PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dyrektorzy z kapelusza

  • 1. Data: 2003-12-16 07:21:37
    Temat: Dyrektorzy z kapelusza
    Od: "Michał Przestrzelski" <m...@g...pl>

    Witajcie
    Nie chce rozpętywać znowu dyskusji, która już wielokrotnie przewijała się na
    tym Zacnym Forum. Jednak chciał był zabrać w niej głoś po obejrzany
    reportażu w TV nadanego niedziele z okazji wydarzeń grudnia 81 roku a
    następnie okrągłe stołu, wolnych wyborów i zachodzących błyskawicznie
    przemian. W reportażu wypowiadali się ówcześnie studencie historii,
    dziennikarstwa czy nauk ekonomicznych, którzy zrobili wtedy błyskawiczne
    kariery. Spróbuje zacytować:
    &#8222;Szło się korytarzem ostatniego roku historii na UW a tam gość wołała &#8211;
    szukam dyrektora departamentu w ministerstwie takim a takim może Pan? Na to
    drugi &#8230;. Nie nie ten Pan jest już u nas w UOP (który się właśnie
    tworzył)&#8221;
    Opowiadali jak się zostawało redaktorem naczelnym w ogólnopolski piśmie. Jak
    zakładało się firmy, które mogły wszystko sprzedać w dowolnej ilości.
    Chłopak, który wczoraj biegał w tekturowym czołgu z dania na dzień zostawał
    wysokim urzędnikiem.
    Był to specyficzny czas i jak ktoś potrafił się w nim znaleźć wszystko stało
    przed nim otworem. Czy było łatwiej?. Pewnie i było, choć trudność polegała
    na tym, aby umieć się znaleźć w przemianach a mało, kto to potrafiła a po
    wtóre trzeba było się jeszcze znaleźć na tym korytarzu jak szukali i o
    karierach częściej decydował przypadek niż umiejętności odwrotnie niż teraz.
    Jak to się mówi to Se Ne wróci Panie Hawranek. Ale dobrze, że przynajmniej
    mówi się otwarcie jak to wtedy było bez dorabiania zbędnej ideologii i
    przeinaczania faktów. Tak było i się skończyło a post kieruje do tych co
    mówią inaczej.

    PS.
    Ja wtedy kończyłem podstawówkę w jednym z mniejszych byłych miast
    wojewódzkich.

    Pozdrawiam
    Michał Przestrzelski

  • 2. Data: 2003-12-16 07:41:28
    Temat: Re: Dyrektorzy z kapelusza
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > wtóre trzeba było się jeszcze znaleźć na tym korytarzu jak szukali i o
    > karierach częściej decydował przypadek niż umiejętności odwrotnie niż
    teraz.

    jesteś pewien ze teraz tak nie jest??