PracaGrupypl.praca.dyskusje › ozywienie gospodarcze?

  • 1. Data: 2004-08-19 17:04:40
    Temat: ozywienie gospodarcze?
    Od: "Wieslaw" <h...@o...pl>

    Witam!

    Jakie sa wasze odczucia zwiazane z rynkiem pracy. W gazecie przeczytalem, ze
    jest ozywienie gospodarcze, czy to sie jakos przeklada na rynek pracy?
    http://praca.onet.pl/,1179423,polecane.html

    Pozdrawiam

    Wieslaw

  • 2. Data: 2004-08-19 19:35:58
    Temat: Re: ozywienie gospodarcze?
    Od: "Moshica" <a...@i...pl>

    > Jakie sa wasze odczucia zwiazane z rynkiem pracy. W gazecie przeczytalem,
    ze
    > jest ozywienie gospodarcze, czy to sie jakos przeklada na rynek pracy?

    Jest coraz gorzej moim zdaniem i wcale nie będzie lepiej. Sorki że wieje
    pesymizmem ale widze to po ludziach z którymi mam kontakt a są w wieku
    produkcyjnym ok. 30stki i albo mają pracę za marne grosze, albo jej nie
    mają. Są tylko jednostki które ją otrzymały poprzez jakieś układy, trochę
    szczęścia, itd. Mnie za wiedzę niestety i doświadczenie nie płacą...więc nie
    widze powodów aby szło ku lepszemu, jak już jedynie walczyć aby pracyw ogóle
    nie stracić.......poprpstu chore jak chory ten kraj !

    Pozdro
    MosH

  • 3. Data: 2004-08-19 19:44:06
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wieslaw <h...@o...pl> wrote:
    > Jakie sa wasze odczucia zwiazane z rynkiem pracy. W gazecie przeczytalem, ze
    > jest ozywienie gospodarcze, czy to sie jakos przeklada na rynek pracy?
    > http://praca.onet.pl/,1179423,polecane.html

    Ja w swojej firmie odczuwam ożywienie od paru miesięcy - ale żeby brać się
    za zatrudnianie muszę mieć pewność, że to nie jest tylko chwilowe, ale
    na stałe. No, po 3 miesiącach takiego ożywienia ostrożnie postanowiłem
    zatrudnić nową osobę. A jak ożywienie będzie nadal trwać, to oczywiście
    będą kolejne.

    Tak więc efekty na rynku pracy moim zdaniem są w kilka miesięcy od
    rozpoczęcia takiego ożywienia.

    P.

  • 4. Data: 2004-08-19 20:02:40
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Wieslaw wrote:

    > Jakie sa wasze odczucia zwiazane z rynkiem pracy. W gazecie przeczytalem,
    > ze jest ozywienie gospodarcze, czy to sie jakos przeklada na rynek pracy?

    Znam kilka firm w których ostatnio rzeczywiście trochę się poprawiło, z tym
    że w większości nie przyjmują one nowych pracowników tylko jeszcze bardziej
    orzą dotychczasowymi. Akurat polskie prawo pracy jest tak skonstruowane że
    korzystniej jest płacić nadgodziny niż zatrudniać nowe osoby.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2004-08-20 17:57:26
    Od: "Greg" <p...@g...pl>

> [...]
    ze
    > jest ozywienie gospodarcze, czy to sie jakos przeklada na rynek pracy?

    Moje zdanie na temat rynku pracy jest takie, że ja bym inaczej ten artykuł
    napisał. A tak na serio to realia są następujące. Bezrobocie spada, liczba
    zatrudnionych ... również spada. Pozorne kuriozum. Tylko pozorne ponieważ
    ludzie znikający w pozycji "Bezrobotni" przechodzą do pozycji "Bierni
    zawodowo" zamiast do zatrudnionych. W krajach gdzie brak jest pełnych
    ożywień to normalne zjawisko.

    Ludzi w wieku produkcyjnym dzielimy na biernych zawodowo (takich którzy nie
    pracują i nie mogą pracować bądź nie poszukują aktywnie pracy) oraz
    aktywnych zawodowo. Aktywni zawodowo to zatrudnieni oraz bezrobotni
    (bezrobotny to taki gość który szuka pracy).

    Współczynnik aktywności zawodowej (zatrudnieni+bezrobotni/ludzie w wieku
    produkcyjnym 15-64)

    Polska: ok 55%, USA ok 66 %

    Współczynnik zatrudnienia (zatrudnieni/ludzie 15-64):

    Polska ok 44%, USA ok 62 %

    Jeśli liczba w USA i w polsce mamy po 100 ludzi 16-64 to

    w USA 62 z nich pracuje 66 pracuje i poszukuje pracy z czego czterej to
    bezrobotni. 34 to bierni zawodowo (4/66=6% stopa bezrobocia)

    w Polsce 44, 55 pracuje i poszukuje pracy z czego 11 poszukuje (11/55=20%
    stopa bezrobocia) 45 to bierni zawodowo - tak moi państwo w grupie 15-64
    większość nie pracuje. Pewnie się kształcą J J

  • 6. Data: 2004-08-22 04:36:47
    Od: "RAM" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wieslaw" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://praca.onet.pl/,1179423,polecane.html
    >
    > No chyba nie jest tak źle na rynku pracy .Poszukuje od miesiąca mechanika
    samochodowego z doświadczeniem .Płaca dobra ubezpieczenie, i zero odzewu, ja
    widzę ze nie ma bezrobocia.
    kontakt dla poszukujących tylko Szczecin 503 387 234
    Bogdan.

  • 7. Data: 2004-08-22 08:12:39
    Od: "bezrobotny" <e...@g...pl>

    ja bym dodał do tego jeszcze jakiś nienormalny wysyp geniuszy...

    może być tylko dobrze!