PracaGrupypl.praca.dyskusje › nagdodziny

  • 1. Data: 2006-04-20 12:37:24
    Temat: nagdodziny
    Od: "Karolina19" <k...@w...pl>

    Grupowicze pomozcie. Otoz u mnie w firmie panuje dziwny zwyczaj ze jesli ktos
    ma nadgodziny to może je wykorzystac (nadgodziny lub cale dni jeśli wypracowal
    sobie) ale jedynie w biezacym miesiacu. Czyli nadgodziny wypracowane w lipcu
    musze odebrac sobie w lipcu a w sierpniu już nie mogę. Tak twierdzi moja
    kadrowa. Dziwi mnie to bo bywaja sytuacje ze nie mam mozliwosci odebrac sobie
    nadgodzin w danym miesiacu ze względu na produkcje. Licza się wtedy godziny i
    nikt mnie nie pusci na urlop. W zwiazku z tym pytanie czy Wy tez spotkaliscie
    się z takim czyms jak u mnie? Czy jest jakis paragraf na cos takiego?
    dzieki i pozdrawiam
    Karolina
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2006-04-20 12:52:34
    Temat: Re: nagdodziny
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Karolina19 wrote:
> [...]
    > nadgodzin w danym miesiacu ze względu na produkcje. Licza się wtedy godziny i

    Czyli co, po tym jak sobie nie odbierzesz nadgodzin, masz za nie
    placone. Sposób odbioru nadgodzin regulują zazwyczaj wewnętrzne przepisy
    firmy, ważne jest to, że albo musisz miec możliwość je odebrać, albo
    muszą ci za nie zapłacić.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-04-20 14:29:42
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e2806i$l2e$1@news.onet.pl...
> [...]
    przepisy
    > firmy, ważne jest to, że albo musisz miec możliwość je odebrać, albo

    Godziny 'nadliczbowe' trzeba 'odebrać' w tym samym okresie
    rozliczeniowym, w którym powstały. Tak aby potem przeciętny 40-godzinny
    tydzień pracy się zgadzał. Jeżeli masz miesięczny to w danym miesiącu
    jedynie. Jeżeli nie odbierzesz ich, wtedy pracodawca powinien zapłacić
    za nie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-04-20 14:48:54
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    tylko że powstaje drobny problem przy rozliczeniu miesięcznym - np. do 28
    kwietnia powinno się wybrać wszystkie nadgodziny za kwiecień. Załózmy, jest
    ich 7. więc do pracy na jedną godzinę. Zaplanowane wyjście - o godzinie 9,
    ale wpada jakaś "nagła potrzeba". i robota się przedłuza, załóżmy do 19.
    Czyli powstaje automatycznie 10 godzin nadgodzin. Nie do odebrania w
    kwietniu - bo to ostatni dzień miesiąca. Nie do wypłacenia, bo płace już
    naliczone. Więc wyrównanie w następnym miesiącu? a pracodawca na to -
    niemożlwe, powinny być wybrane w zeszłym miesiącu. I co z tym fantem? PIP?
    kłócenie się z pracodawcą żeby zwolnił przy najbliższej "okazji" ?
    ja akurat wiem, co bym w ytym momencie zrobił. ale nie każdy potrafi
    zaprotestować w, skąd inąd słusznej, własnej sprawie
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-04-20 15:02:03
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo płace już naliczone. Więc wyrównanie w następnym miesiącu? a
    > pracodawca na to - niemożlwe, powinny być wybrane w zeszłym miesiącu.

    Czas pracy powinno się rozliczać po zakończeniu miesiąca. I jeżeli wyjdą
    'nadgodziny' to pracodawca spokojnie może za nie zapłacić przy
    następnych poborach (tak samo jak potrącić pensję, bo ktoś nie przyszedł
    28 kwietnia /i nie usprawiedliwił tej nieobecności/). Ewentualnie
    pracodawca może stworzyć dodatkową listę płac - tylko za nadgodziny.
    Pracodawca nie może się tłumaczyć że się miesiac skończył a płace
    naliczone są. Masz prawo do nadgodzin.

