PracaGrupypl.praca.dyskusje › określanie wysokości urlopu przez pracodawcę

  • 1. Data: 2006-01-23 14:39:42
    Temat: określanie wysokości urlopu przez pracodawcę
    Od: " Wojtek" <w...@N...gazeta.pl>

    Proszę o pomoc w rozwiązanie problemu dotyczącego przyznanego urlopu w
    2005r . Pracodawca przyznał mi 10 dni urlopu w 2005 r po następującym stażu
    pracy:
    od 10.2003 do 11.2003 (2 miesiące) i od 01.05.2004 do 20.01.2006r.
    Proszę o odpowiedź jaki wymiar urlopu przysługiwał mi w 2005 roku w w/w
    okresie pracy. Czy suma urlopu za 2005r. powinna wynieść 20 dni, albo 10 jak
    twierdzi pracodawca ?

  • 2. Data: 2006-01-23 16:51:43
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    praca była na etacie? pełnym? bez umów cywilnoprawnych?

    imho, jeżeli miałeś pełen etat to w 2005 roku przysługiwało ci 20 dni
    urlopu.

    podaj więcej danych odnośnie twojego zatrudnienia, to będzie można
    odpowiedzieć a nie wróżyc z kart
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-01-23 17:34:47
    Od: " " <w...@g...pl>

    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > urlopu.
    >
    > podaj więcej danych odnośnie twojego zatrudnienia, to będzie można

    Odp. Wojtek
    Pracowałem na pełnym etacie od 10.2003 do 11.2003 firma A, a od 01.05.2004
    do 20.01.2006r. w firmie B również umowa o pracę na pełen etacie.

    Z góry dziękuję za porady i pomoc.
    Pozdrawiam
    Wojtek.

  • 4. Data: 2006-01-23 17:57:32
    Temat: Re: określanie wysokości urlopu przez pracodawc
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    pracodawca ma rację.
    Ponieważ pierwszą pracę rozpocząłeś w 2003 r., to prawo do pierwszego
    urlopu 10 dni (traktowanego jako zaliczka na poczet urlopu po
    przepracowaniu pierwszego roku pracy) nabyłeś w 2004 r. po
    przepracowaniu 6 miesięcy. Prawo do drugiej połowy urlopu (10 dni)
    nabyłeś w 2005 r. po przepracowaniu pełnego roku i jest to cały urlop
    za 2005 r.
    W dniu 01.01.2006 r. nabyłeś prawo do urlopu za 2006 r. :
    - w pełnym rocznym wymiarze 20 dni, jeżeli jesteś zatrudniony na
    podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony lub na czas określony co
    najmniej do dnia 31.12.2006 r.,
    - w wymiarze proporcjonalnym, jeżeli jesteś zatrudniony na czas
    określony upływający w trakcie 2006 r.

    wa

  • 5. Data: 2006-01-23 18:02:29
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    > Pracowałem na pełnym etacie od 10.2003 do 11.2003 firma A, a od 01.05.2004
    > do 20.01.2006r. w firmie B również umowa o pracę na pełen etacie.

> [...]

    No to jak pracowales caly 2005 rok to przyslugiwalo Ci 20 dni, a nie 10.
    Do tego jeszcze za ten rok przysluguja Ci 2 dni.

    pozdrawiam
    olga m.

    =========
    http://www.olga.prv.pl - moje podroze, te male i te duze...

    GG: 1262644
    e-mail: o...@p...fm

  • 6. Data: 2006-01-23 18:33:26
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepracowaniu 6 miesięcy. Prawo do drugiej połowy urlopu (10 dni)
    > nabyłeś w 2005 r. po przepracowaniu pełnego roku i jest to cały urlop
    Dokładnie. Czasami lepiej nie przedstawić świadectwa pracy za 2003 rok,
    zwłaszcza jeśli pracowało się krótki okres czasu. Znam przypadki gdy
    pracodawca szedł pracownikowi na rękę i po prostu nie uwzględniał
    zatrudnienia w 2003r. ( będącego pierwszą pracą i trwającego kilka miesięcy)

    Akna

  • 7. Data: 2006-01-23 19:22:03
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > No to jak pracowales caly 2005 rok to przyslugiwalo Ci 20 dni, a nie 10.
    > Do tego jeszcze za ten rok przysluguja Ci 2 dni.

    z tym że ma te nieszczęsne 2 miesiące rozpoczęcia pracy w mniej
    sprzyjających warunkach. niestety
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-01-24 18:36:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 23 Jan 2006 17:34:47 +0000 (UTC), " "
    <w...@g...pl> zakodował:

    >Pracowałem na pełnym etacie od 10.2003 do 11.2003 firma A, a od 01.05.2004
    >do 20.01.2006r. w firmie B również umowa o pracę na pełen etacie.

    Ponieważ rozpocząłeś pracę pod rządami "starego" KP nabierasz prawo do
    pełnego urlopu po roku PRACY. Po pół roku możesz zaliczkowo
    wykorzystać pół urlopu. Prawo do następnego urlopu nabywasz już na
    innych zasadach - od 1 stycznia następnego roku nabywasz prawo do
    pełnego urlopu.
    Oznacza to, że prawo do pierwszego pełnego urlopu nabyłeś 28 lutego
    2005.

    Nie jestem tylko pewien wymiaru Twojego urlopu - 18 czy 20 dni.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 9. Data: 2006-01-24 20:36:51
    Temat: Re: okre?lanie wysoko?ci urlopu przez pracodawc
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > Pięknego dnia Mon, 23 Jan 2006 17:34:47 +0000 (UTC), " "
    > <w...@g...pl> zakodował:
    > Nie jestem tylko pewien wymiaru Twojego urlopu - 18 czy 20 dni.

    20. Wyrównuje się do tych 20-stu dni ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 10. Data: 2006-01-24 21:34:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 24 Jan 2006 21:36:51 +0100, "Nikiel ;-\)"
    <n...@p...fm> zakodował:

    >20. Wyrównuje się do tych 20-stu dni ;)

    Skąd ta pewność? W 2003 najniższy roczny wymiar urlopu wynosił 18 dni
    - więc skoro czas nabycia prawa do urlopu jest po staremu, to czemu
    wymiar po nowemu?