PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staż-czy przysługuje 1 dzień wolny?

  • 1. Data: 2003-12-16 19:19:07
    Temat: Staż-czy przysługuje 1 dzień wolny?
    Od: "Andrzej Pleszuk" <a...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    Czy będąc na stażu absolwenckim przysługuje chociaż jeden dzień wolny?
    Moja dziewczyna została zaproszona na rozmowę w sprawie pracy. Wszystko
    byłoby ok, gdyby nie fakt, że jest na stażu absolwenckim. W PUP'ie twierdzą,
    że ani jeden dzień wolny się jej nie należy. Natomiast w miejscu gdzie
    odbywa staż, nikt jej nie zwolni, bo niestety są strasznie nieżyczliwi.

    Mi nasunął się prosty wniosek
    JESTEŚ NA STAŻU - NIE SZUKAJ PRACY BO I TAK NIE BĘDZIESZ MÓGŁ PÓJŚĆ NA
    ROZMOWĘ
    a może się mylę ?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-12-16 21:04:21
    Temat: Re: Staż-czy przysługuje 1 dzień wolny?
    Od: "neikul" <n...@N...gazeta.pl>

    Witaj!

    No niestety nie przysługuje :(, ale na chorobowe zawsze może iść :)

    My z żoną mieliśmy taką samą sytuację, z tym że ustaliliśmy sobie datę ślubu,
    a w tzw. międzyczasie ona poszła na staż absolwencki do pewnej znanej firmy.
    I Panie w PUP twierdziły, że nawet na ślub nie należy się jej ani jeden dzień
    wolnego :(, na szczęście ludzie w tej firmie byli spoko i jakoś się udało
    bez problemów 2 dni wolnego wziąć.

    Tak to już ktoś wymyślił, że absolwent stażysta jest jak niewolnik - ma tylko
    pracować i się cieszyć, że otrzymuje marną kasę za to.

  • 3. Data: 2003-12-16 21:24:03
    Od: "Jan" <m...@b...pl>

    Użytkownik "Andrzej Pleszuk" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:brnlpi$o2q$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Mi nasunął się prosty wniosek
    > JESTEŚ NA STAŻU - NIE SZUKAJ PRACY BO I TAK NIE BĘDZIESZ MÓGŁ PÓJŚĆ NA

    Gdy byłem na stażu, miałem ten sam problem-prawnie nie przysługuje ani
    urlop, ani dzień wolny (możesz mieć tylko jeden dzień obecności
    nieusprawiedliwionej-ale potrącą ci dniówkę). Pozostaje urlop
    okolicznościowy (pogrzeb, ślub) lub L4 ;). Przyznam, że to drugie jest
    bardzo fajne, a lekarze nie robili absolutnie żadnego problemu ("to tylko
    staż") pod warunkiem, że powiedziałem jaka jest sytuacja naprawdę (tzn
    upierdliwy pracodawca nie chce mnie puścić na rozmowę). W sytuacji twojej
    dziewczyny jest to optymalne wyjście. Pracodawca sam sobie pokalkuluje, czy
    opłaca się dać jeden dzień wolnego, czy czekać na stażystę 2-3 tygodnie;).
    Zwolnienie doręczasz do PUPu, tam nikt w nic nie wnikał, bo zwolnienie
    zanosiłem w dzień wizyty w PUPie (czyli czasami po jakichś 2 tygodniach).
    Aaaa, no i wizyty w PUPie(Dżizas, kolejna paranoja-przecież są listy
    obecności u pracodawcy a ty "zgłaszasz chęć poszukiwania i podjęcia pracy"
    co miesiąc)-przecież co miesiąc chodzisz na wyznaczoną wizytę po stypendium
    stażowe, też możesz powiedziec ze było mnóstwo ludzi i przesunęli twój
    termin na dzień który cię interesuje.
    Inna sprawa-studiujesz i czasami musisz koniecznie wyjść na uczelnię
    (egzaminy w Gdańsku, w Krakowie).

    Swoja drogą pracodawca przyjmujący stażystów ma obowiązek zatrudnić
    przynajmniej część z nich, ale prawda jest taka, że PUPy nie mają ani
    pieniędzy ani (prawdopodobnie) ochoty na pozywanie nieuczciwych pracodawców
    do sądu. Przecież staż to przygotowanie (dla pracodawcy darmowe-państwo
    funduje staże) do wykonywania przyszłej pracy

  • 4. Data: 2003-12-17 06:20:29
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "Jan" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    stypendium
    > stażowe, też możesz powiedziec ze było mnóstwo ludzi i przesunęli twój

    Wszystko zależy od tego jak zorganizowana jest praca w danym urzędzie.

    Po za tym należy pamiętać, że stażysta nadal jest osobą bezrobotną i ma
    nadal prawa i obowiązki bezrobnotnego przewidziane w ustawie.

> [...]
    > do sądu. Przecież staż to przygotowanie (dla pracodawcy darmowe-państwo
    > funduje staże) do wykonywania przyszłej pracy

    Zależy jak została podpisana umowa o zorgaznizowanie stażu pomiędzy PUP a
    pracodawcą. Może być tak, że nie został w niej przewidziany obowiązek
    zatrudnienia po zakończeniu stażu.
    Ale w znanych mi sytuacjach urzędy pracy nieczęsto to stosują....

    W projekcie nowej ustawy przewidziano urlop dla stażystów...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski