PracaGrupypl.praca.dyskusjepalacz lub nie › Re: palacz lub nie
    From: "Tomek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: palacz lub nie
    Date: 1 Jan 2007 15:10:57 +0100

    > Witam,
    >
    > Ogłosiłem na grupie alt.pl.praca.oferowana że szukam pracownika.
    > czy mogę w takim ogłoszeniu umieścić punkt:
    > "- Tylko osoby niepalące!"
    >
    > czy jest to naruszenie przepisów ?
    >
    > czy powinienem z takiego zapisu zrezygnować i odrzucać kandydatury z powodu
    > "braku powodu" i marnować czas mój i potencjalnych pracowników nie
    > zamieszczając takiego punktu w ogłoszeniu?
    >
    > Proszę o odpowiedź
    > Pozdrawiam
    > Syku

    A teraz pomyśl ile warte jest zadawanie pytania o palacza w sytuacji niedoboru
    wykwalifikowanych pracowników. Jak dajesz ogłoszenie że potrzebujesz pracownika,
    to robisz to nie ze względów dobroczynnych tylko ekonomicznych. Chcesz wiecej
    zarabiać. Założmy ze na Twoje ogloszenie odpowie tylko jedna osoba i będzie to
    akurat palacz. Sam mu popielniczkę przyniesiesz. Albo że zglosi sie kilku. Ale
    tylko jeden z nich będzie Napoleonem pracownikiem. Przy rozmowie gały Ci wyjdą
    jak usłyszysz ile ten czlowiek wie, potrafi i co do tej pory zrobił. I Ty komuś
    takiemu powiesz że Ci przykro bo masz do wyboru nic nie potrafiącego nie
    palacza. Potem żonie i innym pracownikom wytłumaczysz że firmę zamykasz dlatego
    ze kary umowne ją zabiły, ale nie mogleś zatrudnić milośnika nikotyny bo jest to
    niezgodne ze światopoglądem jaki reprezentujesz. Jesteś śmieszny zadając takie
    pytanie. Tomek