PracaGrupypl.praca.dyskusje › organizacja dyztrybucji CD- muzyka klasyczna

  • 1. Data: 2003-02-17 09:48:05
    Temat: organizacja dyztrybucji CD- muzyka klasyczna
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    Dzien dobry
    czy moze ktos z grupowiczow moglby pomoc mi w zorganizowaniu dyztrybucji
    plyt CD z nagraniami muzyki powaznej... unikalne w wykonaniu slawnego
    oboisty :-) nie mam pojecia jak sie za to zabrac... moze jakies
    podpowiedzi???
    pozdrawiam

    ______________ Basia M
    ICQ#: 103740493 Current ICQ status: + More ways to contact me
    ______________

  • 2. Data: 2003-02-17 11:41:26
    Temat: Re: organizacja dyztrybucji CD- muzyka klasyczna
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Smart Group napisał:

> [...]
    > plyt CD z nagraniami muzyki powaznej... unikalne w wykonaniu slawnego
    > oboisty :-) nie mam pojecia jak sie za to zabrac... moze jakies

    Ciekawostka przyrodnicza - legalne (?) nagrania wydane przez firme
    fonograficzna bez wlasnego systemu dystrybucji - to takie jeszcze
    istnieja? Bo jezeli wydala to jakas duza firma, to raczej bedziesz tylko
    im nabijac licznik, jako ze Twoje mozliwosci dystrybucyjne sa dosyc
    mizerne, sadzac z postu.

    1. Sposob drogi i malo zyskowny - znalezc odpowiedniego "patrona" z duza
    liczba klientow i dobra dystrybucja - EMPiK, Merlin + koszty druku
    odpowiednich plakatow + koszty innych promocji;

    2. Znalezc "target group" i sposob na w miare tanie dotarcie do niego -
    mozna np. nagrac (kurcze - koszty! - ale mozna taniej drukujac ladna
    ulotke), kawalki utworow na plytke i rozdawac (dodawac do biletow -
    mniej "nachalne") klientom filharmonii, teatrow. W W-wie jest chyba
    komercyjna stacja radiowa z takim repertuarem i ktorys z programow PR.
    Itd. Niestety grupa docelowa dla muzyki powaznej jest bardziej
    konserwatywna niz cala populacja i trzeba wybierac sposoby ostrozniej.
    Ogolnie - musisz wiedzec do kogo chcesz trafic z oferta, zeby
    niepotrzebnie nie wykosztowywac sie np. na malolaty. Do malotatow mozesz
    sprobowac trafic via internet, ale przy zalozeniu, za z racji mniejszego
    prawdopodobienstwa wygranej, koszty liczone na jednego czlowieka musza
    byc mniejsze niz w grupie podstawowej. Oczywiscie dystrybucja via poczta
    i internet.

    Ale ja marketing widzialem tylko jako tytul ksiazki ;).

    Flyer

    Ps. T. Wojnowicz?

  • 3. Data: 2003-02-17 15:17:34
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    dzieki za podpowiedz... juz mi zaczelo sie cos ukladac w glowie :-)))
    buziaczki
    pozdrawiam
    Basia

  • 4. Data: 2003-02-17 20:21:47
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Mon, 17 Feb 2003 10:48:05 +0100, gdy "Smart Group"
    <s...@w...pl> napisał:

> [...]
    >plyt CD z nagraniami muzyki powaznej... unikalne w wykonaniu slawnego
    >oboisty :-) nie mam pojecia jak sie za to zabrac... moze jakies

    Oj, to masz problem :)
    Muzyka klasyczna to dosyc ograniczony rynek - najpopularniejsza jest
    chyba symfonika, opera, no i może fortepian solo. Obój zainteresuje już
    chyba tylko koneserów. (Bo np. taki ktoś jak ja, co ma kilkadziesiąt CD
    z klasyką, raczej się nie zainteresuje).

    Moje pomysły:
    1. Szukaj miejsc, gdzie koneserów jest wielu: filharmonie, akademie
    muzyczne, festiwale muzyki klasycznej. Ulotki mogą pomóc. Czy ten
    oboista miewa koncerty w Polsce?

    2. Są sieci sprzedające sporo klasyki (Empik), ale możesz też zapytac w
    pojedynczych sklepach, które mają klasykę (np. Odeon w Warszawie na
    Hożej) skąd biorą płyty , może uda się podczepić pod większego
    dystrybutora?

    3. Reklama prasowa: mogę nie być w temacie, ale jest chyba kilka pism
    poświęconych klasyce, m.in. "Muzyka 21".

    4. W Warszawie i gdzie indziej są stacje nadające klasykę, nie liczył
    bym jednak na reklamę, a bardziej na prezentację muzyki w pasmach
    autorskich - o ile nie jest to skrajna awangarda, bo wtedy zostaje chyba
    tylko radiowa Dwójka.

    Mam nadzieje, ze cos te moje uwagi pomoga

    pzdr
    Robert

    ps. wydaje mi sie, ze wlasciwszą grupą na pytanie byłby pl.biznes, ale
    nie wiem nie czytam jej.

  • 5. Data: 2003-02-18 09:28:49
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    > Mam nadzieje, ze cos te moje uwagi pomoga
    >
    > pzdr
    > Robert

    Dziekuje serdecznie... na pewno mi to pomoze :-))))
    pozdrawiam
    Basia

  • 6. Data: 2003-02-18 16:39:10
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>