  • 6. Data: 2006-04-20 15:24:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    gromax wrote:
> [...]
    > ja akurat wiem, co bym w ytym momencie zrobił. ale nie każdy potrafi
    > zaprotestować w, skąd inąd słusznej, własnej sprawie

    Nic nie powinno byc wybrane... Powinny byc po prostu wypłacone, to czy
    wyrównanie będzie w następnym miesiącu czy parę dni po wypłacie - to
    jest w gestii pracodawcy ustalić rozsądne okresy rozliczeniowe i sposob
    wypłacania. A to, że ktos niepotrafi zaprotestować, to niech później nie
    płacze jak mu źle...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2006-04-21 05:31:43
    Od: "Karolina19" <k...@w...pl>

    Dziekuje wszystkim za odzew. Niestety o wyplacie pieniedzy za nagdodziny w

    ojej firmie nie ma co marzyc. Mozna jedynie "wywalczyc" wezwanie "na dywanik"

    u glownego dyrektora i uslyszec ze "... jak sie Panu/Pani nie podoba..."
    Mysle ze w takim przypadku zlosliwosc Pana Kaczanowskiego jest nie na miejscu.
    Ciekawam czy sam by tak uczynil majac w perspektywie utrate pracy i samotne
    wychowywanie dziecka pozniej.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

  • 8. Data: 2006-04-21 07:04:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Karolina19 wrote:
> [...]
    > Ciekawam czy sam by tak uczynil majac w perspektywie utrate pracy i samotne

    Samotnie nie wychowuje dziecka, ale prace mniej wiecej z podobnych
    powodow zmienilem, zalegle nadgodziny rowniez mi wyplacono.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2006-04-21 11:01:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:06042107314343@polnews.pl Karolina19 <k...@w...pl>
    pisze:

    > Dziekuje wszystkim za odzew. Niestety o wyplacie pieniedzy za nagdodziny
    > w ojej firmie nie ma co marzyc.
    O tym się nie marzy tylko egzekwuje.

    > Mozna jedynie "wywalczyc" wezwanie "na
    > dywanik" u glownego dyrektora i uslyszec ze "... jak sie Panu/Pani nie
    > podoba..."
    Niektórzy umieją w takiej sytuacji udzielić odpowiedniej riposty.

    > Mysle ze w takim przypadku zlosliwosc Pana Kaczanowskiego
    > jest nie na miejscu. Ciekawam czy sam by tak uczynil majac w
    > perspektywie utrate pracy i samotne wychowywanie dziecka pozniej.
    Dziwi mnie ta wypowiedź. Najpierwe pytasz o "paragrafy", co łatwo odczytać
    jako chęć dochodzenia swoich praw. I dostajesz odpowiedzi, które mogą Ci w
    tym pomóc. A potem się okazuje, że brak do tego Ci odwagi, a zamiast niej
    masz jedynie jakieśtam uzasadnienie tego braku. To o co Ci w końcu chodzi?
    Żeby ktoś napisał "no tak, źli są ci pracodawcy, ja też tak mam, ale co my
    możemy zrobić? współczuję ci...", albo coś w tym stylu?

    Jotte

    PS. Odpowiednie "paragrafy" znajdują się w kodeksie pracy.

  • 10. Data: 2006-04-21 11:24:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e2806i$l2e$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > placone. Sposób odbioru nadgodzin regulują zazwyczaj wewnętrzne przepisy
    > firmy, ważne jest to, że albo musisz miec możliwość je odebrać, albo
    Nie wewnętrzne przepisy tylko kodeks pracy. Możliwości są takie:
    - zapłacić za nadgodziny,
    - na pisemny wniosek pracownika udzielić czasu wolnego w tym samym wymiarze
    co nadgodziny,
    - udzielić czasu wolnego bez wniosku pracownika (czyli "przymusowo"), ale
    wtedy 2* tyle co nadgodziny i najpóźniej do końca okresu rozliczeniowego.
    (KP art. 151^2).
    Aha - pracodawca może nie skorzystać z żadnego z wyżej wymienionych
    wariantów i w efekcie stanąć przed sądem pracy jako pozwany w trybie
    roszczenia ze stosunku pracy (KP art. 242 §1).

    Jotte