PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stazysta

  • 1. Data: 2004-08-19 11:11:46
    Temat: Stazysta
    Od: "Gwozdecki" <g...@w...pl>

    Czy stazysta moze zglosic do Inspekcji pracy iz jest wykorzystywany? Np
    praca po godzinach, bez dodatkowej premi, zalatwianie spraw osobistych
    kierownika? Gdzie cos takiego mozna zglosic?

  • 2. Data: 2004-08-19 13:19:58
    Temat: Re: Stazysta
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Gwozdecki" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy stazysta moze zglosic do Inspekcji pracy iz jest wykorzystywany? Np
    > praca po godzinach, bez dodatkowej premi, zalatwianie spraw osobistych
    > kierownika? Gdzie cos takiego mozna zglosic?

    Stażysta otrzymuje stypendium z Urzędu Pracy i tam przede wszystkim może
    zgłosić swoje uwagi o nieprawidłowościach w przebiegu stażu.
    Ale trzeba się dobrze zastanowić, czy nie zrobisz sobie "złej prasy" w
    środowisku pracodawców. I co potem będzie z Twoją dalszą karierą zawodową?

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-08-19 14:04:58
    Od: BbT <m...@z...one.pl>

    waczek napisał(a):

> [...]
    > Ale trzeba się dobrze zastanowić, czy nie zrobisz sobie "złej prasy" w
    > środowisku pracodawców. I co potem będzie z Twoją dalszą karierą zawodową?

    Zastanow sie co piszesz. Jak w tym kraju ma byc normalnie, gdy kazdy kto
    ma swiadomosc, ze jest wyzyskiwany, siedzi cicho. Jesli bedziemy ukrywac
    fakt nadmiernej i nie oplaconej eksploatacji naszej osoby, to do
    konca zycia bedziemy czytac na tej grupie jak to u naszych pracodawcow
    jest zle.

    --
    Pozdrawiam - BbT

  • 4. Data: 2004-08-19 14:25:05
    Od: "Gwozdecki" <g...@w...pl>

    Zgadzam sie.
    Kazdy stazysta jest wykorzystywany i o tym kazdy wie, tylko kazdy siedzi
    cicho.
    Spotakalem sie z wieloma przykladami nadmiernego wykorzystywania stazystwo
    typu robienie zakupow dla pani kierownik. To jest przesada.
    Ale jeszcze wieksza przesada jest to ze kierownik kaze ci pracowac po
    godzinach. Pracujesz normalnie do 15 a on ci kaze siedziec do 20. Uwazam ze
    najwyzszy czas zaczac o tym mowic glosno.

  • 5. Data: 2004-08-19 16:02:35
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > godzinach. Pracujesz normalnie do 15 a on ci kaze siedziec do 20. Uwazam ze
    > najwyzszy czas zaczac o tym mowic glosno.

    ale tak jest nie tylko ze stażystami! to zależy od kultury szefa i całej firmy,
    zakładu, instytucji...
    magda

  • 6. Data: 2004-08-19 17:47:47
    Od: Witek <n...@p...pl>

    Gwozdecki wystawil Fakture VAT dnia 19 sie 2004, piszac:

    > Pracujesz normalnie do 15 a on ci kaze siedziec do 20. Uwazam ze
    > najwyzszy czas zaczac o tym mowic glosno.

    Dzis zostalem po godzinach w pracy, dokladnie 2h i 15 min. Odbieram sobie
    ten czas jutro - i jade na weekend za miasto :-))

    --
    Witek
    email: n...@p...pl (dziala)

  • 7. Data: 2004-08-19 21:41:45
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    ze
    > najwyzszy czas zaczac o tym mowic glosno.

    Przede wszystkim radzę zachować spokój i zadzwonić do urzędu pracy (lub
    osobiście się skontaktować) i poinformować osobę, która prowadzi Twoją
    sprawę, że pracodawca wymaga od Ciebie pracy w godzinach nadliczbowych. A
    pracodawcę możesz np. grzecznie zapytać, kiedy udzieli Ci wolnych godzin
    lub dni za przepracowane nadgodziny w konkretnych dniach.
    Nie wiem, czy zostałeś o tym poinformowany, ale dla pracodawcy jesteś
    całkowicie darmowym pracownikiem, ponieważ wszystkie koszty związane z
    Twoim stażem są finansowane przez urząd pracy, który Cię skierował.
    Dlatego też Twój pracodawca, wymagając od Ciebie pracy w godzinach
    nadliczbowych i nie rekompensując przepracowanych nadgodzin, postępuje
    wyjątkowo nieetycznie. Powinieneś poinformować o tym urząd pracy, który
    Cię skierował. Jeżeli nie masz ochoty na specjalny kontakt z urzędem pracy
    w tej sprawie, doskonała okazja będzie po zakończeniu miesiąca, gdy
    będziesz musiał się tam udać z listą obecności.

    Pozdrawiam

    wa

  • 8. Data: 2004-08-21 09:27:22
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    to ze stazysta jest lekko wykorzystywany mozna przymknac oko - odbij na
    ksero, zanies to, czasem idz po zakupy - ale w granicach rozsadku
    jesli chodzi o prace po godzinach to musisz na to wyrazic zgode a pozniej
    masz te godzinki do odbioru lub jak to sie czasem zdarza pracodawca daje do
    reki kase za wypracowane nadgodziny wg stawek dla pracownikow (oficjanlnie
    nie mozesz nic zarobic)
    zobacz tez na ponizszy art z ustawy o promocji zatrudnienia ;)
    art.53. ust. 7. Na wniosek bezrobotnego odbywającego staż lub przygotowanie
    zawodowe w miejscu pracy, pracodawca jest obowiązany do udzielenia dni
    wolnych w wymiarze 2 dni za każde 30 dni odbywania stażu lub przygotowania
    zawodowego w miejscu pracy. Za dni wolne przysługuje stypendium.
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr17091885&ver=-1&jedn=-1
    jesli jestes na stazu od 1 czerwca to pracodawca nie ma nic do gadania i
    musi udzielic urlopu, jesli jestes na stazu wczesniej niz od 1 czerwca
    to juz zdania sa podzielone, gdyz mimo ze art. obowiazuje to poszedles na
    staz wg starych zasad gdzie tego zapisu nie bylo

    idz najlepiej do swojego urzedu i zglos ten fakt

    Jean