PracaGrupypl.praca.dyskusje › placa minimalna a budzet panstwa

  • 41. Data: 2007-09-09 13:27:20
    Temat: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnfe7sag.m6r.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > Bo rynek by się wyregulował.
    Oczywiście samoczynnie, bo to idealny mechanizm jest.
    Epidemia też sama w końcu wygaśnie.

    > Tylko wyregulowałby się w sposób dalece nie satysfakcjonujący osoby
    > odpowiedzialne za interwencję, więc oni interweniują, żeby go przestawić
    > nieco inaczej.
    I bardzo słusznie. Rynek jest dla ludzi, nie ludzie dla rynku.
    Po to ludzie (niektórzy, oczywiście) posiadają rozum, żeby go używać i
    interweniować jak coś idzie źle lub może iść lepiej.

    --
    Jotte

  • 42. Data: 2007-09-09 17:00:33
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:

    > I bardzo słusznie. Rynek jest dla ludzi, nie ludzie dla rynku.
    > Po to ludzie (niektórzy, oczywiście) posiadają rozum, żeby go używać i
    > interweniować jak coś idzie źle lub może iść lepiej.

    i to ci sie podoba?
    ze banda producentow swin uzywajac przemocy wymusza ustawy korzystne dla
    5% obywateli i niekorzystne dla 95%?

  • 43. Data: 2007-09-09 17:24:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc18ri$31e$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > i to ci sie podoba?
    Tak. Lubię, jak ludzie używają rozumu.

    > ze banda producentow swin uzywajac przemocy wymusza ustawy korzystne dla
    > 5% obywateli i niekorzystne dla 95%?
    Pomijając dość infantylną materię przykładu - tego typu działań (czy też
    prób ich podejmowania) nie da się uniknąć. I to w żadnym sestemie.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2007-09-09 17:49:14
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:

    > Pomijając dość infantylną materię przykładu - tego typu działań (czy też
    > prób ich podejmowania) nie da się uniknąć. I to w żadnym sestemie.

    nie ja wybieralem temat "swinskiej górki".

    oczywiscie ze rozne grupy interesow beda zawsze ciagnely do siebie -
    ale sprawiedliwosc wymaga zeby sie temu opierac, natomiast widze ze
    tobie sie podoba ze ktos sobie w ten sposob "interweniuje" :-(

    przeciez to nic innego jak korumpowanie prawa!
    po kawalku powstaje "uklad", kazdy sobie cos zalatwia i rosnie gaszcz
    prawny... ohyda!

  • 45. Data: 2007-09-09 18:01:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1bn4$brl$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > nie ja wybieralem temat "swinskiej górki".
    Ani ja. Po co się do głupich przykładów odwołujesz?

    > oczywiscie ze rozne grupy interesow beda zawsze ciagnely do siebie -
    > ale sprawiedliwosc wymaga zeby sie temu opierac, natomiast widze ze tobie
    > sie podoba ze ktos sobie w ten sposob "interweniuje" :-(
    Nie odpowiadam za to, co wydaje ci się że widzisz.

    > przeciez to nic innego jak korumpowanie prawa!
    > po kawalku powstaje "uklad", kazdy sobie cos zalatwia i rosnie gaszcz
    > prawny... ohyda!
    Więc nie stój bezczynnie, zrób z tym coś, a nie uspokajasz się pisaniem na
    grupę.

    --
    Jotte

  • 46. Data: 2007-09-09 20:29:04
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:

    > Ani ja. Po co się do głupich przykładów odwołujesz?

    bo pisze w watku w ktorym byl taki przyklad :-P

    ale nie uwazam ze to glupi przyklad, przynajmniej jest czytelny i widac
    jak na dloni w jaki sposob powstaja tego typu wynaturzenia.

    odpowiadasz za to ze mi sie tak wydaje, bo napisales:

    "> i to ci sie podoba?
    Tak. Lubię, jak ludzie używają rozumu. "

    :->

    > Więc nie stój bezczynnie, zrób z tym coś, a nie uspokajasz się pisaniem
    > na grupę.

    no przeciez robie - pisze na grupe bo ktos moze to przeczyta i wplynie
    to na jego zachowanie w wyborach i dzieki temu nastapi calkowita zmiana
    ustroju gospodarczego w kraju ;-)

  • 47. Data: 2007-09-09 20:38:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fc1l2j$a3h$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > bo pisze w watku w ktorym byl taki przyklad :-P
    Jak ktoś na chodniku ktrym idziesz kupę nawali to w nią wdepniesz, bo tam
    leży?

    > odpowiadasz za to ze mi sie tak wydaje, bo napisales:
    > "> i to ci sie podoba?
    > Tak. Lubię, jak ludzie używają rozumu. "
    Przyjmuję odpowiedzialność.
    Ale miałem prawo domniemywać, że zrozumiesz właściwie.

    Mówiłem żebyś się tym nie uspokajał.

    --
    Jotte

  • 48. Data: 2007-09-09 21:29:46
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <fbs225$p5d$1@atlantis.news.tpi.pl>
    moj_kawalek_podlogi <k...@m...podlogi.pl> m.in. napisał(a)::

    > Mam pytanie:
    > co ma płaca minimalna wspólnego z obciążeniem budżetu państwa? bo wzrost
    > tej pierwszej, ma jakoby wg przeciwników podwyżki obciążyć budżet
    > państwa. Od kiedy to państwo tworzy miejsca pracy? Wiadomo, że jest
    > budżetówka, ale tam chyba nie zarabia się minimalnej

    Płaca minimalna to w ogóle jakiś chory wymysł, to powinien regulować wolny
    rynek (tylko i wyłącznie).

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 49. Data: 2007-09-10 08:38:19
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Fri, 7 Sep 2007 19:53:46 +0200, darnok napisał(a):

    > Podniesienie placy minimalnej zwiekszy szara strefe.
    > To tym samym obnizy wplywy do budzetu.

    nie do konca w naszym kraju. Duza czesc plac jest na umowie mniejsza reszta
    idzie pod stolem i to jest najwieksza polska szara strefa. Podwyzszenie
    placy minimalnej zwiekszy dochody z ZUSu bo czesc tego pod stolem znow
    wroci na wierzch. Straci na tym najwiecej pracownik.

  • 50. Data: 2007-09-10 08:50:06
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sat, 08 Sep 2007 21:32:07 +0200, Matt Z napisał(a):

    > to nie są chore poglądy, to są (nie)stety fakty. Myślisz, że w Nowej
    > Zelandii ludzie zarabiają więcej, bo płaca minimalna wynosi 5000zł?

    to sa CHORE poglady z jednego powodu: dotycza mocno dotowanego produktu.
    Zlikwidujmy darmowa opieke zdrowotna i szkolnictwo, to pracodawcy na wolnym
    rynku beda musieli placic 5000 zl za sama umiejetnosc czytania i pisania.
    Wkurzaja mnie ludzie ktorzy chca miec socjalizm dla siebie reszta ma j...c
    na zasadach wolnego rynku.
    Nie robmy mitu ze przedsiebiorcy nie biora calymi garsciami ze zdobyczy
    socjalizmu i merkantylizmu (czemu nie chca wolnego rynku w handlu z
    Chinami?).
    Prawda jest taka, ze przy maksymalnym liberalizmie i wolnym rynku w Polsce
    w pierwszej kolejnosci wygineliby przedsiebiorcy. UE wchlenelaby nawet 40
    mln bezrobotnych z Polski.