PracaGrupypl.praca.dyskusje › "na czarno"

  • 21. Data: 2005-08-14 00:15:58
    Temat: Re: "na czarno"
    Od: Tomasz Nazar <t...@g...com>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

    > Piękne, ale czy naprawdę sądzisz, że chęć dobrowolne składki obywateli
    > wystarczą do utrzymania jakiegokolwiek bądź państwa w długim okresie?
    > Jeśli tak, to poproszę o jakiś przykład z przeszłości/teraźniejszości.

    Az musialem wstac z lozeczka, aby siegnac po przyklad, wrrrr ;)

    Wiec odpowiadam: NCzas (27-28/05) podpowiada: "Surinam - Ziemski Raj":
    "...brak podatku dochodowego, litr benzyny 1.50zl.."

    ... tylko, ze kurcze goroca tam troche, wiec jak tam mieszkac? ;-)

    PS. Panie Tomaszu Płókasz: świetna stopka! :)

    --
    _i______'simplicity_is_the_key'__________tomasz_naza
    _ii____'i_am_concern_oriented'__________________iiuw

  • 22. Data: 2005-08-14 07:13:11
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 13 Aug 2005 10:46:03 +0200, użyszkodnik Zbyszek Tuźnik
    <d...@b...pl> napisał:

    > ZUS nie jest podatkiem - ekwiwalentność.[2]

    idąc Twoim tokiem rozumowania nazwijmy podatek dochodowy opłatą
    skarbową i problem rozwiązany, nie będzie podatków tylko że.... to nic
    nie zmieni

    Co to interesuje usiłującego prowadzić DG jak to się nazywa, on to
    musi zapłacic i jest to dla niego nic innego jak kolejny ukryty
    podatek

    > A to już wierutna bzdura - te 45% na utrzymanie urzędników.

    a na co to idzie ???

    składka na emerytów ???
    powinni mieć pieniądze z prywatnych funduszy.
    nie ma funduszy ????
    a co sie działo z pieniędzmi z prywatyzacji ???
    urzędnicy przejedli ???

    > Więznienie za przestępstwa podatkowe?
    > Myślę, że skuteczniejsze i pożyteczniejsze, byłyby kary grzywny -
    > oczywiście o ile jest z czego ją (karę grzywny) egzekwować. Dopiero ja
    > nie ma z czego to za kratki.

    oczywiscie do tego zatrudnimy armie urzedników z pieniędzy podatnika
    usprawiedliwiając wysokie podatki

    --
    futszaK
    "Od samego początku celem hakera było zniszczenie danych znajdujących

  • 23. Data: 2005-08-14 07:14:07
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 13 Aug 2005 11:10:36 +0200, użyszkodnik Zbyszek Tuźnik
    <d...@b...pl> napisał:

    > Nie, jednak mniej. ZTCP to dzień wolności podatkowej CAS ogłosiło chyba
    > jakoś tak w czerwcu br.

    ....a powinien być max pod koniec lutego

  • 24. Data: 2005-08-14 07:19:26
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    10%

  • 25. Data: 2005-08-14 07:27:59
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 12 Aug 2005 13:07:19 +0200, użyszkodnik Tomasz Płókarz
    <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> napisał:

    > Najbardziej konkretny: brak ochrony prawnej umowy.

    biorąc pod uwage koszty egzekwowania w/w ochrony prawnej chyba lepiej
    zrobić coś na czarno i wkalkulowac sobie w koszty ryzyko nie
    otrzymania pieniędzy

  • 26. Data: 2005-08-14 08:47:26
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    futszaK napisał(a):

    > idąc Twoim tokiem rozumowania nazwijmy podatek dochodowy opłatą
    > skarbową

    Jeśli tylko będzie to opłata skarbowa za coś - jakąś usługę mniejsza o
    jej cenę i jakość to tak. Podatek jest za NIC.

    i problem rozwiązany, nie będzie podatków tylko że.... to nic
    > nie zmieni

    To trzeba by dopiero sprawdzić.

    > a na co to idzie ???

