PracaGrupypl.praca.dyskusje › ogloszenia o prace

  • 1. Data: 2004-06-26 18:08:03
    Temat: ogloszenia o prace
    Od: "siara" <s...@x...wp.pl>

    witaj pl.praca.dyskusje

    Czytam sobie oferty na pl.praca.szukana i przy niektory ogloszeniach opada
    mi kopara pod wzgledem ilosci umiejetnosci oraz wiedzy oglaszajacych sie
    bezrobotnych, glownie chyba konczacych studia studentow. I tak sie
    zastanawiam, na jakiej zasadzie pisze sie takie wlasnie ogloszenie. Czy to
    nie jest tak, ze sie wypisuje to, co sie zna z nazwy or sie slyszalo cos od
    kumpla o tym or sie czytalo cos o tym na jakiejs stronce or sie cos widzialo
    na oczy or sth + dopisek dobrze/bardzo dobrze/perfekcyjnie/etc ? Naprawde
    nie mam pojecia. Czy ten swiat oszalal czy ja jestem zacofany i pomimo
    mojego wieku umiem tak malo w porownaniu do konczacych studia dajmy na to
    "informatykow". Moge prosic o jakies slowo komentarza na temat przeze mnie
    przedstawiamy ?

    btw: umiem malo, ale nie sadzilem ze asz tak malo, chyba zyje w dupie swiata
    i nie widze co sie dzieje na swiecie ;/

    pozdro,
    siara

  • 2. Data: 2004-06-27 10:04:45
    Temat: Re: ogloszenia o prace
    Od: "Tomasz Czarnecki" <t...@s...net>

    > Czytam sobie oferty na pl.praca.szukana i przy niektory ogloszeniach opada
    > mi kopara pod wzgledem ilosci umiejetnosci oraz wiedzy oglaszajacych sie
    > bezrobotnych, glownie chyba konczacych studia studentow.

    To wynika z tego, ze studia ksztalca glownie marketingowcow..... tzn zabawa
    polega na tym, zeby towar sprzedac niezaleznie od tego czy kupujacy chce ten
    towar czy nie.... a funkcjonalnosc towaru to drugorzedna sprawa... zreszta
    to juz wtedy jest problem tego kto ten towar kupil....

    Towarem jest tutaj oczywiscie student i nie tylko, ktory szuka pracy....

    Ostatnio bylem w takiej jednej firmie gdzie wlasnie byl prowadzony nabor i
    kolega ktory sie tym zajmowal opiewiedzial mi, ze trafili na takiego
    informatyka, ktory papiery mial rewelacyjne i nic tylko go wziasc...
    Posadzili go dla formalnosci i swietego spokoju przy komputerze .....
    iiii..... podzekowali mu za wspolprace...

    Teraz jeszcze moze slowko skad to sie bierze.....
    poczytaj ogloszenia pracodawcow i zobacz ich wymagania to zrozumiesz czemu
    oni tak nierealne bzdury wypisuja.... To wynika najwyrazniej z tego, ze
    pracodawcy (wyszkoleni w tych samych uczelniach) lubia miec
    przereklamowanych pracownikow, ktorzy niekoniecznie cos umieja... wazne by
    przynajmniej informatyk deklarowal, ze zna:
    - HTML, PHP, Mysql, PGSql, VisualBasic, C++
    - jest biegly w systemach Novell, Windows 9x/NT/XP, Linuxa zna biegle.
    - sam naprawia komputery monitory i pralki automatyczne
    - ma prawo jazdy na kategorie A, B, C, D, E, F, G, H
    - no i kilka razy lecial za sterami boeinga

    no to tyle bo musze gdzies wyjsc

    pozdrawiam
    TCz