PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop na żadanie

  • 1. Data: 2003-02-17 09:07:31
    Temat: urlop na żadanie
    Od: "TADEK" <t...@w...pl>

    czy można zadzwonic rano do pracodawcy i zażadać urlopu na tzw. "żadanie" na
    zień bieżacy? czy pracodawca ma prawo odmówić takiego urlopu?

  • 2. Data: 2003-02-17 09:46:06
    Temat: Re: urlop na zadanie
    Od: "Rafał" <k...@g...pl>

    On Mon, 17 Feb 2003 10:07:31 +0100, TADEK wrote:

    > czy można zadzwonic rano do pracodawcy i zażadać urlopu na tzw.
    > "żadanie" na zień bieżacy? czy pracodawca ma prawo odmówić takiego
    > urlopu?

    O ile mi wiadomo, od 1 stycznia wszedł nowy kodeks, który przewiduje
    możliwość wzięcia w trakcie roku 4 dni wolnych, nie liczonych jako urlopu,
    tak samo w pełni płatnych. Dni te mogą być brane w dowolnej chwili.
    Oczywiście - o ile mi dobrze wiadomo... :/ (proszę o potwierdzenie)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2003-02-17 11:32:23
    Temat: Re: urlop na żadanie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Feb 2003 10:07:31 +0100, "TADEK" <t...@w...pl>
    zakodował:

    >czy można zadzwonic rano do pracodawcy i zażadać urlopu na tzw. "żadanie" na
    >zień bieżacy?

    Tak

    > czy pracodawca ma prawo odmówić takiego urlopu?

    Nie

    KP
    Art. 167^2. Pracodawca jest obowi?zany udzielić na ż?danie pracownika
    i w terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w
    każdym roku kalendarzowym. Pracownik zgłasza ż?danie udzielenia urlopu
    najpóĽniej w dniu rozpoczęcia urlopu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-02-18 18:59:51
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > O ile mi wiadomo, od 1 stycznia wszedł nowy kodeks, który przewiduje
    mozliwość wzięcia w trakcie roku 4 dni wolnych, nie liczonych jako urlopu

    Małe sprostowanie - te 4 dni są w ramach urlopu wypoczynkowego (urlop na
    tzw. krótką niedyspozycję; od kiedy nie płaci sie pracownikowi za pierwszy
    dzień nieobecnosci w pracy przy chorobie krótszej niż 7 dni, bardziej moze
    opłacać sie wziąć urlop :-( Oczywiscie można taki dzień wolny wziąć będąc
    zdrowym :-))

    Pozdrawiam
    Ania

  • 5. Data: 2003-02-22 10:43:05
    Od: "Wojtek" <w...@w...pl>

    Spotkałem się ze stwierdzeniem, że nie ma urlopów jednodniowych. Jeden raz w
    roku cztery dni jeden po drugim.