PracaGrupypl.praca.dyskusjeozywienie gospodarcze? › Re: ozywienie gospodarcze?
    From: "Greg" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ozywienie gospodarcze?
    Date: Fri, 20 Aug 2004 19:57:26 +0200

    > Jakie sa wasze odczucia zwiazane z rynkiem pracy. W gazecie przeczytalem,
    ze
    > jest ozywienie gospodarcze, czy to sie jakos przeklada na rynek pracy?
    > http://praca.onet.pl/,1179423,polecane.html

    Moje zdanie na temat rynku pracy jest takie, że ja bym inaczej ten artykuł
    napisał. A tak na serio to realia są następujące. Bezrobocie spada, liczba
    zatrudnionych ... również spada. Pozorne kuriozum. Tylko pozorne ponieważ
    ludzie znikający w pozycji "Bezrobotni" przechodzą do pozycji "Bierni
    zawodowo" zamiast do zatrudnionych. W krajach gdzie brak jest pełnych
    ożywień to normalne zjawisko.

    Ludzi w wieku produkcyjnym dzielimy na biernych zawodowo (takich którzy nie
    pracują i nie mogą pracować bądź nie poszukują aktywnie pracy) oraz
    aktywnych zawodowo. Aktywni zawodowo to zatrudnieni oraz bezrobotni
    (bezrobotny to taki gość który szuka pracy).

    Współczynnik aktywności zawodowej (zatrudnieni+bezrobotni/ludzie w wieku
    produkcyjnym 15-64)

    Polska: ok 55%, USA ok 66 %

    Współczynnik zatrudnienia (zatrudnieni/ludzie 15-64):

    Polska ok 44%, USA ok 62 %

    Jeśli liczba w USA i w polsce mamy po 100 ludzi 16-64 to

    w USA 62 z nich pracuje 66 pracuje i poszukuje pracy z czego czterej to
    bezrobotni. 34 to bierni zawodowo (4/66=6% stopa bezrobocia)

    w Polsce 44, 55 pracuje i poszukuje pracy z czego 11 poszukuje (11/55=20%
    stopa bezrobocia) 45 to bierni zawodowo - tak moi państwo w grupie 15-64
    większość nie pracuje. Pewnie się kształcą J J