PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwszy urlop

  • 1. Data: 2006-12-29 03:45:58
    Temat: Pierwszy urlop
    Od: Pasztet <j...@i...pl>

    Witam wszystkich.

    18.10.br podpisalem swoja pierwsza umowe o prace na czas probny do 31
    grudnia br. Juz jednak mam nowa umowe od 1.1.07 do 31.12.07. Chcialbym
    sie spytac kiedy powinienem wystosowac prosbe o swoj pierwszy urlop i
    ile mi go przysluguje?? I czy sa jakies normy,ze powinienem wukorzystac
    za jednym razme iles dni?? Bardzo prosze o pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-29 08:51:59
    Temat: Re: Pierwszy urlop
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Pasztet napisał(a):
> [...]
    > ile mi go przysluguje?? I czy sa jakies normy,ze powinienem wukorzystac
    > za jednym razme iles dni?? Bardzo prosze o pomoc

    po miesiacu pracy przysluguje ci pierwszy urlop - jego wymiar zalezny
    jest od stazu pracy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-12-29 11:06:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 29 Dec 2006 04:45:58 +0100, Pasztet
    <j...@i...pl> zakodował:

    >18.10.br podpisalem swoja pierwsza umowe o prace na czas probny do 31
    >grudnia br.

    Za ten rok należy Ci się 2/12 x 20 dni (1/12 za każdy _ukończony_
    miesiąc pracy) zaokrąglając w górę czyli 4 dni. Powinieneś go
    wykorzystać w tym roku a najpóźniej do końca marca przyszłego roku.

    > Juz jednak mam nowa umowe od 1.1.07 do 31.12.07.

    1 stycznia 2007 nabywasz prawo do nowego, pełnego urlopu - 20 dni.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2006-12-29 13:02:09
    Od: Pasztet <j...@i...pl>

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    > wykorzystać w tym roku a najpóźniej do końca marca przyszłego roku.

    > 1 stycznia 2007 nabywasz prawo do nowego, pełnego urlopu - 20 dni.
    czyli amm do wykorzystania 24 dni urlopu w tym 4 do marca, tak??
    sorki, ale dopiero nie dawno zaczalem swoja pierwsza prace
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-29 13:31:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 29 Dec 2006 14:02:09 +0100, Pasztet
    <j...@i...pl> zakodował:

    >czyli amm do wykorzystania 24 dni urlopu w tym 4 do marca, tak??
    >sorki, ale dopiero nie dawno zaczalem swoja pierwsza prace

    Tak. Te cztery od 1 stycznia to będzie urlop zaległy. Ale przepadnie
    dopiero za 3 lata - wielu pracodawców nie puszcza niektórych
    pracowników na urlop, chociaż grozi za to kara. Więc obowiązek
    wykorzystania do końca marca bywa nie przestrzegany.

  • 6. Data: 2006-12-29 19:35:10
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 29 Dec 2006 14:31:42 +0100, Kaizen <x...@c...sz>
    w <e...@4...com> napisał:

> [...]
    > pracowników na urlop, chociaż grozi za to kara. Więc obowiązek
    > wykorzystania do końca marca bywa nie przestrzegany.

    Widziałem interpretację, że do końca marca zaległy urlop musi być
    zaplanowany, a nie wykorzystany.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 7. Data: 2006-12-29 20:47:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 29 Dec 2006 19:35:10 +0000 (UTC), Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> zakodował:

    >Widziałem interpretację, że do końca marca zaległy urlop musi być
    >zaplanowany, a nie wykorzystany.

    Tu nie ma co interpretować - w KP jest wprost - UDZIELIĆ a nie
    zaplanować:

    Art. 168. Urlopu niewykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z art.
    163 należy pracownikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego
    kwartału następnego roku kalendarzowego

  • 8. Data: 2006-12-30 19:06:42
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 29 Dec 2006 21:47:07 +0100, Kaizen <x...@c...sz>
    w <8...@4...com> napisał:

> [...]
    >
    > Art. 168. Urlopu niewykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z art.
    > 163 należy pracownikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego

    W dniu 31 marca udzielam pracownikowi urlopu w dniach 28 - 31 grudnia.

    Urlop został udzielony.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 9. Data: 2006-12-31 06:21:16
    Od: Pasztet <j...@i...pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):

    > W dniu 31 marca udzielam pracownikowi urlopu w dniach 28 - 31 grudnia.
    >
    > Urlop został udzielony.
    >
    > ja czyli jakub
    czyli mozna wlasnie tak jak Pan Jakub napisal wykorzystac urlop po 31
    marca jezeli byl wczesniej zaplanowany??
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-12-31 08:40:28
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Pasztet wrote:
    > czyli mozna wlasnie tak jak Pan Jakub napisal wykorzystac urlop po 31
    > marca jezeli byl wczesniej zaplanowany??

    U nas w firmie, jeśli nie wykorzystasz do końca marca to wypisujesz
    taki świstek, iż z własnej woli "odraczasz" urlop na termin późniejszy.
    Żeby było wszystko zgodnie z prawem i Ty, i pracodawca.