PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dwa zrodla dochodu a ZUS

  • 1. Data: 2006-12-28 14:20:23
    Temat: Dwa zrodla dochodu a ZUS
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam krotkie pytanie. Pracuje na etacie. Ale od czasu do czasu wpadaja mi inne
    zlecenia. Zastanawaim sie czy nie zajac sie calkowicie prywatna dzialanoscia ale
    na poczatek chcialbym na probe poprowadzic ja w mniejszej skali. Czy bedac na
    etacie i majac zarejestrowana dzialalnosc trzeba placic ZUS z dwoch zrodel czy
    tylko z jednego a jesli tak to czy mozna wybrac ?

    Marcin

  • 2. Data: 2006-12-28 14:47:53
    Temat: Re: Dwa zrodla dochodu a ZUS
    Od: Antek <k...@o...pl>

    Jezeli na etacie bedziesz mial minimalna krajowa to bedziesz tylko
    placil skladke zdrowotna od dzialalnosci. Praktycznie skladka zdrowotna
    zaplacona od dzialalnosci bedzie prawie w calosci odliczona od
    dochodowego. Pozostalych skladek zus nie bedziesz musial placic.

    W sumie to obecie jest ulga ZUS dla ludzi ktorzy zakladaja dzialalnosc
    gospodarcza przez pierwsze 2 lata - caly ZUS wynosi ok 270zl miesiecznie.

    Polecam www.pit.pl