PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakładanie działalności - pytań kilka

  • 1. Data: 2006-01-23 11:49:22
    Temat: Zakładanie działalności - pytań kilka
    Od: "AnotherGuy" <s...@a...pl>

    Witam.

    Czytałem już trochę na ten temat ale nie wiem na ile mam aktualnie informacje.
    Chciałbym się dowiedzieć odnośnie kilku kwestii:

    - czy można założyć działalność poza miejscem zameldowania? (jak to jest z
    zameldowaniem czasowym)?
    - czy trzeba podać siedzibę firmy? (chcę założyć firmę internetową i na razie
    nie mam siedziby)
    - ile wynoszą wszystkie opłaty przy rejestracji działalności?
    - jak wygląda sprawa dotacji z programu "pierwszy biznes"? (czy mogę sobie za te
    pieniądze powiedzmy kupić garnitur i koszule ;) - kto to weryfikuje?

    Z góry dzięki za info!

  • 2. Data: 2006-01-23 17:41:01
    Temat: Re: Zakładanie działalności - pytań kilka
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > - czy można założyć działalność poza miejscem zameldowania? (jak to jest z
    > zameldowaniem czasowym)?

    Dzialalnosc zawsze rejestrujesz tam, gdzie masz zameldowanie stałe, możesz tez
    zdefiniować inne miejsce prowadzenia dzialalnosci - ale będziesz musiał wykazać się
    jakąś formą tytułu własności do lokalu, w ktorym taka działalnośc chcesz wykonywac
    (np umowa najmu)

    > - czy trzeba podać siedzibę firmy? (chcę założyć firmę internetową i na razie
    > nie mam siedziby)

    Siedziba firmy jest miejsce zameldowania na pobyt stały przedsiębiorcy, chyba że
    wskazał inne, patrz pkt 1

    > - ile wynoszą wszystkie opłaty przy rejestracji działalności?

    100 zł wpis do rejestru i 150 rejestracja na VAT jesli jej dokonujesz

    > - jak wygląda sprawa dotacji z programu "pierwszy biznes"? (czy mogę sobie za te
    > pieniądze powiedzmy kupić garnitur i koszule ;) - kto to weryfikuje?

    a takie rzeczy to mnie nie interesuja wiec Ci nei pomoge.

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-01-28 16:11:51
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    > - jak wygląda sprawa dotacji z programu "pierwszy biznes"? (czy mogę sobie
    > za te
    > pieniądze powiedzmy kupić garnitur i koszule ;) - kto to weryfikuje?

    Nikt ;)
    Możesz kupić dmuchaną lalke/lizaki/piwo/pizze/walkmana/cukier do herbaty...
    niepotrzebne skreślić.

    A poważnie: http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9&tresc=2827&a
    =

    --
    morghul

  • 4. Data: 2006-01-30 22:28:44
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    >Siedziba firmy jest miejsce zameldowania na pobyt stały przedsiębiorcy,
    chyba że wskazał inne, patrz pkt 1

    A czy trzeba miec jakis tytul prawny do lokalu gdzie sie ma stale
    zameldowanie? Jakas umowe najmu, uzyczenia? A co jesli ten lokal nalezy do
    rodzicow, czy jest to traktowane jako darowizna?

    Czy jesli firme zarejestruje w mieszkaniu to trzeba powiadomic spoldzielnie?
    Slyszalem, ze niektore spoldzielnie zaczely takim osobom przysylac czynsz
    powiekszony o vat, prawda to?