PracaGrupypl.praca.dyskusje › renta rodzinna

  • 1. Data: 2005-08-11 10:11:08
    Temat: renta rodzinna
    Od: "Paulina" <p...@b...pl>

    Mam pytanie. Pobieram rente rodzinną. Interesuje mnie czy mogę podjąć jakąś
    pracę? Mam paru znajomych którzy pobierają rente i pracują. Jakie są warunki?
    Proszę o odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Paula

  • 2. Data: 2005-08-11 10:37:08
    Temat: Re: renta rodzinna
    Od: sauer <s...@w...pl>

    Dnia 11 Aug 2005 12:11:08 +0200, Paulina napisał(a):

> [...]
    > pracę? Mam paru znajomych którzy pobierają rente i pracują. Jakie są warunki?
    Mozesz pracowac !
    Zadzwon do ZUSu i dowiedz sie ile mozesz zarabiac miesiecznie zeby nie
    stracic renty !

  • 3. Data: 2005-08-11 11:18:31
    Od: "Tomasz Czapla" <c...@z...pl>

    Użytkownik "Paulina"
> [...]
    > jakąś
    > pracę? Mam paru znajomych którzy pobierają rente i pracują. Jakie są

    Osoba uprawniona do renty rodzinnej może podjąć pracę zarobkową.
    Jednak renta może ulec częściowemu lub całkowitemu zawieszeniu, jeśli
    miesięczny dochód osiągnie określoną ustawą kwotę.
    Na dzień dzisiejszy limity dopuszczalnych przychodów wynoszą:
    (brutto) 1690,90 zł - jeśli przekroczysz tą kwotę zarobkując to Twoja renta
    zostanie zmiejszona o 20,4 % kwoty bazowej (330,87 zł.)
    Jeśli natomiast zarobisz miesięcznie więcej niż 3140,10 to Twoja renta
    ulegnie czasowemu zawieszeniu.

    Charlie

  • 4. Data: 2005-08-11 12:25:35
    Od: muza <m...@v...pl>

    Thu, 11 Aug 2005 13:18:31 +0200, Tomasz Czapla napisał(a):

> [...]
    > zostanie zmiejszona o 20,4 % kwoty bazowej (330,87 zł.)
    > Jeśli natomiast zarobisz miesięcznie więcej niż 3140,10 to Twoja renta

    Zastanawiam się jak to jest z rentami czasowymi, przyznanymi np. na rok?
    Czy można dorobić, czy spodziewać się zabrania/ nie przyznania już renty?

    Pozdrawiam, Anna

  • 5. Data: 2005-08-11 12:42:52
    Od: "Tomasz Czapla" <c...@z...pl>

    > Zastanawiam się jak to jest z rentami czasowymi, przyznanymi np. na rok?
    > Czy można dorobić, czy spodziewać się zabrania/ nie przyznania już renty?

    W przypadku rent okresowych obowiązują te same zasady co do zarobkowania.
    Nie ma podstaw do obaw, że ZUS nie przyzna świadczenia.
    ZUS nie kieruje się widzimisię tylko ustawą.

    Charlie

  • 6. Data: 2005-08-11 16:17:53
    Od: Michal Staszkiewicz <m...@s...mima.aplus.pl>

    Paulina napisał(a):
> [...]
    > pracę? Mam paru znajomych którzy pobierają rente i pracują. Jakie są warunki?

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer011.htm

    Tam jest wszystko opisane.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2005-08-12 01:18:01
    Od: muza <m...@v...pl>

    Thu, 11 Aug 2005 14:42:52 +0200, Tomasz Czapla napisał(a):

    > W przypadku rent okresowych obowiązują te same zasady co do zarobkowania.
    > Nie ma podstaw do obaw, że ZUS nie przyzna świadczenia.
    > ZUS nie kieruje się widzimisię tylko ustawą.

    Dzięki.
    Koleżanka boi się, że jej orzecznik nie przedłuży renty. Może powiedzieć:
    skoro pani pracuje, to znaczy, że jest pani zdolna do pracy.

    Pozdrawiam, Anna