PracaGrupypl.praca.dyskusje › outsourcing-jakie prawa?

  • 1. Data: 2003-12-16 18:18:02
    Temat: outsourcing-jakie prawa?
    Od: "k32" <k...@o...pl>

    Jak wygladaja prawa pracownika, ktory podpisuje umowe cywilno-prawna z
    agencja na tzw. outsourcing?
    Mam taka oferte pracy i przyznam sie, ze troche sie waham... Wiem, ze dla
    pracodawcy jest o tyle lepiej, ze nie mam problemow np. ze zwalnianiem
    grupowym. Ale jak to wyglada od strony pracownika? Co niekorzystnego za tym
    sie kryje?

  • 2. Data: 2003-12-17 10:57:34
    Temat: Re: outsourcing-jakie prawa?
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Tue, 16 Dec 2003 19:18:02 +0100, gdy "k32" <k...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    >grupowym. Ale jak to wyglada od strony pracownika? Co niekorzystnego za tym

    Rozumiem, ze bedzie to umowa zlecenie? Dwie podstawowe różnice: nie
    chroni Cię Kodeks Pracy, ale i nie masz obowiązków wynikających z KP,
    np. pracowania "od-do".

    Resztę doczytaj w archiwum :) (groups.google.com)

    Od nowego roku wszyscy, którzy będą _pracowali_ dla agencji, będą
    musieli to robic na umowę o pracę tymczasową, która daje pracownikowi
    sporo praw (płatne urlopy, zwolenienia, okresy wypowiedzenia! itd.),
    ale i komplikuje inne rzeczy:
    - pełne składki jak na umowę o pracę, czyli też tak durne jak fundusz
    socjalny
    - dla jednej firmy (klienta agencji) można pracować nie dłużej niż rok

    (http://www.tempservice.com.pl/pl/dodatki-zmiany2004
    .php)

    pzdr
    Robert