PracaGrupypl.praca.dyskusje › palacz lub nie

  • 21. Data: 2007-01-01 14:10:57
    Temat: Re: palacz lub nie
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Witam,
    >
    > Ogłosiłem na grupie alt.pl.praca.oferowana że szukam pracownika.
    > czy mogę w takim ogłoszeniu umieścić punkt:
    > "- Tylko osoby niepalące!"
    >
    > czy jest to naruszenie przepisów ?
    >
    > czy powinienem z takiego zapisu zrezygnować i odrzucać kandydatury z powodu
    > "braku powodu" i marnować czas mój i potencjalnych pracowników nie
    > zamieszczając takiego punktu w ogłoszeniu?
    >
    > Proszę o odpowiedź
    > Pozdrawiam
    > Syku

    A teraz pomyśl ile warte jest zadawanie pytania o palacza w sytuacji niedoboru
    wykwalifikowanych pracowników. Jak dajesz ogłoszenie że potrzebujesz pracownika,
    to robisz to nie ze względów dobroczynnych tylko ekonomicznych. Chcesz wiecej
    zarabiać. Założmy ze na Twoje ogloszenie odpowie tylko jedna osoba i będzie to
    akurat palacz. Sam mu popielniczkę przyniesiesz. Albo że zglosi sie kilku. Ale
    tylko jeden z nich będzie Napoleonem pracownikiem. Przy rozmowie gały Ci wyjdą
    jak usłyszysz ile ten czlowiek wie, potrafi i co do tej pory zrobił. I Ty komuś
    takiemu powiesz że Ci przykro bo masz do wyboru nic nie potrafiącego nie
    palacza. Potem żonie i innym pracownikom wytłumaczysz że firmę zamykasz dlatego
    ze kary umowne ją zabiły, ale nie mogleś zatrudnić milośnika nikotyny bo jest to
    niezgodne ze światopoglądem jaki reprezentujesz. Jesteś śmieszny zadając takie
    pytanie. Tomek

  • 22. Data: 2007-01-01 14:24:09
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Tomek napisał(a):
    > A teraz pomyśl ile warte jest zadawanie pytania o palacza w sytuacji niedoboru
    > wykwalifikowanych pracowników. (...) Jesteś śmieszny zadając takie
    > pytanie.
    Sam jestes smieszny, oceniajac autora watku, bez wiedzy na temat tego
    jak bardzo potrzebuje tego pracownika i jacy ludzie odpowiedza na jego
    zgloszenie.
    Ale idac Twoim tokiem rozumowania - wyobraz sobie ze pozostali
    pracownicy, nie gorsi od tego nowego ale bardziej wartosciowi z punktu
    widzenia firmy (bo znajacy produkt/technologie/klientow), palacego,
    alergicznie reaguja na obecnosc palacza w pomieszczeniu. Bo np drazni
    ich zapach fajek, pozostajacy na ubraniu palacza a siedza w miare blisko
    siebie i nie chca czuc dyskomfortu. I stawiaja ultimatum pracodawcy -
    albo znika palacz albo oni.
    --
    badzio

  • 23. Data: 2007-01-01 15:18:41
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > ich zapach fajek, pozostajacy na ubraniu palacza a siedza w miare blisko
    > siebie i nie chca czuc dyskomfortu. I stawiaja ultimatum pracodawcy -
    A jak uslysza ze mogą poszukać sobie innej pracy? I to powinni uslyszeć. To
    pracodawca rzadzi a nie robotnik najemny. Jeszcze nie zauważyleś. I to nie w
    ramach zlośliwości pracodawcy ale w ramach pokazania im gdzie miejsce robotnika.
    Jak ktoś chce mieć życzenia to może sobie firmę zalożyć. Jak tacy dobrzy to
    dlaczego nie mają swoich firm? Robol to robol, bez względu na to czym się
    zajmuje. Dyskomfort to robotnik najemny może mieć jak mu się zona puszcza. W
    pracy ma pracować i nie podskakiwać. Dojeżdzalem niedawno prawie codziennie 100
    km pociągiem do pracy. W pociągu można wydzielić dwie kasty. Niepalącego
    motłochu i kulturalnych palaczy. Niepalący mięli za punkt honoru posadzić dupę w
    perzedzialach dla palących. Caly czas pyskowki były i skargi do koduktorow że w
    przedziale dla palących ktoś pali papierosy. Do tego prawie nigdy "dzień dobry i
    do widzenia" nie mówili. A palcze jak to palacze. Mili dla siebie, grzeczni.
    Inni ludzie. Jak palacz przyjdzie do pracy wsród niepalących to pierwsze co
    zrobi spyta gdzie można palić. Nie postawi sam popielniczki przy stanowsku
    pracy. Za to jak niepalący trafi do palaczy to od razy będzie im rewolucję
    robił. Tomek

  • 24. Data: 2007-01-01 15:35:15
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tomek napisał(a):

    [...]

> [...]

    [...]

> [...]
    > ramach zlośliwości pracodawcy ale w ramach pokazania im gdzie miejsce robotnika.

    A co z niedoborem wykwalifikowanej siły roboczej, karami umownymi etc, o
    których tak barwnie pisałeś wyżej?

> [...]
    > zajmuje. Dyskomfort to robotnik najemny może mieć jak mu się zona puszcza. W

    O Chryste. Następny z ekstra podejściem do ludzi. :/ Zadaniem pracodawcy jest
    stworzenie stanowiska umożliwiającego wydajną i efektywną pracę. I niektórym
    palacze w takich sytuacjach przeszkadzają.

    [...]

> [...]
    > Nie postawi sam popielniczki przy stanowsku pracy. Za to jak niepalący
    > trafi do palaczy to od razy będzie im rewolucję robił.

