PracaGrupypl.praca.dyskusje › palacz lub nie

  • 1. Data: 2006-12-29 11:07:55
    Temat: palacz lub nie
    Od: "syku" <s...@p...fm>

    Witam,

    Ogłosiłem na grupie alt.pl.praca.oferowana że szukam pracownika.
    czy mogę w takim ogłoszeniu umieścić punkt:
    "- Tylko osoby niepalące!"

    czy jest to naruszenie przepisów ?

    czy powinienem z takiego zapisu zrezygnować i odrzucać kandydatury z powodu
    "braku powodu" i marnować czas mój i potencjalnych pracowników nie
    zamieszczając takiego punktu w ogłoszeniu?

    Proszę o odpowiedź
    Pozdrawiam
    Syku

  • 2. Data: 2006-12-29 11:55:49
    Temat: Re: palacz lub nie
    Od: mh <m...@e...pw.edu.pl>

    syku wrote:
    > Ogłosiłem na grupie alt.pl.praca.oferowana że szukam pracownika.
    > czy mogę w takim ogłoszeniu umieścić punkt:
    > "- Tylko osoby niepalące!"

    Niepijące, bez nałogów, itp... Chyba jeszcze tak, przynajmniej widuje takie
    ogloszenia.

  • 3. Data: 2006-12-29 15:45:22
    Od: Carrie <c...@w...epf.pl>

    W dniu Fri, 29 Dec 2006 12:07:55 +0100, syku wydukał(a) nieśmiało, a
    wszystkim się zdawało, że to echo grało:

> [...]
    > "braku powodu" i marnować czas mój i potencjalnych pracowników nie
    > zamieszczając takiego punktu w ogłoszeniu?

    Może doprecyzuj, czy chodzi Ci o osoby, które nigdy nie palą, czy
    tylko o takie, które nie będą paliły w miejscu/czasie pracy. Bo
    właściwie w czym by przeszkadzało, że ktoś pali we własnym domu, w
    czasie wolnym? One nawet nie muszą się przyznawać, że palą.

    Co do przepisów, to nie wiem, ale moim zdaniem lepiej taką kwestię od
    razu wyłożyć, bo rzeczywiście szkoda czasu i nerwów na wyjaśnianie
    tego później każdej odrzuconej osobie po kolei.

    Pozdrawiam, Carrie [niepaląca i nie tolerująca dymu - w pracy
    szczególnie :)]

  • 4. Data: 2006-12-29 15:48:01
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    IMHO lepiej podać taki wymóg, niż później niepotrzebnie tracić czas palących
    kandydatów.

    Ale zapytaj jeszcze na pl.soc.prawo

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-12-29 18:25:56
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 29 Dec 2006 16:45:22 +0100, Carrie napisał(a):

> [...]
    > właściwie w czym by przeszkadzało, że ktoś pali we własnym domu, w
    > czasie wolnym? One nawet nie muszą się przyznawać, że palą.

    Wiesz, teoretycznie niby OK, ale w moim domu wszyscy poza mna pala i wiem
    jak wyglada nalog. Raczej nie uwierze, ze nalogowy palacz zrezygnuje z
    papierosow w pracy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2006-12-29 18:33:26
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 29-12-2006 o 19:25:56 Kapsel <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Wiesz, teoretycznie niby OK, ale w moim domu wszyscy poza mna pala i wiem
    > jak wyglada nalog. Raczej nie uwierze, ze nalogowy palacz zrezygnuje z
    > papierosow w pracy.

    to też sobie zapal, zapal sobie w domu kawałek jakiejś gumy, tak samo
    szkodliwy dym i tak samo przeszkadzający tym, którzy nie palą, może wtedy
    zmienią zdanie

  • 7. Data: 2006-12-29 19:44:30
    Od: Carrie <c...@w...epf.pl>

    W dniu Fri, 29 Dec 2006 19:25:56 +0100, Kapsel wydukał(a) nieśmiało, a
> [...]

