dojść.

    Jak mozna sie tam dostac skoro wszyscy chca tam pracowac ? Znow smierdzi
    znajomosciami, łapówkami itd.
    Ten kraj to gówno . Może kiedyś zmienie zdanie ale w tej chwili tak uwazam.
    Szkoda ze nie przegralismy II wojny swiatowej. Walczylismy o niepodleglosc
    zeby dawac dupy ZSRR ? A teraz topic sie we wlasnym gownie, jesli nie
    potrafimy rzadzic i mamy fachowcow do dupy, po cholere mi taka
    niepodleglosc, wolnosc ?

  • 10. Data: 2003-05-18 20:37:17
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    i...@a...pl wrote in news:1e5d.000005e4.3ec4b72d@newsgate.onet.pl:

    /ciach.../

> [...]
    >
    > Przemyslu w PL praktycznie nie ma. Jest co prawda obcy kapital ale
    > zorientowany glownie na sprzedaz "czarnych skrzynek" naszym odbiorcom.

    Oto kilka miejsc, ktore moglyby Cie zainteresowac :

    http://www.zepak.com.pl/
    http://www.ewsa.com.pl/
    http://www.pse.pl/
    http://www.elko.com.pl/

    ewentualnie :
    http://www.stoen.pl/

    Co prawda nigdy nie bylem w takiej sytuacji, ale moja jedyna rada jest
    taka : zacznij szukac pracy _przed_ powrotem do Polski. A jak juz
    bedziesz pracowal to wtedy rob MBA i co tylko chcesz. No, chyba, ze
    mozesz pozwolic sobie finansowo na kilka lat beztroskiego bytu :-)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.