    Na twoje indywidualne konto emerytalne. Chyba jakieś raporty z o
    odprowadzonej składce dostajesz?
    Na koszty ubezpiecznia zdrowotnego, rentowego, itd.
    No i oczywiście na obsługę administracyjną powyższych - dużo, to prawda,
    ale twierdzić, że wszystko, to już bzdura.

    > składka na emerytów ???
    > powinni mieć pieniądze z prywatnych funduszy.

    Helloo!? Na wypadek gdybyś nie zauważył, to znaczna część życia obecnych
    emerytów upłynęła w nśp PRLu.

    > nie ma funduszy ????
    > a co sie działo z pieniędzmi z prywatyzacji ???
    > urzędnicy przejedli ???

    Częściowo zapewne tak.
    Pojęcie deficyt budżetowy jest ci obce?

    > oczywiscie do tego zatrudnimy armie urzedników z pieniędzy podatnika
    > usprawiedliwiając wysokie podatki

    Nie rozumiem związku.

    Zbyszek

  • 27. Data: 2005-08-14 08:53:49
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Tomasz Nazar napisał(a):

    > Az musialem wstac z lozeczka, aby siegnac po przyklad, wrrrr ;)
    >
    > Wiec odpowiadam: NCzas (27-28/05) podpowiada: "Surinam - Ziemski Raj":
    > "...brak podatku dochodowego, litr benzyny 1.50zl.."

    Aha, SURINAM. GOSPODARKA. Podstawą gospodarki jest wydobycie i
    przetwórstwo boksytów (produkcja tlenku glinu, hutnictwo aluminium) w
    kooperacji z kapitałem amer., bryt. i hol.; *Surinam korzysta ze
    znacznej gosp. pomocy hol.*; średnie roczne tempo wzrostu produktu
    krajowego brutto 1980-87 wyniosło 4,0%, a jego wartość 1990 w
    przeliczeniu na 1 osobę -- 3060 dol. USA.
    Ludność 440 tys.
    źródło: www.encyklopedia.pwn.pl

    Normalnie raj na Ziemi, ale dlaczego nie ZEA albo Arabia Saudyjska?
    Tam podobno też nie ma PIT i wszystko jest cacy.

    A tak z *normalnych* gospodarek?

    Zbyszek

  • 28. Data: 2005-08-14 08:55:24
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    futszaK napisał(a):

    > ....a powinien być max pod koniec lutego

    Słow powinien to już jest raczej z kategorii myślenie magiczne.
    Tak, zauważyłem, że zgrabnie prześliznąłeś się nad moją prośbą o
    podatnie jakiegoś przykładu z RL.

    Zbyszek

  • 29. Data: 2005-08-14 09:12:34
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    futszaK napisał(a):

    > 10%

    A skad wiesz, że akurat tyle (wstawić dowolną wartość)?
    Żaden *racjonalny* powód za tym nie przemawia. Jedyną merytoryczną
    wielkością przy ustalaniu wysokości podatków są potrzeby budżetu państwa
    [1] i to właśnie w zależności od nich - tudzież od ideologii/pragmatyki
    którą kierują się przedstawiciele władz -zależy w jakim stopniu dana
    grupa społeczna będzie brała udział we współfinansowaniu tychże potrzeb.[2]

    [1] potrzeby też oczywiście są określane przez władze - po uważniejszym
    lub mniej uważnym wsłuchaniu się w głos ludu rzecz jasna.
    [2] bo warianty rozwiązania są różne i zależą przede wszystkim od
    światopoglądu - chyba.
    Od podatku pogłównego, degresywny, liniowy, "liniowy" z kwotą wolną,
    progresywny, do np. likwidacji PIT i finansowania wszystkich wydatków
    budżetowych z VAT - wszystkie powyższe dałoby się z etycznego punktu
    widzenia zarówno bronić jak i atakować.

    Zbyszek

  • 30. Data: 2005-08-14 09:53:31
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Słow powinien to już jest raczej z kategorii myślenie magiczne.
    > Tak, zauważyłem, że zgrabnie prześliznąłeś się nad moją prośbą o podatnie
    > jakiegoś przykładu z RL.

    Jak chodzilo o to utrzymywanie sie panstwa z dobrowolnych skladek, to jako
    przyklad mozna by podac chyba tylko Watykan. :)

    I.