    > Wiesz, teoretycznie niby OK, ale w moim domu wszyscy poza mna pala i wiem
    > jak wyglada nalog. Raczej nie uwierze, ze nalogowy palacz zrezygnuje z

    Ale to już jego problem :) Dajemy mu na przykład do podpisania
    regulamin, który go zobowiązuje do tego, że w miejscu pracy nie będzie
    palił papierosów - jeśli kandydat stwierdzi, że wytrzyma tych kilka
    godzin dziennie, to w porządku. Jak nie wytrzyma, to albo sam
    zrezygnuje, albo zostanie zwolniony.
    Nie wiem, o jaką pracę chodzi w opisanym przypadku, ale OIMW na
    stacjach benzynowych obowiązuje kategoryczny zakaz palenia, tylko co
    komu przeszkadza, że pracownik popala okazjonalnie na imprezach albo
    wyłącznie poza miejscem pracy?

    Może chodzi o wizerunek firmy... Np. osoba, która ma reklamować zdrowy
    styl życia albo być tzw. "ambasadorem marki", którą to markę
    potencjalni klienci powinni kojarzyć z niepaleniem - jeśli taka osoba
    zostanie przyłapana z papierosem, nawet poza miejscem pracy, to raczej
    podważy wiarygodność firmy ;>
    Ja sama jestem bardzo sceptyczna wobec palących lekarzy i nauczycieli
    - co to za autorytet, który dobitnie uświadamia pacjentom i uczniom,
    że palenie jest szkodliwe, a godzinę później można go zobaczyć, jak
    się zaciąga papierosem...?

    Pozdrawiam, Carrie

  • 8. Data: 2006-12-29 19:49:16
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 29-12-2006 o 20:44:30 Carrie <c...@w...epf.pl> napisał(a):

> [...]
    > palił papierosów - jeśli kandydat stwierdzi, że wytrzyma tych kilka
    > godzin dziennie, to w porządku. Jak nie wytrzyma, to albo sam

    nie wiem czy to jest legalne skoro pracodawca ma obowiązek wyznaczyć
    miejsce do palenia

  • 9. Data: 2006-12-29 20:08:46
    Od: Carrie <c...@w...epf.pl>

    W dniu Fri, 29 Dec 2006 20:49:16 +0100, sg wydukał(a) nieśmiało, a
    wszystkim się zdawało, że to echo grało:

    > nie wiem czy to jest legalne skoro pracodawca ma obowiązek wyznaczyć
    > miejsce do palenia

    A co z miejscami, gdzie ze względów bezpieczeństwa absolutnie nie
    wolno używać ognia? Np. wspomniane stacje benzynowe albo zakłady
    produkujące materiały łatwopalne. W szybach kopalnianych chyba też nie
    wolno palić? A jeśli pracownik jest kierowcą autokaru rejsowego, to
    czy w tym autokarze musi być wydzielone miejsce dla palących? ;)

    Interesująca kwestia - niewiele o tym wiem, ponieważ jako niepaląca
    nigdy nie miałam problemów z zakazami palenia :]

    Pozdrawiam, Carrie

  • 10. Data: 2006-12-29 20:32:04
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 29-12-2006 o 21:08:46 Carrie <c...@w...epf.pl> napisał(a):

> [...]
    > wolno palić? A jeśli pracownik jest kierowcą autokaru rejsowego, to
    > czy w tym autokarze musi być wydzielone miejsce dla palących? ;)

    to byl taki skrót myślowy, jak nie wolno palić w danym miejscu to nie
    wolno, ale nie można dyskryminować niepalących w ten sposób żeby
    przyjmować tylko ich do pracy.

    > Interesująca kwestia - niewiele o tym wiem, ponieważ jako niepaląca
    > nigdy nie miałam problemów z zakazami palenia :]
    >
    > Pozdrawiam, Carrie

    no tak, natomiast ja miałem problemy z ludźmi, którzy uważali, że mają
    prawo palić sobie w całej firmie a że innym to przeszkadza to nieważne