PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie - można zatrudniać w nieskończoność ?

  • 1. Data: 2006-04-20 11:47:47
    Temat: Umowa zlecenie - można zatrudniać w nieskończoność ?
    Od: Marek <x...@x...com>

    Witam,

    Zatrudniam osobę na umowę zlecenie - miesiąc w miesiąc (wykonuje dla mnie
    drobne prace na komputerze )czy tak można ? Czy ZUS nie podciągnie tego
    jako "pracę na etat" ? bo pomiędzy zleceniami nie ma przerw ? Czy są
    jakieś ograniczenia czasowe ?

    pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2006-04-20 17:15:06
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > drobne prace na komputerze )czy tak można ? Czy ZUS nie podciągnie tego
    > jako "pracę na etat" ? bo pomiędzy zleceniami nie ma przerw ? Czy są

    Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi sie, ze nie, bo ja tak ciagne juz 16
    miesiac :) Moze to i lipa, ale przynajmniej mam kase i moge spokojnie
    studia konczyc... dzienne...

    --
    ---
    Cezary Morga

  • 3. Data: 2006-04-20 17:29:25
    Od: d...@g...pl

    > Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi sie, ze nie, bo ja tak ciagne juz 16
    > miesiac :)

    Moze to Twoj chlebodawca, huehuehue ;P

  • 4. Data: 2006-04-20 17:37:21
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:op.s8a1pxgccl1zot@matrix.lan>
    Marek <x...@x...com> pisze:

    > Zatrudniam osobę na umowę zlecenie - miesiąc w miesiąc (wykonuje dla
    > mnie drobne prace na komputerze) czy tak można ? Czy ZUS nie
    > podciągnie tego jako "pracę na etat" ?

    To zależy. Musiałbyś dokładnie opisać na czym polegają te zlecenia (czas,
    częstotliwość wykonywania itp.)
    Sam fakt zawierania comiesięcznych umów nie jest jednoznaczny z tym, że jest
    to praca równa pracy etatowej.
    Decydują o tym inne czynniki.

    > bo pomiędzy zleceniami nie ma
    > przerw ? Czy są jakieś ograniczenia czasowe ?

    Nie trzeba robić przerw, nie ma ograniczeń czasowych, kwotowych, ale należy
    pamiętać, że przy przekroczeniu określonego dochodu (nie powiem Ci teraz
    jakiego, bo sama dokładnie nie wiem) wchodzi się na kolejny próg podatkowy.
    Z tym, że o tym de facto powinien pamiętać zleceniobiorca, a nie
    zleceniodawca.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-04-20 20:43:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    <x...@x...com> pisze:

    > Zatrudniam osobę na umowę zlecenie - miesiąc w miesiąc (wykonuje dla
    > mnie drobne prace na komputerze )czy tak można ?
    Tak.

    > Czy ZUS nie
    > podciągnie tego jako "pracę na etat" ? bo pomiędzy zleceniami nie ma
    > przerw ? Czy są jakieś ograniczenia czasowe ?
    ZUS to póki co pół biedy, bo on nie wie co zleceniobiorca robi _naprawdę_.
    Gorzej jak ta umowa-zlecenie spełnia kryteria zawarte w art. 22 §1 KP bo
    wtedy art. 22 § 1^1 KP ze wszystkimi konsekwencjami od momentu ustalenia
    faktycznego stosunku pracy.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-04-20 22:40:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e28rro$5re$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska.pl> pisze:

> [...]
    Szczegół, który z pośpiechu pominąłem - nie zatrudniasz tej osoby, tylko
    zlecasz jej wykonanie pewnych prac. Nie jesteś pracodawcą tylko
    zleceniodawcą, ta osoba nie jest zatrudnionym pracownikiem, lecz
    zleceniobiorcą, wykonawcą zlecenia, na mocy umowy cywilno-prawnej.

    Jotte

    PS. Nie wiem, który to już raz trzeba tłumaczyć, ale nie ma tego złego co by
    na dobre nie wyszło - mam znakomite, praktyczne przykłady ogólnej tępoty,
    niewiedzy, indolencji w zakresie prawa pracy i zapewne nie tylko w tym
    zakresie. Nie omieszkam wykorzystać cytatów prowadząc szkolenia. W sumie
    jestem wdzięczny za niezastąpiony materiał ilustracyjny.

  • 7. Data: 2006-04-20 23:32:08
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Nie omieszkam wykorzystać cytatów prowadząc szkolenia. W sumie
    > jestem wdzięczny za niezastąpiony materiał ilustracyjny.

    życie uczy najlepiej :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-04-21 07:11:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e295ko$s76$1@inews.gazeta.pl gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > życie uczy najlepiej :)
    To fakt. Ale powodowany niezrozumiałą z logicznego punktu widzenia
    bezinteresownością staram się niekiedy oszczędzić innym kopów w d***, które
    sam niegdyś zebrałem. ;))

    Jotte

  • 9. Data: 2006-04-21 12:15:48
    Od: rocq <r...@o...pl>

    ja pracowalem przez 2 miesiace dzien w dzien, o ustalonych godzinach
    pracy, codziennie bylo tak samo, wykonywalem ciagle to samo, byla to
    praca w ksiegarni, wakacyjna praca i czy przypadkiem nie powinien
    zleceniodawca podpisac ze mna umowy o prace ? a pracowalem po 280-300! h
    w miesiacu i wtedy to musialby mi o wiele wiecej zaplacic ;]

    i tak dobrze zarobilem, nie ma co narzekac ;]

  • 10. Data: 2006-04-21 15:11:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e2aicq$jcu$1@news.task.gda.pl rocq <r...@o...pl> pisze:

> [...]
    > w miesiacu i wtedy to musialby mi o wiele wiecej zaplacic ;]
    > i tak dobrze zarobilem, nie ma co narzekac ;]
    Może jeszcze się nie przedawniło i możesz wystąpić z roszczeniem.
    No, ale skoro nie ma co narzekać... ;)

    Jotte