    No ba. "Palmy papierosy, będziemy milsi i przyjaźniejsi!".

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2007-01-01 15:43:20
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > zajmuje. Dyskomfort to robotnik najemny może mieć jak mu się zona puszcza. W

    Nic dodać, nic ująć.

  • 26. Data: 2007-01-01 16:21:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7745.00000027.45992650@newsgate.onet.pl Tomek
    <k...@v...pl> pisze:

    Tak sobie wróciłem z sylwka, patrzę, a tu na grupie wszystko po staremu.

    > A jak uslysza ze mogą poszukać sobie innej pracy? I to powinni uslyszeć.
    > To pracodawca rzadzi a nie robotnik najemny.
    Tak ci się tylko wydaje.

    > w ramach pokazania im gdzie miejsce robotnika
    Wyjątkowo prostackie podejście.

    > Jak ktoś chce mieć życzenia to może sobie firmę
    > zalożyć.
    Jak się komuś coś nie podoba, to może nie zakładać firmy. Przymusu nie ma.

    > Jak tacy dobrzy to dlaczego nie mają swoich firm?
    Posiadanie firmy nie ma nic wspólnego z tym czy ktoś jest "dobry" czy nie.
    Tylko w nielicznych już dziś, białoskarpetowych skansenach umysłowych
    jeszcze się można z takim "poglądem" zetknąć.

    > Robol to robol, bez względu na to czym się zajmuje.
    Robolem można przestać być.
    Kretynem - nie.
    Bycie robolem nie hańbi.
    Kretynem - hmm, wiadomo...

    > W pracy ma pracować i nie podskakiwać.
    Nie ty będziesz ustalał co on ma robić. Za krótki jesteś. Tacy jak ty to
    mają kilkadziesiąt km codziennie do pracy dojeżdżać, a nie pyskować. I
    cieszyć się, że mają dokąd dojeżdżać.

    > Dojeżdzalem niedawno prawie codziennie 100 km pociągiem do
    > pracy.
    Trzeba było sobie założyć firmę. W domu. Nie musiałbyś dojeżdżać.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2007-01-01 16:29:06
    Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl>

    2007-01-01: Tomek wrote:

> [...]
    > zajmuje. Dyskomfort to robotnik najemny może mieć jak mu się zona puszcza. W

    No jasne, lepiej przecież wywalić 99 pracowników niepalących w firmie, za
    sprzeciw, że nie chcą palącego, niż nie przyjąć 1 palącego, niechby i nawet 10x
    lepszego od każdego z tych 99. Oczywiście, to w związku z problemem autora
    wątku.

> [...]
    > do widzenia" nie mówili. A palcze jak to palacze. Mili dla siebie, grzeczni.

    Widzę, że znasz palących i niepalących, w odwrotnych proporcjach (jeśli chodzi
    o stosunek do kultury) co ja. Chętnie poznałbym tych niby kulturalnych palaczy
    w innych sytuacjach niż wagon przeznaczony dla nich.

> [...]
    > pracy. Za to jak niepalący trafi do palaczy to od razy będzie im rewolucję

    Jak sam palisz i robisz sobie autoreklamę, to bardzo ładna, doceniam. Ale z
    drugiej strony, naprawdę kulturalnych palaczy, znam tyle, że zliczę ich na
    palcach jednej ręki.

    A wiesz co to znaczy kulturalny palacz? Przedewszystkim to, że on się nie
    będzie pytał, czy może zapalić w miejscu publicznym, tylko sam, od razu
    wyjdzie tam, gdzie nikomu nie będzie przeszkadzał (zwykle na zewnątrz).
    Dodatkowo taki palacz, paląc na zewnętrz, weźmie pod uwagę kierunek i siłę
    wiatru, bo co z tego, że sobie odejdzie 100 m od ludzi, jak wiatr
    przywieje jego dymek z powrotem? 90% palaczy ten problem ma dupie za
    przeproszeniem, wystarczy spojrzeć na pierwszy, lepszy przystanek - jak taki
    odejdzie 10 m od wiaty, to już łaskę robi, że hej, szkoda, że jego dym z
    wiatrem wraca i wkurza ludzi, jak się mu zwróci uwagę, to przecież on
    odszedł od przystanku.

    //me uczulony na dym z papierosa

    --
    { <http://www.rowerowe.net> - wycieczki rowerowe, zawody, sprzęt }
    { <http://www.bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }

  • 28. Data: 2007-01-01 16:30:33
    Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl>

    2007-01-01: Tomek wrote:

> [...]

    będzie pytał, czy może zapalić w miejscu publicznym, tylko sam, od razu
    wyjdzie tam, gdzie nikomu nie będzie przeszkadzał (zwykle na zewnątrz).
    Dodatkowo taki palacz, paląc na zewnątrz, weźmie pod uwagę kierunek i siłę
[...]
    już odszedł od przystanku!

  • 29. Data: 2007-01-01 16:42:51
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > odejdzie 10 m od wiaty, to już łaskę robi, że hej, szkoda, że jego dym z
    > wiatrem wraca i wkurza ludzi, jak się mu zwróci uwagę, to przecież on

    To co robi wlaściciel nie podlega dyskusji. Jak bezdie chcial wywalić 99
    pracownikow to wywali. Jak nie trafi mu się niepalący to przyjmie palącego.
    Takie decyzje należą do szefa a nie do robotnikow. Tomek

  • 30. Data: 2007-01-01 18:00:57
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    1 Jan 2007 17:42:51 +0100, Tomek napisał(a):

    [ciach!]

    Trudno mi uwierzyc, ze jestes kulturalnym palaczem, kiedy nie znasz podstaw
    netykiety.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net